Gå til innhold

Avstemming 2. konkurranse etterbehandling *SLUTT*


Avstemming 2. konkurranse etterbehandling  

57 stemmer

  1. 1. Avstemming 2. konkurranse etterbehandling

    • Bilde 1
      2
    • Bilde 2
      2
    • Bilde 3
      8
    • Bilde 4
      3
    • Bilde 5
      22
    • Bilde 6
      6
    • Bilde 7
      1
    • Bilde 8
      4
    • Bilde 9
      9


Anbefalte innlegg

Nå er hverken laptopen eller arbeidsstasjonen min kalibrert, men på begge er nr 9 det bildet med mest naturlige farger. Bilde 8 blir litt blast, og bilde 5 som for øyeblikket leder, har et gyselig, gult fargeskjær...

9166266[/snapback]

 

Ledelsen har en litt for drøy hudfarge ja. Spør du meg er nr 2 eller 6 best. 9 blir for mørkt. Synes ikke det er om å gjøre å redde himmelen her, det er paret som er i fokus, så å drive å ta heftig "recovery" på alle lyse felt for å gjenskape skydekket synes ikke jeg mye om. Det er ikke alltid feil med en-nesten-utbrent himmel.

 

Edit: 4 er også ok, men litt for mørkt og utsnittet blir litt trangt.

Endret av svenni84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ledelsen har en litt for drøy hudfarge ja. Spør du meg er nr 2 eller 6 best. 9 blir for mørkt. Synes ikke det er om å gjøre å redde himmelen her, det er paret som er i fokus, så å drive å ta heftig "recovery" på alle lyse felt for å gjenskape skydekket synes ikke jeg mye om. Det er ikke alltid feil med en-nesten-utbrent himmel.

 

Edit: 4 er også ok, men litt for mørkt og utsnittet blir litt trangt.

Bare lurte litt på noe.. Kunne man ikke tatt en quickmask med grått på de skyggefulle partiene og lysne bare dem opp? Da ville vel ikke himmelen blitt endret? Altså istedenfor å lysne hele bildet og slite med himmelen etterpå?

 

Er forsåvidt enig i at himmelen ikke er det viktigste på ett sånt bilde.

Lenke til kommentar
Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal stemme. Himmelen til venstre på bilde no. 5. ødela, og ellers er huden og dets toner ødelagt i de fleste andre. Hmm

9167418[/snapback]

Huden i bilde #5 ser ut som de har sovnet i solen og blitt svidd.

9167747[/snapback]

 

:D

 

men nå må vi ikke henge ut noen...

 

Rart hvordan man ser hva man selv burde gjort med bildet sitt for å gjøre det bedre når man ser andre sine produkt :)

Lenke til kommentar
Rart hvordan man ser hva man selv burde gjort med bildet sitt for å gjøre det bedre når man ser andre sine produkt :)

9168138[/snapback]

 

Jeg ser hva jeg burde gjort nå ja.. Så om jeg IKKE hadde gjort meg ferdig før jeg begynte å motta bidrag så hadde jeg nok gjort litt andre ting også.. Bare synd at 9 av 10 ikke ser på alt det andre arbeidet som er gjort med bildene (som arbeid med hud osv)

 

det meste av "feilkorrigering" av skjerm blir jo uansett fikset når man prøver å printe ut bildet.. Dvs at det varierer fra skriver til skriver..

Lenke til kommentar

Det er den nok, men det er ikke det eneste bildet hvor den er det. Likevel, som noen andre her også sa, så spiller ikke det noen rolle i dette tilfellet hvor det er brudeparet som er det fulle og hele motivet. Himmelen kan være så utbrent den bare vil, det synes jeg ikke spiller noen rolle i denne situasjonen. Det som imidlertid plager meg med bilde 5, er det kunstige gul/røde skjæret i bildet.

Lenke til kommentar

Superparanoid:

 

Utbrente partier i et bilde fanger blikket, i hvertfall mitt blikk, slik at hovedmotivet blir mindre fremtredende. Dette har stor innvirkning på helheten. Vi skal vel gi stemme ut i fra bildet slik det fremstår?? Om hovedmotivet er pent ment himmelen er utbrent trekker dette helt klart ned etter min mening. Det samme kan du si om den lille stilken bak skulderen til mannen, den trekker også ned på de bildene der den ikke er klonet bort. Skal man bruke din logikk så spiller vel også dette ikke noen rolle...

Lenke til kommentar
Utbrente partier i et bilde fanger blikket, i hvertfall mitt blikk, slik at hovedmotivet blir mindre fremtredende. Dette har stor innvirkning på helheten.

9168784[/snapback]

Hvorvidt utbrenthet er plagsomt eller ikke, kommer an på hver enkel situasjon. For meg var ikke utbrentheten plagsom her, men det er greit at du og andre måtte vurdere det annerledes.

Lenke til kommentar
Det skulle egentlig ikke bli så sterk farge, men jeg hadde dessverre på Powerstrip, så da trodde jeg det ble lysere enn det egentlig var. Men jeg mener at brudebilder bør være lyse og fargefulle. :)

9174868[/snapback]

Bildene skal vel være anonmye til avstemningen er over? Men synes #5 (vet ikke om det var den du mente, men du trenger ikke svare ;)) er alt for sterk i ansiktet. Ser ut som de er solbrente. Om du hadde Powerstrip i gang, skjønner jeg selvsagt hvorfor :) Viser jo at bildet ikke ville vært slik ellers.

 

Oppdatering: Ja, den er jo over, så da er det vel greit :p hehe *blind*

 

Mitt, #9, er for mørkt på personene, men utbrent himmel ødelegger mye synes jeg, så det er høy prioritet for meg å få den vekk, noe som ikke var så stort problem ettersom bildet kommer fra RAW og ikke er utbrent mer enn det var. Har en ny versjon jeg kan legge ut kun for å vise om det er ønskelig.

Endret av netrex
Lenke til kommentar
Det skulle egentlig ikke bli så sterk farge, men jeg hadde dessverre på Powerstrip, så da trodde jeg det ble lysere enn det egentlig var. Men jeg mener at brudebilder bør være lyse og fargefulle. :)

9174868[/snapback]

Bildene skal vel være anonmye til avstemningen er over? Men synes #5 (vet ikke om det var den du mente, men du trenger ikke svare ;)) er alt for sterk i ansiktet. Ser ut som de er solbrente. Om du hadde Powerstrip i gang, skjønner jeg selvsagt hvorfor :) Viser jo at bildet ikke ville vært slik ellers.

9174989[/snapback]

Joda, men det var ikke snakk om så mye lysere jeg egentlig hadde tenkt å få til. Som sagt, jeg synes brudebilder skal være varme. Fint ditt bilde òg! :-)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...