Rune-B Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Tusen takk for informasjonen! Eneste problemet er at jeg har søkt meg inn på Almenn. Er jo ikke sikkert at jeg vil bli kaptein, men jeg føler det ville vært utrolig spennende. Planlegger å fullføre Almennfag (Studiespesialisering). Så får håpe at man kan ta en Bachelor(forøvrig vist lengre oppe), etterpå. 9190859[/snapback] Men husk at å være"skipper" er mye mer enn å manøvrere båten. Manøvrering er nesten den minste biten, litt avhengig av hva slags fartøy du er på selvfølgelig. Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Hvor mye tjener egentlig en skipper på et middels skip ? La oss si DFDS Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hvor mye koster det å utdanne seg utenfor marinen? Og hvor kan man gjøre det? Lenke til kommentar
Penny Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Tar du utdanningen i Norge er den sånn ca gratis. Noen hundrelapper hvert semester i semesteravgift, pluss et par tusen i lærebøker. I tillegg kommer utgifter til bolig, mat og andre standard leveutgifter, men lånekassen gir lån og stipend som vanlig. Jeg vet Høyskolen Stord/Haugesund har nautikk, i tillegg en av skolene i Trondhjem og sikkert mange flere langs kysten. Ålesund har i tillegg til den vanlige som krever generell studiekompetanse den såkalte Y-veien som tar inn folk med relevant fagbrev, men uten studiekompetanse og gir dem bachelorgrad på linje med de som kommer fra almennfag. Lenke til kommentar
sheherezade Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Høgskolene i Vestfold og Tromsø tilbyr og nautikk. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Jeg skal inn på www.simac.dk til August. Tar utdannelsen via www.getonboard.dk. Syns opplegget der, virket litt bedre enn på de skolene som var i Norge. Tar du det via getonboard.dk, så får du skolebøkene gratis. Sjekk ut hjemmesiden for å se hvordan utdannelsen er lagt opp. Der ender du også opp med en bachlor til slutt, og mulighet for å bli scenioroffiser eller no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå