Speeed Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Har tenkt og kjøpe meg en bmw 34. Ser at ganske mange av disse sliter med en tikkelyd når de blir varme. Og da blir spørsmålet som så, er dette noe farlig eller noe jeg bør holde meg unna? Hva kan skje om man kjører med den tikkelyden lenge liksom?? Tar imot alle svar med takk! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) It's a bomb!11!11 Hvordan tikkelyd? Hoyfrekvent? Vennen min kjorer en Toytoa Avensis som begynner a tikke/hvine nar han kjorer over en hvis fart. Men det er mer en hvine lyd. edit; kan det vaere noe sann tikkelyd? http://www.bilforumet.no/golf-iii/173967-k...-tikke-lyd.html Endret 28. juli 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Speeed Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 It's a bomb!11!11 Hvordan tikkelyd? Hoyfrekvent? Vennen min kjorer en Toytoa Avensis som begynner a tikke/hvine nar han kjorer over en hvis fart. Men det er mer en hvine lyd. edit; kan det vaere noe sann tikkelyd? http://www.bilforumet.no/golf-iii/173967-k...-tikke-lyd.html 9162810[/snapback] Huff.. nei tror ikke det er en bombe nei Men kan desverre ikke forklare selv.. ser bare det står i annonsene. Å de blir visst varme kun når motoren begynner og bli litt varm.. men men.. Lenke til kommentar
C_D_R Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Hvis det er samme problem som det er på Audier så er det ventilløfterne som er slitte. Har en Audi 80 som tikker, og har hørt en del rundt at det var problemet med mange. Kan hjelpe å bytte olje. (hjalp ikke på min) Lenke til kommentar
killmeister Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg vet det var en serie med 318 mod. som slet med smøringen til kammen. og olje til ventilløfterene. Dette kom med en frekvens på ca.100.00km og da var både kamaksel og løftere def. Om det er en av disse motorene så ville jeg holdt meg unna, om du ikke kan ordne det selv. Lenke til kommentar
Speeed Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg vet det var en serie med 318 mod. som slet med smøringen til kammen. og olje til ventilløfterene. Dette kom med en frekvens på ca.100.00km og da var både kamaksel og løftere def. Om det er en av disse motorene så ville jeg holdt meg unna, om du ikke kan ordne det selv. 9163694[/snapback] Takk for advarsel! Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Nesten alle BMW-er jeg har hørt, tikker når de er varme - enten det er 316, 318, 320 eller 325. 5-serien kjenner jeg ikke til. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Når det gjelder 5 serie e34 så har de av dem som har 12ventilert motor en stygg tendens til å tikke ganske mye (de som har gått langt). Problemet er langt mindre på de med 24ventilers motor. Disse motorene tikker ikke like mye (Han jeg deler hybel med hadde i høst en 525 24v som var passert 300.000 som ikke tikket ) Så dersom du har muligheten - finn deg en med 24v motor.. Mye bedre drag i mellomregisteret også på disse.. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 En m20 motor uten tikking er en skjeldenhet. Det er pga mekaniske ventilløftere. Mesteparten av tikkingen bruker å forsvinne med ventiljustering og oljeskift. De er veldig kresne på olje, jeg har opplevd å få mer tikking bare ved bytte av oljemerke. Farlig er det ikke, bare litt plagsomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå