Slacks Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Hei folkens! Tenkte å kjøpe meg backup brikke og har da sett på to forskjellige. De jeg har sett på er M3 DS SIMPLY og NDS R4 Hvilken er best? Ehh, det er sånn at man kan spille spill man finner enn viss plass med denne "chipen"? Håper noen kan hjelpe;) Endret 28. juli 2007 av Torland Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Ta deg et søk https://www.diskusjon.no/index.php?act=Sear...hlite=%2Bsimply Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Takker for svar! Om det er slik med en sånn brikke at man får bedre plass til lagring av spill? Jeg ser at dette kan være et problem på ds med henhold til lagringsplassen. Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Muligens jeg mistolker spørsmålet ditt nå, men både R4 og M3 Simply benytter seg av eksterne minnekort. Har selv M3 Simply med 2GB minnekort fra Kingston, og synes selv at det er mer enn nok. Har fremdeles ikke brukt opp all kapasiteten, men har allikevel nok spill på brikka enn hva jeg strengt tatt spiller. Skulle du allikevel ikke ha nok plass, finnes det et verktøy som lar deg komprimere spillene. Ulempen med det er at flere av spillene da ikke blir kompatible når du skal spille dem over Nintendo Wi-fi Connection eller lokalt. Norske Konsollguiden.no har forøvrig skrevet en omtale over de to forskjellige backup-kortene du spør om. M3 Simply R4 Selv har jeg ikke hatt noen problemer med M3 Simply. Spiller også gamle spill fra LucasArts gjennom ScummVM DS og det fungerer helt topp. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Jepp, var ikke helt det jeg mente, men jeg kan da prøve å formulere meg en gang til. På pc er det slik at man kan ha så mange "saves" man vil dette pga all plassen man har på harddisk. På et ds spill er det kun begrenset plass til å "lagre" noe som fører til at man kun kan ha begrenset med "saves". Jeg tenker at når man bruker m3 og minnekort så har man jo mye plass. Er det da mulig å ha flere "saves"? Anyways, takk for svaret. Edit: Jeg høres også at det er enkelte minnekort som fungerer bedre enn andre. Hva bør jeg kjøpe? Endret 29. juli 2007 av Torland Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Når du lagrer fremgangen din i spillene på DSen gjennom en backup-enhet som R4 eller M3 Simply, blir det opprettet en .sav-fil i samme mappen som spillfilen ligger i. Hvis flere skal spille på samme brikke, er det selvfølgelig mulig å kopiere denne filen til en bestemt plass, opprette ny .sav-fil og deretter kopiere tilbake den andre når det passer deg. Du har rett i at enkelte minnekort er bedre enn andre. Det sies at minnebrikkene fra Kingston har best kompatibilitet sammen med disse bestemte backupbrikkene, og da spesiellt de minnebrikkene som kommer fra Japan. Det finnes også Kingston-brikker som er produsert i Taiwan og Kina, men de er visstnok ikke like raske som de fra Japan. Personlig har jeg et fra Kingston som kommer fra Taiwan, men har ikke hatt noen problemer med at det klusser til spillene på DSen. Jeg bestilte brikken min før jul engang, og da hadde jeg ikke hørt om DealExtreme. Dette er definitivt en av sidene hvor du finner M3 Simply billigst. I tillegg er det garantert at du får minnebrikke fra Kingston dersom du bestiller her, og best av alt - frakten er gratis. edit: skriveleif edit 2: Fant forresten R4 hos DealExtreme bundlet med 2GB minnekort til $60. Når jeg kjøpte min M3 Simply før jul måtte jeg betalte $95 m/ frakt, så her har du en skikkelig knallpris. Selv om dollarkursen er lav for tiden, slipper du dessverre ikke unna toll med mindre du bestiller R4 og minnebrikken hver for seg. Da blir det $32 for R4en og $30 for minnebrikken fra Kingston. Skal du gjøre det, må du bare passe på at de blir sendt hver for seg, og ikke samlet Endret 30. juli 2007 av v3g4rd Lenke til kommentar
Ob3yM3 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 kan kjøpe hos www.modnet.no Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 R4 hos ModNet uten 2GB minnekort: 495 kr,- R4 hos DealExtreme med 2GB minnekort: $32 + $30 = Ca. 360 kr,- Sier egentlig seg selv... Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 R4 hos ModNet uten 2GB minnekort: 495 kr,-R4 hos DealExtreme med 2GB minnekort: $32 + $30 = Ca. 360 kr,- Sier egentlig seg selv... 9179863[/snapback] Ja det gjør egentlig det Takk for hjelpen Vegard. Mulig jeg bestiller derifra. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Bestilte R4DS og 2gb brikke fra modnet her igår, var kanskje ikke så billig som jeg trodde det skulle være men jaja.. Lenke til kommentar
GauNodachi Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg bruker DS-X. Syntes den er helt super. Ikke noe minnekortstyr. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 da var R4DS i hus, funker som bare det! Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Kjøpte selv i går av "forhandler" her i Oslo. Orker ikke vente på posten når jeg vil ha nye ting. R4 kort: 450,- 2GB Micro SD: 225,- Helt greit synes jeg. Har allerede spart inn utgiftene Endret 10. august 2007 av Rookie_NO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå