Gå til innhold

Harddisk problemer/feil meldinger

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en harddisk som gir meg feilmeldinger konstant om jeg kopierer fra/kopierer til/åpner filer, stort sett om jeg gjør noen ting så får jeg feil meldinger som:

"windows kan ikke lagre alle filene for filen J:\$bin. Dataene har gått tapt. denne feilen kan skyldes en feil på maskinvaren eller nettversktilkobling. prøv å lagre filen et annet sted"

"windows kan ikke lagre alle filene for filen J:\$Mft. Dataene har gått tapt. denne feilen kan skyldes en feil på maskinvaren eller nettversktilkobling. prøv å lagre filen et annet sted"

"windows kan ikke lagre alle filene for filen J:\$secure. Dataene har gått tapt. denne feilen kan skyldes en feil på maskinvaren eller nettversktilkobling. prøv å lagre filen et annet sted"

Har slettet partisjonen, og lagt den inn på nytt. Formatert den med grunndig formatering.

ingen av disse tingene hjalp

Håper det er noen der ute som har en anelse hva i all verden dette kan være.

- Data-smurf

Endret av data-smurf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

les av smart for harddisken og sjekk om det er rapportert om døde sektorer. Kjør også diskprodusentens verktøy på disken for å sjekke etter døde sektorer. Og ta backup med en gang, disken må kanskje sendes inn på garanti.

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar
les av smart for harddisken og sjekk om det er rapportert om døde sektorer. Kjør også diskprodusentens verktøy på disken for å sjekke etter døde sektorer. Og ta backup med en gang, disken må kanskje sendes inn på garanti.

9163510[/snapback]

"smart" det sier meg ikke så mye. kan du forklare hva det er ?

har en WD 320Gb Wd3200KS S-ata 2. men "lifeguard" er det er program som brukes til å lese av sånt ? om du er kjent med WD disker da ?

Lenke til kommentar

uh kopier ut all data og kontakt stedet der du kjøpte den for retur. Den virker ganske fucked :p

Har du en brennbar cd får du diagnoseprogrammet på bootbar cd, det kan kanskje la deg gjennomføre testene hvis du bruker disken som osdisk nå. Hvis ikke skal det ikke ha noe å si.

Obs

det er ikke sikkert på at alle filene vil ut av disken, er en fil inni en dau sektor så hopp over den og ta de andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...