miXer Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Hei Lurer på hva som er forskjellen mellom Audi A3 med orginalt 150HK og de med orginalt 180HK. Er det større turbo på de med 180HK? Hva er forskjellen? Noe forskjell som gjør det verdt å legge litt mer penger i denne utgaven, eller kan jeg kjøpe en 150HK utgave og oppgradere til en 180HK utgave ganske enkelt? Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Det er to forskjellige originalmodeller av A3 1.8T om jeg ikke tar helt feil. Jeg antar de har bare økt turbotrykket litt på den med rød T på baksiden. Om de har forsterket motoren på noen måte vet jeg ikke. Den med 150hk omtales som "lavtrykksturbo" på wikipedia. Selv ser jeg an å kjøpe en 1.8T med 150hk og chippe. Ender da opp med 195hk om jeg ikke husker feil fra tsracing.no. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Fikk faktisk svar på spørsmålet mitt av en kammerat rett etter at jeg hadde spurt her.. Men takk for svar. Fant også ut på ts-racing at man kan chippe 150HK utgaven litt mer enn man kan med 180HK utgaven! Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Fikk faktisk svar på spørsmålet mitt av en kammerat rett etter at jeg hadde spurt her.. Men takk for svar. Fant også ut på ts-racing at man kan chippe 150HK utgaven litt mer enn man kan med 180HK utgaven! 9164315[/snapback] Nettopp Men uansett, skal jeg ha gamlemodellen (99-01) så blir det nok S3 på meg. Helt rå bil med utstyret til dagens A3 minst. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 180-gamperen har større cooler enn 150 hesteren. Ellers tror jeg de stort sett er like. Mener å ha hørt at man måtte "dokumentere" at man hadde 180 hesteren for å få kjøpt styreenheten til den for ikke å bare bytte styreenhet og få ekstra effekt på en 150hk Lenke til kommentar
trra Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 150hk har k03 turbo, det har også 180, men kalles ikke den for k03S? Innmaten tåler uansett endel, ikke uvanlig at man tar ut 300hk+ før man må bytter råder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå