Gå til innhold

Guitar Hero på PS3


Anbefalte innlegg

Jeg har i løpet av de siste 2 ukene brukt ca. 2000kr på utstyr og spill i denne serien. Jeg har kjøpt

 

- 2 trådløse gitarer

- 2 spill

- 3 konverteringskabler (ingen har funket)

 

De to første konverteringskablene var jo greit at de ikke funket siden de da ikke hadde kontroll-velger-knapp. Men igår var jeg i Bergen og kjøpte en konverteringskabel som kostet 200kr med valg av kontroll muligheter. Denne viste det seg at den funka ikkje den heller.

 

Det som skjer er at når jeg er innpå spillet virker vippeknappen, startknappen, og den grønne knappen funker som den blå knappen og den blå som den orange. De andre knappene har ingen funksjon.

 

Ettersom jeg har prøvd både dyr og billig konverteringskabel begynner jeg å lure på om det faktisk er gitaren som er problemet, men det skal det da vel ikke være?

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ærligtalt ikke .. men mulig det har noe med Firmware til ps3 og gjøre.. Vet du om det er noen andre som har fått det til og funke?

 

du har jo to guitarer så du kan jo teste de forskjellige.. men vill nok tru det er kompabiliteten mellom konverterer og ps3 som gjør det

Lenke til kommentar

Har prøvd begge gitarene og det er samme problemet, kan forresten hive med at begge gitarene har vært testet på ps2 og funker selvsagt utmerket.

 

En ting ang. den linken. På den siden virker det nesten som om alle spill er tilbakekompitable og null problemer med for det står at det er ingen problemer med å spille guitar hero 1, og som jeg har erfart er det ikke mulig ennå, så den siden tror jeg ikke er helt i water.

 

Har funnet en kabel fra Pelican Accessories tror jeg de het, men vil ikke bestille enda en kabel og sløse mer penger før jeg får fakta på bordet ang. kabelen.

 

Kan også legge til at alle tre kablene funker smertefritt på pc med frets on fire, men det er selvsagt ikke like bra som guitar hero.

Lenke til kommentar
Merkelig, i følge Sony selv så skal det ikke være noe problem med Guitar Hero. :hmm:

 

LINK: Sjekk her.

9162543[/snapback]

 

Vel. Dem siden du linker for sjekker hvilken spill som fungerer på den amerikanske PS3. Den Europeiske PS3 har hatt færre oppdateringer og færre PS2-spill fungerer på PS3 på den europeiske PS3 enn på den amerikanske PS3.

 

Jeg tror rett og slett Guitar Hero ikke fungerer for øyeblikket på PS3. Kanskje det fikser seg iløpet av noen oppdateringer. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Det frister så sjukt å kjøpe ein ps2, rett og slett fordi eg har brukt vanvittige pengesummer for disse to spillene.

9165338[/snapback]

 

Finn deg en brukt ps2 til en billig penge. Selv kjøpte jeg en brukt psTwo (tynne) på EBgames til 750kr. HUSK at du må kjøpe minnekort i tillegg.

 

Kjøpte selv PS3 på releasedate, gikk lei, ville ha GuitarHero, solgte PS3 (heldigvis med minimaltap) og kjøpe PS2 for å være helt sikker på at GH skulle fungere :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Slenger meg på denne. Fikk mannen i butikken til å sjekke "kompabiliteten" mellom ps3 og Guitar Hero 2. Den viste "no known issues".

Får selvfølgelig ikke gitaren til å virke med vanlig usb-overgang. (3logic)

 

Venter spent på løsning.

 

En annen ting - Er det noen som vet om det er mulig å bytte DVD-sone på PS3?

Jeg har endel filmer på sone 1 som jeg gjerne ville bruke ps3 til å spille av.

Lenke til kommentar
Slenger meg på denne. Fikk mannen i butikken til å sjekke "kompabiliteten" mellom ps3 og Guitar Hero 2. Den viste "no known issues".

Får selvfølgelig ikke gitaren til å virke med vanlig usb-overgang. (3logic)

 

Venter spent på løsning.

 

En annen ting - Er det noen som vet om det er mulig å bytte DVD-sone på PS3?

Jeg har endel filmer på sone 1 som jeg gjerne ville bruke ps3 til å spille av.

9463832[/snapback]

Spillene virker, gitarene virker ikke. Mange har klødd seg i hodet og prøvd å få til, ingen har fått det til. Google litt eller les på forumet på scorehero.com. Forhåpentligvis virker de gamle spillene med ny gitar som kommer med gh3 i oktober/november. Frem til det er GH eneste grunnen til at min ps2 ikke har fått sparken enda:)

 

Det går ikke an å bytte DVDsone på ps3. Du kan bruker dvdshrink og brenne dvdene dine på nytt, sonefrie. Dette har jeg gjort med noen sone1 dvder og det funker fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...