webstergeek Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 jeg har hørt at det går ann å kjøre iphone programmer på n serien. jeg har en n80 å lurer på hvor jeg kan få lastet ned disse programmene. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Den dagen Apple lager programvare som kan kjøres på andre plattformer er dagen det snør ett varmt sted. Det du kanskje tenker på er at Iphone har ett program som man kan lage RSS widgets til. Små programmer som kan hente ned nyheter og man kan oppdatere blogger osv. Jeg bruker en en RSS lignende sak som du får hos Widsets.com Når du skal refere til "rykter" så legg alltid med kilder. HVis det er bare noe en kompis har sagt til deg så tror jeg du skal ta det med en stooor klype salt. Det kan hende du også har misforstått og at det hørte var at Nseries kan kjøre lignende programmer. Altså...programmer som gjør akkurat det samme men ikke nøyaktig de samme programmene på Iphone. De er jo laget spesifikt for den platformen. Hvis det er en funksjon eller program du vet Iphone har og du vil ha så spør heller konkret etter det. Iphone er en lukket plattform sammenlignet med Nseries. Ikke fult så lukket som en billig mobil som knapt støtter java...men Nseries og Windowsmobile er ganske unike i at de har nesten mer til felles med en PC enn mobiler. De er i realiteten små datamaskiner som kan kjøre nesten hva somhelst av programmer hvis noen gidder å lage dem. AKIRA Endret 28. juli 2007 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
webstergeek Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 jeg hadde håpet på å skaffe meg safari webbrowser, maps.osv Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Last ned browser fra Opera til Symbian OS. Feks mini Opera. Veldig bra browser. Og du kan få maps helt gratis fra Google. Gå til den innebygget webleseren på mobilen din og tast inn www.google.no/gmm og så laster du ned ett java program. Funker MEGET bra. For flere programmer til Symbian OS så sjekk ut denne tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=576189&hl= AKIRA Lenke til kommentar
webstergeek Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 men jeg mener den mapsen som iphone har hvor du kan navigere deg fram manuelt. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 iPhone er ikke Nokia og motsatt. Get used to it. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 men jeg mener den mapsen som iphone har hvor du kan navigere deg fram manuelt. 9167956[/snapback] Antar du at gratis programmet fra google ikke kan dette? Eller har du lastet ned programmet og testet og funnet ut at den ikke gjør det du trenger? For google maps er meget kraftig og lar deg søke etter adresser, interesser og butikker/tjenester og du kan be den finne ut hvordan du navigerer deg fra en adresse til en annen. Pluss du kan velge mellom kart visning og sattelittbilde visning..akkurat som på google earth. Hvis kartprogrammer og navigasjon er viktig for deg vil jeg også anbefale deg å se på Nokia N95 eller 6110 Navigator da de begge gjør navigasjons jobben enda bedre enn Iphone ved å ha innebygget GPS. AKIRA Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 jeg har hørt at det går ann å kjøre iphone programmer på n serien. jeg har en n80 å lurer på hvor jeg kan få lastet ned disse programmene. 9163706[/snapback] Du kan kjøre endel iPhone programmer på N80. Grunnen er at programmer til iPhone i bunn og grunn er basert på web 2.0 teknologi som Ajax og XHTML. Dette betyr at disse programmene også virker på en S60 mobil som N80. Nettleseren i iPhone, Safari, er for eksempel basert på det samme Open Source prosjektet som S60's. (WebKit) . Les mer på: N80 Fantomet. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Synes det er drøyt å kalle dette "programmer". Det er webtjenester. Enkle små websider som man kan gjøre enkle små ting med. Lese data, legge inn data..osv. Og det det er snakk om er jo bare en webleser som støtter den grunnleggende teknologien. Da burde det jo funke på en bråte med mobilplatformer. Jeg antar at det er ETT program på Iphonen som bruker disse tjenestene...safari...og da er det jo det trådsarter spør etter en webleser. Google: Webbrowser for Symbian OS så finner du sikkert en hel bråte. Men som linken sier bruker de jo den standard innebygget. AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå