Mr. Bojangles Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Hei Har prøvd å sote bilen min med billigfilm ala Biltema, noe som ikke gikk så bra - siden vinduene på bilen min er kurvet i tre retninger. Ser derfor etter en billig (men samtidig god) film, gjerne litt tjukkere enn Biltemas og som kan tilpasses med varmepistol/hårføner. Noen som har noen gode forslag Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Biltema sin er god den. Og rimelig tjukk! Den er hvertfall dobbel så tjukk som profffilm. Du bør se litt på fremgangsmåten din. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 3M-filmen er tjukkere enn Biltema sin ... for å ta et eksempel. 1) Jeg skjærer ut filmen etter en mal jeg har laget av vinduet 2) Sprayer vinduet med masse vann 3) Legger filmen på vinduet 4) Sprayer vann oppå filmen 5) Bruker en nal til å dra ut vannet Siden vinduene ikke er helt firkantet, men bøyer seg i flere retninger, må jeg enten varme opp filmen eller klippe mange remser (da får jeg ikke skjolder, men stygge skjøter i stedet). Biltema-filmen reagerer ikke på varme, så derfor trenger jeg en annen. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 hvordan er det egentlig den filmen fungerer, er det lim på den ene siden? Tenkte på prøve meg på dette selv.. Men trur det blir litt vansklig på baklukevinduet.. Varmetråder og slikt skitt Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Bruk SunGuard. 3M Phanter er også en god solfilm, som er lett å legge på buede vinduer. Hvis du ikke er fornøyd med 3M, så prøv SunGuard. Føres av SignText mener jeg. Lykke til Lenke til kommentar
ken36 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Som regel så er det den som gjør jobben det er noe galt med og ikke filmen Dette er ikke enkelt å få perfekt og jeg slet noe sinnsykt med min første erfaring på dette arbeidet men lykke til videre. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Har også lyst å prøve, men aner ikke hvordan man går frem. Om jeg ikke får det fint første gang, er det enkelt å få det av igjen for å prøve på nytt (med en ny film selvfølgelig)? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 I praksis er sotefilmen bare et stort klistermerke. Er du ikke fornøyd er det bare å rive av (den setter seg litt med tiden, så hvis du skal fjerne den etter at det er gått noen uker bør du bruke varmluftspistol e.l.) Skal få med meg en kamerat bevæpnet med varmepistol i morgen, så skal vi sote bakruten og siderutene bak med mørk film og siderutene fremme med lys film. Han har gjort det på sin bil, med perfekt resultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå