Gå til innhold

Har katten min brudd i foten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da ville jeg fortalt denne dyrlegen hvor fornøyd du er med holdningen hans / hennes og funnet en annen.

9162659[/snapback]

 

Jeg og samboeren min skal til en annen veterinær på mandag som trolig vil gi oss en betalingsutsettelse. Bare synd at hun ikke er der før da. Trodde dyreleger fikset dyr fordi de bryr seg om de, og ikke bare fordi de vil ha penger.

Lenke til kommentar
Jeg og samboeren min skal til en annen veterinær på mandag som trolig vil gi oss en betalingsutsettelse. Bare synd at hun ikke er der før da. Trodde dyreleger fikset dyr fordi de bryr seg om de, og ikke bare fordi de vil ha penger.

9162669[/snapback]

 

Det er en balansegang som gjør at jorda går rundt for dyrlegene. Men jeg syns det er bak mål å nekte å gi dere tips. Jeg hadde ikke nølt med å fortelle han hva jeg synes om servicen, og funnet meg et bedre alternativ. Det vil bli hans tap, ikke deres.

Lenke til kommentar

kan selvsagt ikke si noe som helst helt sikkert, men siden du sier han er hoven ved øyet også høres det ut for meg som han har vært i en slosskamp. Har du prøvd å se om ha har noe rift eller liknende i foten. Vet at det ikke er så lett å undersøke katter som er skadet men det er verdt å ikke gi opp med det første.

 

Er det hankatt (ikke kastrert)? Vi hadde en hankatt som stadig vekk kom hjem haltende, med gjennklistret øye og flenget øre. Til slutt kom han ikke hjem i det hele tatt :( .

 

Dersom du får høy regning hos dyrlegen kan det hende at man kan komme til en enighet om å dele opp regninga. Ring også rundt og hør med andre dyrleger. Du kan uansett ikke la katten gå uten behandling dersom den har en alvorlig skade. Det er litt fælt å si det, men hvis man ikke har råd til slike dyrlegeregninger så er man desverre ikke i stand til å ta seg av et husdyr.

Lenke til kommentar

Har hatt han i flere år, og har hatt han med til dyrelegen flere ganger. Er på utkikk etter ny jobb pga at det gikk skeis med den forrige jobben, og har derfor litt pengemangel. Jeg kvitter meg ikke med han av den grunn.

 

Og ja, mye tyder på at han har vært i slosskamp. Han er ikke kastrert, men det er fordi han har vært innekatt i flere år, og er nylig begynt å gå litt ute.

Lenke til kommentar
Jeg og samboeren min skal til en annen veterinær på mandag som trolig vil gi oss en betalingsutsettelse. Bare synd at hun ikke er der før da. Trodde dyreleger fikset dyr fordi de bryr seg om de, og ikke bare fordi de vil ha penger.

9162669[/snapback]

 

Det er en balansegang som gjør at jorda går rundt for dyrlegene. Men jeg syns det er bak mål å nekte å gi dere tips. Jeg hadde ikke nølt med å fortelle han hva jeg synes om servicen, og funnet meg et bedre alternativ. Det vil bli hans tap, ikke deres.

9162692[/snapback]

 

Ja, dersom det hadde vært et bredt utvalg av dyreleger på Finnsnes!

Lenke til kommentar
Har hatt han i flere år, og har hatt han med til dyrelegen flere ganger. Er på utkikk etter ny jobb pga at det gikk skeis med den forrige jobben, og har derfor litt pengemangel. Jeg kvitter meg ikke med han av den grunn.

 

Og ja, mye tyder på at han har vært i slosskamp. Han er ikke kastrert, men det er fordi han har vært innekatt i flere år, og er nylig begynt å gå litt ute.

9162721[/snapback]

 

Jeg satte selvsagt ting litt på spissen med det jeg sa, for det er alt for mange som ikke tenker over at katter koster penger etter at man har fått de i hus, siden de ofte gies bort gratis.

 

Siden det er mye som tyder på at han har vært i slosskamp, så ville jeg ikke vært for bekymret over eventuelt beinbrudd. Katter klarer ikke å brekke bena på hverandre uansett hvor heftig de sloss. Og hankatter sloss heftig. Mest sannsynelig har han blitt bitt ett eller annet sted på benet eller i poten. Prøv å finne ut hvor det er, og vær nøye med å se etter sår som kan ha lukket seg (fått skurf). De kan ofte bære betent under en flege og da må man få pusset ut. En katt vi hadde hadde fått et rift på nakken etter en slosskamp som vi ikke oppdaget før det var en pløs på størrelse med en golfball med puss der :sick: Han satt dønn stille på armen til mamma mens jeg fikk ut alt pusset. Akkurat som om han viste at det kom til å bli bedre. Den beste sårbehandlign på dyreben er faktisk å vaske de med grønnsåpevann. Spesielt hvis det er i, eller mellom, potene. Når det er rent og fritt for puss, kan man ha på fusedin eller annen liknende sårsalve som man selv har i medesinskapet.

 

Også må man huske på at siden katter går relativt greit på tre ben skal de ikke ha store ubehaget i en pote før de vegrer å sette den nedpå. Hvis man er flink og følger med på hva det er som plager katten behøver man ikke løpe til dyrlegen hver gang den har vært i slosskamp. Og hannkatter slosse mye!

Lenke til kommentar

Kjedelig situasjon, men jeg fatter ikke at dyrlegen kan ta 2000 kroner bare for å se på den.

 

Min katt datt ned fra altanen i andre etasje, på vei ned traff den husveggen. Jeg bar den inn, og den haltet på bakfoten. Dette skjedde samme dag som jeg skulle ta inn katten til vaksinering og dyrlegen sjekka foten gratis når jeg først var der, og kunne konstatere at det ikke var noen brudd og at det ville gå over snart.

 

Forøvrig veldig flinke og hyggelige folk der jeg går

Lenke til kommentar

Det er jo også en mulighet for at den er blitt bitt av huggorm. Okke som, katten må til veterinær, men det var da en uhorvelig pris som dyrelegen forlangte for et brudd. Også avliving da, hvis du ikke betaler. Hvem er denne veterinæren, han burde bli boikottet!

Endret av Gaidaros
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...