Gå til innhold

(Bass)strenger - utenlandsk nettbutikk

mysjkin

Anbefalte innlegg

Trenger et nytt (flatwound) strengesett til den ene bassen min og ser at det får jeg jo til snaut halv pris i en del utenlandske webshopper.... Noen som har erfaringer med å handle strenger over nettet fra utlandet? butikker som anbefales eller frarådes? Kan jo kjøre safe og kjøpe fra amazon.com, men om noen har noe annet å anbefale, er jeg lutter øre.

Edit: Bah, viste seg at amazon ikke sender strenger til Norge... :realmad: Thomann.de har ingen strenger som er billige nok til å gå under tollgrensen (fortsatt 200 kr, er det ikke?) stringsandbeyond.com har strenger som går under tollgrensen, men er dyre på sending... Er det noen som har vært borti dem?

M.

Edit: Endte opp med å handle hos strings and beyond. 238 for et sett d'addario strenger inkl. porto. Så får jeg se hvor lurt eller dumt det var... I et annet forum ble jeg også anbefalt Stringsdirect i UK og Juststrings. Den førstnevnte hadde ingen flatwound basstrenger som gikk under tollgrensen, juststrings var dyrere på shipping.

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bestilte strenger fra music123 en gang for lenge siden. Det funker jo forsåvidt...men litt kjipt med momsen og det som hører med når UPS frakter. Hvis du finner en webshop bør du se etter noen som sender med vanlig post, og ikke bruker firmaer som FedEx eller UPS (de har alltid mange forskjellige avgifter etc.). Hvis du finner dette kan det også fort hende at du slipper og fortolle (moms altså) også. Ellers kan jeg jo anbefale www.stikker.no. De skaffer det meste til en pris som slår de fleste. Har ikke handla derfra selv, men hørt om flere som har vært fornøyde.

Lenke til kommentar

Passet på å bestille så innkjøpspris var mindre enn tollgrensen (200 kr?) og fikk det sendt med vanlig post. Betalte 238 kr med visakortet og hadde det i postkassen en snau uke etter bestilling. :)

(Strengene jeg kjøpte koster ca 500 i Norge)

M.

Edit: Ser stikker.no er billige, men utvalget (av bass-strenger) var jo ikke så bra at det gjorde noe... (Vel, kan jo ta kontakt og høre hva de kan skaffe neste gang det er aktuelt)

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

Jepp...men trodde prisen med frakt var beregnet på momsgrensen? Uansett, lett å sluntre unna når de sender med vanlig post. Jeg har selv bestilt pakker, til og med for store til postkassen, måtte hentes på posten, med pris over 1000 kr og likevel sluppet å betale moms.

Lenke til kommentar
Jepp...men trodde prisen med frakt var beregnet på momsgrensen? Uansett, lett å sluntre unna når de sender med vanlig post. Jeg har selv bestilt pakker, til og med for store til postkassen, måtte hentes på posten, med pris over 1000 kr og likevel sluppet å betale moms.

9224927[/snapback]

Sånn jeg har forstått det, slipper du å betale mva dersom verdien på varen (før porto) er under 200 kr. Dersom vareverdien er over 200, må du betale moms på både varepris og porto.

M

Lenke til kommentar

9224927[/snapback]

Sånn jeg har forstått det, slipper du å betale mva dersom verdien på varen (før porto) er under 200 kr. Dersom vareverdien er over 200, må du betale moms på både varepris og porto.

M

9225006[/snapback]

Du må nok betale mva hvis verdien av sendingen overstiger 200, dvs varen i seg selv, pluss porto.

Pantera

Lenke til kommentar

Måtte skjekke det opp og i følge toll.no er det vareverdien som teller. Men dersom du først må fortolle, må du også betale for portoen. I mitt tilfelle: Strengene kostet 30 USD = 173 kr så hele greia er tollfri selv om jeg totalt betalte litt over 200 kr for varer og sending. (Den var korrekt merket med vareverdi og porto ved innførsel)

M.

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...