Gå til innhold

Dual boot med xp og vista?

Anbefalte innlegg

Hei. et litt småteit spørsmål :blush:

Snart får jeg min nye pc med vista instalert på. Jeg tenkte og sette Hdn fra min gamle pc der xp og en del program og spill er instalert.

Går det an å gjøre så jeg får spørsmål om jeg vil starte opp i xp eller vista når jeg skrur på pcn når begge de diskene med hvert sitt os er i? Eventuelt hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går det an å gjøre så jeg får spørsmål om jeg vil starte opp i xp eller vista når jeg skrur på pcn når begge de diskene med hvert sitt os er i?

Å få spørsmål om du vil starte XP eller Vista er ingen problem, vil du erfare.

Men å starte PC-en med en OS disk konfigurert i enn annen PC kan derimot bli problematisk.

Så starte med å bekrefte at du kan starte PC-en med denne XPdisken tilkoplet.

Lenke til kommentar
Går det an å gjøre så jeg får spørsmål om jeg vil starte opp i xp eller vista når jeg skrur på pcn når begge de diskene med hvert sitt os er i?

Men å starte PC-en med en OS disk konfigurert i enn annen PC kan derimot bli problematisk.

9172685[/snapback]

sant. Har ikke tenkt på at det kan bli et problem. Burde jeg kanskje prøve å starte den med en og en disk og sørge for at begge går glatt, så sette in begge to..?

Men når begge to funker fint og er satt in så vil jeg automatisk få spørsmål om hvem jeg vil starte opp i?

Lenke til kommentar

9172685[/snapback]

sant. Har ikke tenkt på at det kan bli et problem. Burde jeg kanskje prøve å starte den med en og en disk og sørge for at begge går glatt, så sette in begge to..?

Men når begge to funker fint og er satt in så vil jeg automatisk få spørsmål om hvem jeg vil starte opp i?

9175070[/snapback]

I utgangspunktet ikke. For å få beskjed om det må du installere en windows "oppå" en annen, selv om den ikke er på samme disken. Det har med oppstartsfila å gjøre. Hvis du installerer to windowsversjoner uavhengig av hverandre, bruker du bare F8 under oppstart for å velge oppstartsdisk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...