dsafd Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Hei.. Jeg har nettop fått meg ein bærbare pc. Når jeg tar ut straumkabelen og kjører den uten struamkabel en liten stund eller en god stund og setter den inn igjen, og gjør dette mange ganger.. Vil Batteriet i pcn bli svekket? er dette lurt for pcn? Eller skal jeg ha den uten kabel helt til det ikke er meir straum i batteriet, også putte i kabelen? Noen som vet noe? Endret 26. juni 2012 av dsafd Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Mener at nye batterier ikke blir sa pavirket av dette som eldre batterier ble. Lenke til kommentar
dsafd Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Mener at nye batterier ikke blir sa pavirket av dette som eldre batterier ble. 9163945[/snapback] Så da kan jeg altså bare fortsette og gjøre slik? Lenke til kommentar
brickhead Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Tidlige nikkel-kadmium (NiCd)-batterier var kjent for såkalt memory-effekt, dvs de "husket" litt om hvor langt ned de ble tappet før ny opplading og fikk etterhvert redusert kapasitet. Utladning før oppladning var en måte å begrense dette på. Nikkel-metallhydrid (NiMH)-batterier kom på markedet noe senere og var vesentlig mindre plaget av dette fenomenet. Det samme gjelder nyere NiCd-batterier. De siste årene har så godt som alle laptops og telefoner med respekt for seg selv vært utstyrt med litium-ion (Li-ion)-batterier. Disse har ingen memory-effekt og bør visstnok helst lades lite og ofte (men levetiden er likevel ikke ubegrenset). Les mer her: http://www.batteryuniversity.com/ (Jeg tror denne siden er mest interessant: http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm) Endret 29. juli 2007 av brickhead Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Temperaturen tar knekken på batteriene! Skal du kjøre pc'en lenge med laderen i, kan det lønne seg å ta ut batteriet slik at det ligger ved siden av og ikke blir oppvarmet av prosessor/skjermkort etc etc! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå