BlondGod Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Hei, startet en tråd som til nå ikke har fått noe svar, så jeg åpner en ny da det forsåvidt er en ny topic, eller problemstilling. Pumpen jeg har tenkt å bruke har en litt voldsom kapasitet, enten 2400l/t(40l/tm). eller 3400l/t(56l/m.) radiatoren jeg vil bruke vil neppe trenge en slik kaskade av vann, termochill har stanset testingen ved 8l/m. derfor,er det mulig å bruke en vanlig lys dimmer til å justere hastigheten til denne pumpen(Eheim 1262)? takker for svar Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Tror det har blitt tatt opp i en annen tråd nylig, og svaret er at det nok ikke er så lurt. Husk også at du aldri vil oppnå den oppgitte kapasitet, da motstand i systemet vil dempe strømningen radikalt (med mindre du har en pumpe som peiser på uansett (skikkelig kraftig, asså). Hvilken pumpe er det du har tenkt å bruke? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Det står over, Eheim 1262. Hvis jeg skal si min mening, så vil jeg si at å bruke den pumpa er noe av det mest idiotiske jeg kan tenke meg. Strømforbruket er 80w. Det meste av varmen vil overføres til vannet, så det blir som å putte inn et ekstra lite skjermkort eller cpu. For ikke å snakke om støynivået! Btw, løftehøyden på 3,1 meter var latterlig dårlig... Endret 28. juli 2007 av sablabra Lenke til kommentar
BlondGod Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) ok, godt å få noen gode råd, løftehøyden har jeg aldrig tenkt på, når denne stod i akvariet var det som å skru på springen på full guffe, men tenkte aldrig på at effekten ville blitt drastisk redusert ved mottrykk. Har en hel haug med andre pumper så jeg får se om jeg finner noen som er litt mer egnet til jobben.. eller kjøpe en som er ment for jobben. Tusen takk for svar iallefall Edit: støynivået er forresten ikke noe problem i det hele tatt, den ville ha blitt overdøvet av.. tja, i mitt nåværende system, alt annet. I det planlagte systemet ville nok 2x120mm vifter uansett bråket mer. Endret 28. juli 2007 av BlondGod Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå