Requi Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Jeg begynner på VGS til høsten, og før den tid har jeg tenkt meg å anskaffe et bankkort/ungdoms-bankkort (jeg er 16, så er ute etter det ultimate ungdoms-bankkortet). Er da selvfølgelig ute etter et kort jeg ikke trenger å betale ekstra penger for å ta ut cash, handle eller noe sånt. Altså, et bra kort med minst mulig utgifter Noen anbefalinger ? Forklar hvorfor -Takk Er Postbanken et bra alternativ f.eks ? Endret 29. juli 2007 av Requi Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Det vil vel heller være: Hvilket kredittkort velger deg... Du kan ikke bare få kredittkort. Banken vil automatisk se på alle papirene du har opp gjennom årene Du kunne jo ta en tur innom din lokale bank for å få svar på noen spørsmål Lenke til kommentar
Requi Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Formulerte meg feil ista .. Uansett, 1-posten er endret, og tråd-tittel. Noen som vet om noen gode dealer? Lenke til kommentar
ZlaleX Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Postbanken bruker jeg, den som heter student eller noe. Betaler ingen månedsavgift eller noe sånt. Men betaler jo littegrann for hver gang jeg bruker kortet. Men da er det bare visa electron da. Lenke til kommentar
Requi Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Nordea, absolutt 9163620[/snapback] Hva gjør Nordea som ingen andre gjør da ? Forklar hvorfor du mener jeg burde velge Nordea Lenke til kommentar
Requi Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 *Anyone* ? Jeg skal skaffe meg så snart som mulig, og prøver å finne best deal =P Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Se på denne: http://www.nordea.no/Privat/Kundeprogramme...bår/402054.html Lenke til kommentar
Requi Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Sett litt på Postbanken Leve Ung 13-18, ser rimelig bra ut 2,0% rente, ingen mnd/års avgift.. Noen som har dette og kan si hva dere syns om det ? Endret 29. juli 2007 av Requi Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Skandiabanken er vel å anbefale? Er vel så godt som blottet for gebyrer.. Edit: priser. Endret 29. juli 2007 av phax Lenke til kommentar
KS Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Skandiabanken er vel å anbefale? Er vel så godt som blottet for gebyrer.. Edit: priser. 9166422[/snapback] Eller Storebrand? Vet ikek hvor billige de er i forhold til Skandiabanken men de har jo kjørt mye reklame nå i det siste. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Sparebank1 Nord-norge bruker jeg. Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Sparebank1 Nord-norge bruker jeg. 9166562[/snapback] De er nå hvertfall ikke gebyrfrie. Har både SNN og skandiabanken her.. bruker skandiabanken til hverdags, men har lån og slikt i sparebank1 så da har man dobbelt opp.. Storebrand skal ha blitt gebyrfrie nå ja, så de går jo ann å sjekke ut. edit: også er det jo dinbank da, de skal jo også ha gjort det bra i pristester. Lurer på om jeg hørte at de skulle være hakket rimeligere enn skandiabanken igjen. Endret 29. juli 2007 av phax Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) ... Endret 29. juli 2007 av geirm Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Bruker Postbanken Ungdom, tror det gjelder til man er 18 år ellerno, betaler ingen års avgift, ta ut penger eller noe ting.. Kan ta ut penger gratis i alle minibanker, butikkkjøp, osv. Også får du med nettbank gratis.. Kan nesten si at Postbank ungdom er gratis å bruke..? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Nettbanken deres er vel ikke gratis å bruke såvidt jeg husker. Du må vel blant annet betale penger for å betale regningene dine selv.. Mulig postbanken leve er greit nok når du er under 18, men ellers så vet de å ta betalt for tjeneste sine. Det koster blant annet 35kr å få betalt en regning hvis man er kunde der, og 60 kr hvis man ikke er kunde. Det er PR. regning. Eneste fordelen med Postbanken er at de har åpent om lørdager, og så og si alle postkontor har åpent fra mandag - fredag til kl 17. De fleste banker har stengt på lørdager og stenger mye tidligere på hverdager. MEN det er jo ikke det som var diskusjonen her, det var jo visa electron trådstarter var ute etter. Edit: Rettet skrivefeil. Endret 29. juli 2007 av darkness| Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Postbanken har Visa Electron også.. Og det skal ikke koste noe å betale regning i postbanken.. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Ser ut til at det er gratis med Postbanken Leve 13-20 eller Postbanken Student. I det øyebilkk du fyller 20 og ikke er student koster det 1kr pr. regning du betaler i Nettbanken. Ut i fra det jeg kan se så virker postbanken Leve 13-20 som en OK løsning: Postbanken Leve Ung (13-20 år) Månedspris (inkluderer Postbankkort Ungdom og nettbank) kr 0 Innskuddsrente 2,00 % Postbankkort Ungdom Uttak i minibank - uansett tidspunkt kr 0 Transaksjonspris varekjøp, innland og utland kr 0 Uttak på Posten kr 0 Uttak i utlandet kr 25 Kurspåslag i utlandet 1,75 % Erstatningskort kr 200 Egendesign - lag ditt kort Første kort Nytt kort med annet bilde, per gang kr 0 kr 75 Nettbank/TeleGiro/AvtaleGiro kr 0 Kontofon Per oppringing kr 0 Opplesing av 10 siste transaksjoner kr 0 Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Er jo greit å gå for en løsning som man kan ha i noen år og da. De fleste gidder ikke bytte bank så alt for ofte. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 DnB sitt intro tilbud er relativt greit. Ingen fast månedspris. Alle kontatuttak i egne minibanker og alle varekjøp er gratis. Nettbank er gratis. Eneste som egentlig er dyrt i programmet er: Kontantuttak i andre bankers minibanker 7,00 Kontantuttak i utlandet ( minibank/bank) 25,00 Mer info: https://www.dnbnor.no/person/fordelsprogram...iser_intro.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå