Gå til innhold

Geforce Ti, hvilket?

Anbefalte innlegg

Orker ikke å lese flere dumme kommentarer fra folk som ikke aner hva de prater om......

Dere går å leses dummies boka......

Så kommer dere hit og tror dere vet mer enn folk som har gått på Skole om alt PC møkket i flere år.

Ja jøss......

4200 er 4800.......

Bare raskere minne anerledes chip og bedere kjøling...

Kunn denne forskjellen.

Leser dere Gainward hjemme side og andre sider leser dere dette!!!

Hvorfor anbefaler du et merke som har problemer med sine kjølere som folk her og andre steder har fått merke?

Og angående det å be folk om å lesr dummies boka kan du kutte ut med.

Les Nettikette og Retningslinjer...

Helt enig, det ser ut som han bevist prøver å mislede folk med med feilinnformasjon og attpåtil anbefale et merke som er kjent for å ha ektremt mye feil (IBM-saken er liten forhold).

Painward som det ofte kalles på nettet har nettop startet en helt ny avdeling/verksted som er tilegnet kun til reperasjoner av disse skjermkortene!!! (Det burde vel lyse en liten varsellampe her?)

Det finnes nesten ikke et painwardkort som ikke PSOD'er (Pink Screen Of Death).

Desverre så er det alt for mange "liksom nerder" som bryter inn bare for å ha noe si og som også gjør forsøk på lure andre til å havne i den samme klemma som de selv gjør.

Godt å se at det er andre som kan sakene sine her. 8)

Hadde 4200 kort som funka fett, men solgte det for å kjøpe 4800SE....

Gainward det også!!!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter her å må dra på smilebåndet..visse personer sitter her å lyver på seg mer enn dem kan gå god for.. les dette å slutt med drit praten. (hw.no sin egen side det er fra)

Får i ulveklær?

Navnet til tross, Ti4800SE er intet annet enn Ti4400 med støtte for AGP 8x. Det vil med andre ord si at kjernen og minnet klokket til 275 MHz (effektivt 550 MHz for minnet, pga DDR). Et GeForce4 Ti4600 basert kort vil med andre ord være betraktelig raskere, til tross for at Ti4800SE høres langt fetere ut enn Ti4600. Unektelig sleip markedføringstaktikk av NVIDIA, som i det siste har foretatt et par "tvilsomme" grep med tanke på navngivning av produkter. De fleste husker vel GeForce4 MX-serien, som i bunn og grunn ikke er annet enn en GeForce2-brikke (GeForce3 er langt mer avansert). Hvorfor ikke kalle en spade for en spade, og kalle Ti4400 med AGP 8x for Ti4400-8x, Ti4400SE e.l.?

Hva med Ti4800?

NVIDIA har også i det stille lansert en Ti4800-brikke, som er Ti4600-brikken med støtte for AGP 8x. Men stopp en halv - det betyr at Ti4800 er bedre enn Ti4800SE? Ja, det stemmer, siden Ti4800 er klokket tilsvarende som Ti4600 (300/650), vil Ti4800 være raskere enn Ti4800SE. Forstå denne navngivningspolitikken den som vil.

PS.Et ATI Radeon 9XXX / pro er uansett ett bedre valg da det støtter DirectX 9. fullt ut, noe ikke nvidia kortene er... et kort for fremtiden er da Radeon..

Lenke til kommentar
Jeg sitter her å må dra på smilebåndet..visse personer sitter her å lyver på seg mer enn dem kan gå god for.. les dette å slutt med drit praten. (hw.no sin egen side det er fra)

Får i ulveklær?

Navnet til tross, Ti4800SE er intet annet enn Ti4400 med støtte for AGP 8x. Det vil med andre ord si at kjernen og minnet klokket til 275 MHz (effektivt 550 MHz for minnet, pga DDR). Et GeForce4 Ti4600 basert kort vil med andre ord være betraktelig raskere, til tross for at Ti4800SE høres langt fetere ut enn Ti4600. Unektelig sleip markedføringstaktikk av NVIDIA, som i det siste har foretatt et par "tvilsomme" grep med tanke på navngivning av produkter. De fleste husker vel GeForce4 MX-serien, som i bunn og grunn ikke er annet enn en GeForce2-brikke (GeForce3 er langt mer avansert). Hvorfor ikke kalle en spade for en spade, og kalle Ti4400 med AGP 8x for Ti4400-8x, Ti4400SE e.l.?

Hva med Ti4800?

NVIDIA har også i det stille lansert en Ti4800-brikke, som er Ti4600-brikken med støtte for AGP 8x. Men stopp en halv - det betyr at Ti4800 er bedre enn Ti4800SE? Ja, det stemmer, siden Ti4800 er klokket tilsvarende som Ti4600 (300/650), vil Ti4800 være raskere enn Ti4800SE. Forstå denne navngivningspolitikken den som vil.  

PS.Et ATI Radeon 9XXX / pro er uansett ett bedre valg da det støtter DirectX 9. fullt ut, noe ikke nvidia kortene er... et kort for fremtiden er da Radeon..

Greit dette......

Men sier bare at 4800SE ikke er 4200.

Er du ikke enig i dette?

Sa tidligere også at 4800SE ikke er bedre enn 4600......

Lenke til kommentar

mange som ikke har hatt problemer også da!!!!!!

Og det er mange som har hatt problemer med Radion også!!!

Det finner DU UT hvis du leser på forum.........

Ja, men hvorfor ta sjangsen på et kort som man vet at folk har hatt problemer med?

Og du sier til meg at jeg skal lese forumet?

Eh...kødder du nå? :p

Det heter Radeon ja, og det er mange som har hatt problemer med drivere ja og ikke kjølere som vi snakker om. Og driverproblemer er en HELT annen sak en en kjøler. Kjøler må man bytte ut å sette ny på, eventuelt andre ting mens det med drivere kan bytte ut på en-to-tre.

Og hvorfor skal du ha så sykt mange spm og utropstegn?

Pass på tegnbruk

Om du bruker mange utropstegn og spørsmålstegn blir du ikke sett på som seriøs. Unngå å bruke mer enn ett spørsmålstegn eller utropsrtegn, og ikke sett utropstegn og spørsmålstegn rett etter hverandre.

Lenke til kommentar

Ja, men hvorfor ta sjangsen på et kort som man vet at folk har hatt problemer med?

Det heter Radeon ja, og det er mange som har hatt problemer med drivere ja og ikke kjølere som vi snakker om. Og driverproblemer er en HELT annen sak en en kjøler. Kjøler må man bytte ut å sette ny på, eventuelt andre ting mens det med drivere kan bytte ut på en-to-tre.

Pass på tegn

bruk Om du bruker mange utropstegn og spørsmålstegn blir du ikke sett på som seriøs. Unngå å bruke mer enn ett spørsmålstegn eller utropsrtegn, og ikke sett utropstegn og spørsmålstegn rett etter hverandre.

Hvis kjølere er feil på er det bare å sende inn å få det tilbake en å looke med pcen i flere timer.

Behøver ikke å skjifte kjøler selv.

Men prøv Radeon, det er sikkert bra...........................

Kamerat får 9700 snart...........

Radeon er nok bra, bare hørt så mye negativt om drivere ol.

Men har bare sett et tema om dårlig kjølere på GF.

Og da var det ikke så mange som hadde problemer.

Sorry B-Real at jeg skriver for mange tegn....... :wink:

Lenke til kommentar

Fyren spør jo egentlig om hvilken GF.

Så jeg skjønner ikke hvorfor mange sier Radeon?

Men 4200 fra Asus eller Gainward er ikke dumt.

Jeg har ikke hatt noe problemer med det og kameraten min som også har det har heller ikke hatt problemer.

(Snakker om Gainward nå)

Lenke til kommentar

altså, han skulle ha et kort som kunne vare en stund.. da er da ATI ypperlig etter min mening, god 2D og 3D + snadder TV ut. minner om den DirectX 9 støtten..ati radeon 9xxx serien vil uansett være et bedre valg enn TI4xxx serien..pga mer støtte(dx osv) og båndbredde på ram..

bare så det er sagt, gainward er noen luremuser. de selger kort som allerede er OC'a å garanterer folk at de klarer den å den mhz'n på ramgpu.. dette er bare tull, i de fleste tilfeller klarer ikke kortene det Gainward reklamerer om.

Lenke til kommentar
altså, han skulle ha et kort som kunne vare en stund.. da er da ATI ypperlig etter min mening, god 2D og 3D + snadder TV ut. minner om den DirectX 9 støtten..ati radeon 9xxx serien vil uansett være et bedre valg enn TI4xxx serien..pga mer støtte(dx osv) og båndbredde på ram..

bare så det er sagt, gainward er noen luremuser. de selger kort som allerede er OC'a å garanterer folk at de klarer den å den mhz'n på ramgpu.. dette er bare tull, i de fleste tilfeller klarer ikke kortene det Gainward reklamerer om.

KLarte det med mitt heldigvis.

Lenke til kommentar

Pass på tegnbruk

Om du bruker mange utropstegn og spørsmålstegn blir du ikke sett på som seriøs. Unngå å bruke mer enn ett spørsmålstegn eller utropsrtegn, og ikke sett utropstegn og spørsmålstegn rett etter hverandre.

----Yo "B|real", innerst inne vet du at "brune-ha" er en mye flittigere leser og skriver her på forumet en deg selv! 6000Vs200 poster :lol: ----

artig tråd dette forresten, noen-og-80svar på et enkelt spm...jaja

keep up the good work boys! Go for GF4! :wink:

Lenke til kommentar

Pass på tegnbruk

----Yo "B|real", innerst inne vet du at "brune-ha" er en mye flittigere leser og skriver her på forumet en deg selv! 6000Vs200 poster :lol: ----

artig tråd dette forresten, noen-og-80svar på et enkelt spm...jaja

keep up the good work boys! Go for GF4! :wink:

Så har jeg nettopp starta da.

Men så skriver ikke jeg bare nei og ja svar.

Jeg skriver også hva hun/han bør velge eller forklarer hvorfor eller hvorfor ikke.

Mens B-Real skrev engang:

Ikke kjøp det Hovedkortet.

Hva slags svar er det da?

Lenke til kommentar

Det sporet litt av (heldigvis så ble jeg påmint om dette... :wink: ) men over til spørsmålet ditt.

Du kan få tak i rimelige Ti4200 kort nå for tiden som yter omtrentlig det samme som et Ti4600 kort hvis du overklokker det.

Albatron GeForce4 Ti4200 P Turbo "Special Edition" 128Mb DDR 3.3ns DVI TV-out Retail AGP fra databutikken.com selger det for kr. 1608,- men de har det desverre ikke på lager.

Dette kortet er bygd på designet til Ti4400/4600 kort, 8 lags PCB og har meget raske RAM-brikker.

Test kan leses hos http://www.nordichardware.se/recensioner/g....Ti4200P.Turbo/

Har også sett at det finnes POV kort som skal greie det samme.

Lenke til kommentar
Gainward TI 4800 GS har en klokkefrekvens på 750 MHZ og en minne frekvens på 350 MHZ noe som er høyere en de fleste TI 4600 kort vel ?

Det er en utrolig sleip markedføringstaktikk fra Painward, 750 står ikke for 750MHz!

Kortet du snakker om har 3.6 ns RAM mot Albatron sine 3.3 ns RAM så du har nok litt feil.

Etter et raskt regnestykke for å finne RAM hastighet så kan det kortet du snakker om klokkes til 555 MHz (1000/3.6*2) mot Albatron sine 606MHz (1000/3.3*2), dette er bare teoretiske hastigheter og kan sannsynlig klokkes litt høyere.

Vet forresten ikke om de selger dette Gainwardkortet i norge enda men jeg har sett det blitt solgt for 289 € som tilsvarer en 1000 lapp mer (men yter mindre).

Lenke til kommentar
Gainward TI 4800 GS har en klokkefrekvens på 750 MHZ og en minne frekvens på 350 MHZ noe som er høyere en de fleste TI 4600 kort vel ?

Det er en utrolig sleip markedføringstaktikk fra Painward, 750 står ikke for 750MHz!

Kortet du snakker om har 3.6 ns RAM mot Albatron sine 3.3 ns RAM så du har nok litt feil.

Etter et raskt regnestykke for å finne RAM hastighet så kan det kortet du snakker om klokkes til 555 MHz (1000/3.6*2) mot Albatron sine 606MHz (1000/3.3*2), dette er bare teoretiske hastigheter og kan sannsynlig klokkes litt høyere.

Vet forresten ikke om de selger dette Gainwardkortet i norge enda men jeg har sett det blitt solgt for 289 € som tilsvarer en 1000 lapp mer (men yter mindre).

Vil bare si at Special edition koster MYE mer enn rundt en tusen lapp.

Eller tenker du med 64Mb Ram?

Lenke til kommentar
Fyren spør jo egentlig om hvilken GF.

Så jeg skjønner ikke hvorfor mange sier Radeon?

Men 4200  fra Asus eller Gainward er ikke dumt.

Jeg har ikke hatt noe problemer med det og kameraten min som også har det har heller ikke hatt problemer.

(Snakker om Gainward nå)

Til "den polse"

Snakker du til meg, ref. til siste meldinga di?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...