Gå til innhold

Fra AMD 4000+ til Opteron 185 Dualcore?

Anbefalte innlegg

Hei..

Går å tenker litt på å oppgradere. Har i dag en AMD Athlon 64 4000+ CPU (2,4 GHz) på socket 939 og ser at prisen på Opteron 185 dualcore (2,6 GHz) begynner å bli bra.

Er dette verdt pengene? Ser at Opteron 185 koster ca 1700,- i billigste nettbutikk nå..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problemet, socket 939 er helt glemt.

Prisen er ikke forsvarlig med mindre du overklokker den til 3.0 GHz pluss moms.

Jeg har planer om å kjøpe både ny ram, hk og 6K+. Deretter gå til K10 slutten av 07, eller q1 08.

Vi havnet mellom barken og veden med 939.

Lenke til kommentar

Om slike oppgraderinger er "verdt det" er jo aldri lett å svare ja eller nei på, like lite som det var det da dette var "nytt og hot", og prisforskjellen stor.

Men det det avgjørende blir etter mitt syn akkurat hva det skal brukes til. Gikk feks selv for ikke lenge siden fra en Opteron SC 146@3Ghz til en DC 165@2,8Ghz. I spill som FSX er det uten tvil verdt hver krone.

Så jeg syns du skal se på de programmer og spill du bruker, og se hvor godt de skalerer med dualcore, og avgjøre ut fra det. Den lille økningen du får i klokkefrekvens er etter mitt syn ikke verdt stort, og langt fra 1700kr i alle fall.

Lenke til kommentar

Du kan jo regne ut hva det vil koste å oppgradere til en annen plattform. Nytt hovedkort, CPU og ikke minst dyrere DDR2/DDR3 RAM.

For meg så syntes jeg et ble verdt å holde på 939 plattformen litt til og så heller vente og se litt nærmere på hva som skjer til høsten og nyåret med nye plattformen til AMD.

Nå fikk jeg jo en grei pris på den gamle 939 CPUen også da før jeg kjøpte Opteron 185'en da... :blush:

Lenke til kommentar

Bestilte meg en 185 i går, oppgraderer fra en 3200+. Håper på litt merkbar forskjell ;)

2GHz

SC

1MB Cache

Snart

2.6GHz

DC

2MB Cache

Hadde tenkt og oppgradere hele systemet til høsten sammen med vista sp1, men plutselig hadde jeg en motorsykkel og tom konto....

Så da får 939 plattformen leve en stund til, håper 185 cpu'n sørger for det i hvertfall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...