Mr Nilsen Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Hei. Skjønner hvorfor ikke dette her skal gå. Jeg har 1 textbox, en knapp i form 1 og en webbrowser i form2. Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles sok.Click form2.Webbrowser1.Document.All("sokbox").SetAttribute("value", text1.text) form2.Webbrowser1.Document.All("Submit").InvokeMember("click") End Sub Bruker vb.net Noen som ser feilen? Endret 28. juli 2007 av Legendarynilsen Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Hva med å si noe om hva feilmeldingen sier? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Noen som ser feilen? Nei, kanskje du kunne vise oss hvor feilen er og evt. hva slags feilmelding du får? Lenke til kommentar
Mr Nilsen Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Får feilmelding her: form2.Webbrowser1.Document.All("sokbox").SetAttribute("value", text1.text) Så på form load har jeg satt inn koden her: form2.Enabled = True Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 ...Og du forventer at vi skal være synske og skjønne HVA som står i feilmeldingen? Lenke til kommentar
Mr Nilsen Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) dette fikk jeg: Object reference not set to an instance of an object. Hvis jeg tar form2.show i form load, da virker det. men skal ha at form2 skal dukke opp etter jeg har trykket på knappen Endret 29. juli 2007 av Legendarynilsen Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 I VB6 kan en skrive Load(), som tilsvarer Show() bortsett fra at formen ikke vises. Regner med det er noe lignende i .Net. Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles sok.Click form2.Load form2.Webbrowser1.Document.All("sokbox").SetAttribute("value", text1.text) form2.Webbrowser1.Document.All("Submit").InvokeMember("click") End Sub Deretter kan du vise formen når du vil ved å kalle Show(). Lenke til kommentar
Mr Nilsen Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 det gikk ikke. samma feilen Lenke til kommentar
Mr Nilsen Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 gikk ann sånn her: form2.show form2.hide men det blir ikke det samma. I vb6 slapp jeg sånn. Hvis man har den koden der oppe, ser man at form2 dukker opp og deretter blir den skjult Noen som har et annet forslag? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Deklarer variablene dine, ikke bruke Form1.Show Bruk heller Dim f1 As New Form1() Dim f2 As New Form2() f1.Show() Dette er ikke Visual Basic 6.0, dette er objekt orientert programmering, og da er det viktig å vite forskjellen mellom instansierte, og statiske objekter. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Alså om feilen ligger her: form2.Webbrowser1.Document.All("sokbox").SetAttribute("value", text1.text) så er det vel ganske logisk å sette "form1.text1.text" siden Tekst boksen er i form1. form2.Webbrowser1.Document.All("sokbox").SetAttribute("value", form1.text1.text) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 "Object reference not set to an instance of an object" dukker opp av én grunn: Et objekt du prøver å referere til er satt til Nothing. I dette tilfellet ville jeg gjettet at det er form2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå