Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tikkelyd på bmw?

Anbefalte innlegg

Har tenkt og kjøpe meg en bmw 34. Ser at ganske mange av disse sliter med en tikkelyd når de blir varme. Og da blir spørsmålet som så, er dette noe farlig eller noe jeg bør holde meg unna? Hva kan skje om man kjører med den tikkelyden lenge liksom??

Tar imot alle svar med takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
It's a bomb!11!11

Hvordan tikkelyd? Hoyfrekvent? Vennen min kjorer en Toytoa Avensis som begynner a tikke/hvine nar han kjorer over en hvis fart. Men det er mer en hvine lyd.

edit; kan det vaere noe sann tikkelyd? http://www.bilforumet.no/golf-iii/173967-k...-tikke-lyd.html

9162810[/snapback]

Huff.. nei tror ikke det er en bombe nei :p

Men kan desverre ikke forklare selv.. ser bare det står i annonsene.

Å de blir visst varme kun når motoren begynner og bli litt varm.. men men..

Lenke til kommentar

Hvis det er samme problem som det er på Audier så er det ventilløfterne som er slitte. Har en Audi 80 som tikker, og har hørt en del rundt at det var problemet med mange. Kan hjelpe å bytte olje. (hjalp ikke på min)

Lenke til kommentar

Jeg vet det var en serie med 318 mod. som slet med smøringen til kammen. og olje til ventilløfterene. Dette kom med en frekvens på ca.100.00km og da var både kamaksel og løftere def. Om det er en av disse motorene så ville jeg holdt meg unna, om du ikke kan ordne det selv.

Lenke til kommentar
Jeg vet det var en serie med 318 mod. som slet med smøringen til kammen. og olje til ventilløfterene. Dette kom med en frekvens på ca.100.00km og da var både kamaksel og løftere def. Om det er en av disse motorene så ville jeg holdt meg unna, om du ikke kan ordne det selv.

9163694[/snapback]

Takk for advarsel!

Lenke til kommentar

Når det gjelder 5 serie e34 så har de av dem som har 12ventilert motor en stygg tendens til å tikke ganske mye (de som har gått langt). Problemet er langt mindre på de med 24ventilers motor. Disse motorene tikker ikke like mye (Han jeg deler hybel med hadde i høst en 525 24v som var passert 300.000 som ikke tikket ;) ) Så dersom du har muligheten - finn deg en med 24v motor.. Mye bedre drag i mellomregisteret også på disse..

Lenke til kommentar

En m20 motor uten tikking er en skjeldenhet.

Det er pga mekaniske ventilløftere.

Mesteparten av tikkingen bruker å forsvinne med ventiljustering og oljeskift.

De er veldig kresne på olje, jeg har opplevd å få mer tikking bare ved bytte av oljemerke.

Farlig er det ikke, bare litt plagsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...