Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg holder på å bygge meg et lite hjemmestudio. Da trenger jeg nytt og bedre lydkort. Jeg vil helst ikke bruke mere enn 2000,- og kan ikke bruke mere enn 2500,- Jeg har sett litt på M-Audio Delta 1010LT, men jeg vet ikke om dette er et bra kort. Hva annbefaler dere? Lenke til kommentar
catosim Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Ut fra det jeg kan se er dette et helt greit lavbudsjettkort. En smart og billig løsning multikablene som kobles til kortet. Lydmessig vet jeg ikke, har ikke sett noen tester av det enda, og vet dermed ikke hvordan de to micpreampene låter, men det funker sikkert helt greit. MVH Ca2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Tusen hjertelig takk for svar.. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Skal også ha kort. Kanskje jeg går for det kortet jeg og. Det skal primært brukes til "vanlig" PC bruk, men jeg har tenkt å prøve meg på musikk også! Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg skal også kjøpe et lydkort til "hjemmestudio". Eller, studio og studio, har et eldre MIDI keyboard, og Cubase på PCen. Har da tenkt å få lagd no musikk via midi fra keyboardet til PCen. Men jeg mangler lydkort som får bort latencyen. Og nå etter at jeg har byttet til vista, så sliter den med å finne no ASIO drivere og hele pakka. Ja, så det jeg er ute etter er rett og slett et lavbudjsetts kort som klarer oppgaven å få lyd i cubases softsynther, og for bort latencyen på midi keyboardet mitt Hvis det er mulighet for å få to ut-utganger for lyd slik at jeg kan koble opp 2x2 høytalere til suround så hadde det også vært et pluss. Prisklassen jeg sikter til er helst under 1000kr.... Noen som kan hjelpe:)? Lenke til kommentar
arela Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Jeg var ute etter et kort som jeg kunne bruke på 2 pc'er, en stasjonær med WinXP og en bærbar med WinVista. Valget ble denne: http://www.native-instruments.com/index.php?id=audiokontrol1 Har ikke angret et sekund. Mulig det er kampanjepriser enda, kjøpte min på Tre45 (mmusikkutstyr.no) Endret 12. august 2007 av arela Lenke til kommentar
EvilWarrior Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Er og på jakt etter samme som resten. Gjerne eksternt lydkort for å holde tempen inne i kabinettet. Arela: Den boksen så glimrende ut ....siklesikle... Hvordan fungerer den mot keyboard og programmer (Reason, cubase) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Eneste som er kjipt med NI Kontrol er at det kan bli vanskelig å ta opp trommesett. Har sett på denne selv, men jeg vil ha mest mulig redigeringsmuligheter i etterkant og da blir det litt lite med bare to mikker. Lenke til kommentar
arela Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 til EvilWarrior: Jeg bruker et M-Audio Axion 25 og det fungerer fint. Spiller fint uten forsinkelse både i Reason, Cubase og div frittstående VSTi (HALion f.eks) til Wiken: Enig, 2 mic'er blir litt tynt til trommer, men til alt annet er den forsåvidt ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå