Swafty Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Hei Installerte just driver til Creative Webcam NX (Model number. PD1110) Så gikk jeg i instillingene til webcam på msn men der er alt så svart og uklart, hvorfor er det sånn? Kan jo ikke se en dritt nesten Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg holder en knapp på at du mangler det de fleste billige webcamer trenger: Flombelysning. Selv om du ser bra i mørket, gjør desverre ikke optikken det. Er vanskelig å kompensere for slikt, selv om en del kameraer har en såkalt "night mode". Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Det er sant det Dradd sier. Billige kameraer, uansett om det er webcams eller fotoapparat, vil aldri gi god kvalitet uansett hvor mye man tukler med innstillingene. De billigste webkameraene har dårlig kvalitet på både optikk og bildebrikken som skal behandle signalet. NX kameraene er søppel, rett og slett bortkastede penger. Jeg kjøpte et selv. Jeg har fra før hatt et webcam av et annet merke til rund 2.000,-, samt et annet ikke fullt så billig Logitech cam. Det forrige endte i søppelbøtta, og det siste på forsøksbenken, da jeg ville bruke det for face tracking i flysimmer istedet for det mye dyrere Track IR 4 PRO utsyret. Brukte da open source kode og fikk til å flytte musemarkøren omkring på skjermen ved å bevege hodet foran kameraet, men det fungerte altfor dårlig uansett innstillinger. I hovedsak var oppdateringsfrekvensen helt bak mål, akkurat som det var da jeg brukte kameraet vanlig. Elendig bilde, elendig lysfølsomhet, helt elendig oppdatering etter bildebehandling i brikken i kameraet. Legg ut minst 5-600,-, så får du et brukbart webcam. Logitech lager mye bra, men de billigste webcamene deres er ganske enkelt dårlige. Logitech QuickCam Pro 5000 er et av de mer populære kameraene deres. Prisen er slettes ikke mye høyere enn de aller billigste modellene, men kvaliteten er mye høyere generelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå