Gå til innhold

Problemer med spill-disk *LØST*

KydeX

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg var og kjøpte dead rising hos elkjøp i dag. Så kom jeg hjem og tenkte å sette meg ned å kose meg med spillet. Men den gang ei. Det første som skjedde var at disken bare sveiv inne i spilleren og ingenting skjedde. Da tok jeg disken ut og kikket på den. Der var det fire feite fingeravtrykk på disken.

Hva i alle... tenkte jeg, jeg har jo ikke tatt på disken og eska var forseglet. Siden butikken hadde stengt, prøvde jeg såvidt å tørke av den med t-skjorta, satte spillet i og joda, der startet det. Men når jeg har spilt gjennom introen og skal lande på taket får jeg feilmeldingen "disc read error".

Jeg tok discen ut igjen og prøvde å få fingeravtrykkene helt bort, men de sitter som bare f***.

Jeg burde jo helst ventet til mandag og så gå å klage på spillet, men jeg har jo veldig lyst å spille det resten av helga. Er det noen som har noen gode vasketips som ikke skader disken?

Endret av Azaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg høres det ut som om du er en av de heldige som har fått en defekt DVD spiller. Den kjører gjerne de fleste spillene problemfritt, men så plutselig skaffer du deg et spill den rett og slett bare ikke vil lese. For meg var det Perfect Dark Zero. I tillegg merket jeg at Gears of War og Saints Row DVD plutselig stoppet å spinne midt ute i spillet, slik at jeg fikk noen skikkelig saftige framedrops.

Det jeg ville gjort er å først prøve zalotrikset for å få en bekreftelse på om det er noe galt med DVD-platen eller ikke. Hvis spillet fremdeles ikke virker, foreslår jeg at du stikker ned på Elkjøp, og spør om du kan få prøve spillet på en av konsollene i butikken der. Hvis det virker der får du rett og slett bare ringe til MS for å få levert konsollen inn på reparasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...