Gå til innhold

Hvordan utdanne seg som kaptein?

Anbefalte innlegg

Tusen takk for informasjonen!

Eneste problemet er at jeg har søkt meg inn på Almenn. Er jo ikke sikkert at jeg vil bli kaptein, men jeg føler det ville vært utrolig spennende. Planlegger å fullføre Almennfag (Studiespesialisering). Så får håpe at man kan ta en Bachelor(forøvrig vist lengre oppe), etterpå.  :dontgetit:

9190859[/snapback]

Men husk at å være"skipper" er mye mer enn å manøvrere båten. Manøvrering er nesten den minste biten, litt avhengig av hva slags fartøy du er på selvfølgelig.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...

Tar du utdanningen i Norge er den sånn ca gratis. Noen hundrelapper hvert semester i semesteravgift, pluss et par tusen i lærebøker. I tillegg kommer utgifter til bolig, mat og andre standard leveutgifter, men lånekassen gir lån og stipend som vanlig.

Jeg vet Høyskolen Stord/Haugesund har nautikk, i tillegg en av skolene i Trondhjem og sikkert mange flere langs kysten. Ålesund har i tillegg til den vanlige som krever generell studiekompetanse den såkalte Y-veien som tar inn folk med relevant fagbrev, men uten studiekompetanse og gir dem bachelorgrad på linje med de som kommer fra almennfag.

Lenke til kommentar

Jeg skal inn på www.simac.dk til August. Tar utdannelsen via www.getonboard.dk. Syns opplegget der, virket litt bedre enn på de skolene som var i Norge.

Tar du det via getonboard.dk, så får du skolebøkene gratis. Sjekk ut hjemmesiden for å se hvordan utdannelsen er lagt opp. Der ender du også opp med en bachlor til slutt, og mulighet for å bli scenioroffiser eller no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...