Gå til innhold

Oppsett av ny PC - trenger innspill

Anbefalte innlegg

Følgende hardware vurderes kjøpt hos komplett.no:

- Cooler Master Centurion 534, Sort,

- NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm

- Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2,

- Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz

- Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400

- Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2

- Gainward GeForce 8800GTS 320MB GDDR3,

- USB2 multikortleser 3.5" sort,

- NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Black OEM

- Videoseven 22" LCD L22WD TCO-03

- MS Win Vista Home Premium Norsk

- Logitech Deluxe 250 Keyboard NO

- Logitech OEM Optical Wheel Mouse Sort

Pris : 12321,-

Ser dette oppsettet greit ut? Pc'en vil hovedsaklig bli brukt til internett, kontorbruk og litt spilling. Har ikke tenkt å prøve meg på noe overklokking.

Innspill og andre forslag mottas med stor takk. Har en øvre grense på 14000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville vurdert 8800gts med 640 ram pga oppløsningen på skjermen. Ville også vurdert en annen PSU enn NorthQ (har hørt mye rart om de). Feks er Corsair, Tagan, OCZ, Seasonic merker du kan stole på.

Pent oppsett forresten.

Lenke til kommentar

Ser ut som et fint oppsett det der.. Men ville nok som fflex sier gått for noe mere minne på skjermkort med en 22" ja.. Den vil helst jobbe i 1680x1050. Ps. vis du har råd til det ville jeg nok også gått for noe litt raskere ram brikker.. Da kan du få mere ut av cpu'en også... :thumbup:

Lenke til kommentar

Har etter å ha bladd gjennom forumet her ett par ganger, funnet ett nytt oppsett.

Alt fra netshop.no:

- Lian Li Miditower, Aluminium, Sort, PC7BSCANDV3 u/powersupply

- Corsair strømforsyning 620W

- Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2, eSATA, ATX, GbLAN, PCI-Ex16

- Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Socket775, 4MB, BOXED m/vifte

- OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC, PC2-6400 2x1024MB 800MHz. (4.4.4.16)

- Asus GeForce 8800GTS 640MB GDDR3

- Samsung 400 GB 7200RPM S-ATA2 16MB

- Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7173 sort

- BenQ 19" LCD FP93GX sølv/sort, 1280x1024, 2ms, 700:1,TCO03, D-sub/DVI

- Logitech LX3 optical Mouse,USB/PS2

Hva sier dere om dette oppsettet da? Er som sagt ingen hardcore gamer, men denne maskinen vil vel takle dagens spill godt? Har ei heller tenkt å prøve på noe overklokking av noe som helst.

Endret av Arkanolux
Lenke til kommentar

Fint oppsett ja.. Men anbefaler virkelig 22' skjerm.. Dog jeg ville kanskje ikke gått for Videoseven sin.. Sitter selv med en Samsung 226bw.. Fatter ikke at jeg klarte meg med mindre før..

Bruker også et 8800 GTS kort, og dette driver dagens spill utmerket i skjermens native oppløsning.. (1680x1050)

/espenah

Endret av espenah
Lenke til kommentar

Veldig fint oppsett :thumbup: Du behøver virkelig ikke E6850, E6750 holder i massevis men siden du vil bruke så mye penger (og har) er det opp til deg. Personlig syntes jeg det er litt sløsing av penger å bruke så mye på (overprisede :p) deler som presterer litt bedre, men det er helt opp til deg. 8800 GTS er super kort, det eneste å lure på er om du vil kjøre høyere oppløsning enn 1600x1200 for fram til dette er faktisk 320 MB kortet bedre enn 640 MB. En annen ting angående skjermkortet er produsenten. Ser at du har valgt Gainward sitt, men utsende messig er XFX sitt mye tøffere (koster samme), ellers er de helt like. Men igjen du har jo valgt et kabinett uten vindu så da har kanskje ikke hvordan PC'en din vil se ut på innsiden så mye å si :roll: En ting til hvis du skal spille litt så vil jeg anbefale en annen mus, enten Logitech MX518 eller G5. Har MX518 selv og den er super duper :w00t:

Lenke til kommentar

Takker for mange fine innspill her. Ser at 6750'en er nesten 600,- billigere enn 6850'en. Dere mener at forskjellen ikke er verdt det?

Ble litt usikker når det gjelder skjermkortet. Ble anbefalt et skjermkort med mer minne i de første innleggene her. Hvordan kan et 320mb kort yte mer enn et med 640mb. Når det gjelder utseende på selve kortet, så er jeg ikke helt med. :hmm:

Pc'en står jo gjemt ned på gulvet, og jeg har ingen verdens glede av å sitte å titte inn i kabinettet? Kan være det bare meg som er for gammel til å skjønne dette.

Når det gjelder skjermen, hvordan funker en 22" til spilling? Sitter idag med en 19" CRT skjerm, som jeg egentlig har vært godt fornøyd med i forhold til størrelse.

Men en 22" er vel noe bedre når det gjelder surfing og andre kontorrelaterte arbeidsoppgaver.

Mus ja. Nå er det slik at jeg er venstrevridd (venstrehendt) og har til dags dato aldri funnet en mus med de ekstra knappene på riktig side.

Lenke til kommentar

320 versjonen har vist seg i et par tester å være et par fps kjappere enn 640 ram versjonen i lave oppløsninger. Skal du ha 22" dog ville jeg helt klart gått for 640 versjonen.

22" funker helt nydelig i spill pga den høye oppløsningen. Jeg har selv 19" som betyr maks 1280x1024 oppløsning. Merker jeg begynner å bli keen på ny skjerm snart. Har du råd så vurder 640 ram versjonen og 22" skjerm, tror ikke du kommer til å angre.

Lenke til kommentar

Vekk med North Q PSUen.

Hvis du kun skal spille litt, så holder skjermkortet i massevis, men du kan godt gå ett hakk ned på CPU, til 6750.

Gå også for en bedre mus, MX1000 er super, og har blitt en del billigere.

EDIT: Så ikke at du var venstehendt før nå, stryk MX1000 som mus.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Når det gjelder utsende på kortet skal jeg vise deg :p

Gainward Geforce 8800 GTS :thumbdown:

XFX Geforce 8800 GTS :dribble:

Kanskje du nå skjønner bedre hva jeg mener med forskjellen på utsende og design, her syntes jeg XFX er mye tøffere. Mange som vil at PC'en skal se tøff ut og da er jo XFX kortet mye bedre (hvis du har vindu på siden av kabinettet, neonlys osv.)

Her har du en 3DMark 06 test på 1600x1200 med 4xAA og 8xAF, og 320 MB kortet scorer faktisk høyere enn storebroen 640 MB. Tips: hvis du har tenkt til ha dette skjermkortet lenge før du vil oppgradere igjen ville jeg valgt 640 MB kortet. Hvis ikke gå får 320 MB kortet. Det holder i massevis etter dagens standarer også kan du heller oppgradere til et kort som 8800 GTX senere som fort vil bli billigere :thumbup:

Jeg har nettopp bestilt denne PC'en og den er å anbefale ;)

Endret av Klovnefisken
Lenke til kommentar

@Klovnefisken handlelista hos Komplett må åpnes - får ikke se den.

Når skjermkortet er i et ATX kabinett er de "fancy" kjøledeksla ned mot bunnen i "kassa", det første en ser er baksida av skjermkortet...som vender opp.

Har denne "kassa" på skrivebordet, eg ser kun baksida (og sida) av mitt X1950 skjermkort. Valgte den kassen kun pga. kjølinga, vindu i døra og lys i vannblokka og viftene er kun en bieffekt - har ikke stressa for og slukke de :innocent:

Bildet er fra en test av Kandalf LCS, hadde et godt forhold :love: til et Gainward GT6600 kort nesten to år.

Lenke til kommentar

Hei..

Laget denne listen til deg fra netshop.no..

Dener nesten lik ditt oppsett, men med noen små forandringer som du helt sikkert vil sette stor pris på når alt er montert og oppe å går.. :thumbup:

Lian Li Miditower, Aluminium, Sort u/powersupply: 695,-

Corsair strømforsyning 620W20/24pin, ATX v2.2, 120mm vifte, 8x SATA: 1 395,-Asus P5K, P35, Socket-775 DDR2, eSATA, ATX, GbLAN, PCI-Ex16: 1 349,-Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz Socket775 4MB, BOXED m/vifte: 1 550,-

OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC PC2-6400 2x1024MB 800MHz (4.4.4.16): 995,- Gainward GeForce 8800GTS 640MB GDDR3 PCI-Express: 3 195,-Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM Special Edition 16MB cache: 795,-Optiarc / NEC DVD-brenner AD-5170 intern IDE, 16X Double layer sort: 275,-Razer Copperhead Precision Gaming Mouse USB, Tempest Blue, 2000 Dpi: 495,-

Samsung 22" LCD 226BW Wide sort 1680x1050, 3000:1, 2ms, VGA/DVI: 3 175,-

Totalt 13 919,-

Lenke til kommentar

Er evig takknemlig for alle innspill som er kommet frem i denne posten. Føler at jeg har lært en hel del..tror jeg.

Går for oppsettet som TGRacing satte opp fra netshop.no. Det eneste jeg er skeptisk til er den fancy musa. Vil den passe i min store VENSTRE, bjørneneve, som vårherre velsignet meg med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...