Gå til innhold

forskjellen mellom asus p5n-e og p5k

ukcs

Anbefalte innlegg

Kan noen si litt om forskjellen de to hovedkortene i mellom? Hvordan kan man merke forskjellen på de i praksis?

Om man ikke overklokker og ikke kjører sli, er det egentlig særlig forskjell på de?

Bråker det ene mer en det andre?

Endret av ukcs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus P5N-E SLI er iallefall vifteløst. Har 2 slike hovedkort selv og er kjempefornøyd. Nettopp derfor jeg kjøpte nr.2 da jeg oppgraderte den andre PC-en. P5K vet jeg lite om, men tror da det også er vifteløst. Så da er jo begge hovedkortene lydløse i utgangspunktet.

Jeg har dog montert 2 stk. 40mm vifter på Northbridge på mine Asus P5N-E SLI hovedkort. Northbridge går nemlig svært varm. Så har jeg montert kjøleribbe på Southbridge. Siden denne kommer uten.

Men så overklokker jeg da også.

Lenke til kommentar
Asus P5N-E SLI er iallefall vifteløst. Har 2 slike hovedkort selv og er kjempefornøyd. Nettopp derfor jeg kjøpte nr.2 da jeg oppgraderte den andre PC-en. P5K vet jeg lite om, men tror da det også er vifteløst. Så da er jo begge hovedkortene lydløse i utgangspunktet.

Jeg har dog montert 2 stk. 40mm vifter på Northbridge på mine Asus P5N-E SLI hovedkort. Northbridge går nemlig svært varm. Så har jeg montert kjøleribbe på Southbridge. Siden denne kommer uten.

Men så overklokker jeg da også.

9162335[/snapback]

takk for raskt svar :) etter hva jeg kan se så er begge vifteløse, og da mistenker jeg at jeg ikke vil merke særlig forskjell på de i praktisk bruk når jeg ikke overklokker..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...