joostein Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg reiser til København i morgen og i den anledning lurer jeg på om det er noen her på forumet som vet om en Domke-forhandler der? Jeg har prøvd å søke litt på nettet, men uten stort hell. Fikk anbefalt Njal foto, men etter en mail fikk jeg vite at de ikke førte Domke. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Du kan jo prøve FotoC eller Photographica. Tom Lenke til kommentar
joostein Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Takk for svar! Har sjekket ut photografica og etter som jeg forstår så førte de domke før, men finner ingenting fra domke på sidene deres nå lengre.. Skal sende en mail til Foto/C imorgen og høre med dem. Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Photografica hadde noen Domke modeller inne sist uke (F6, F2 og en som heter shooters bag (F5??)). Mulig de hadde flere også, men det er disse jeg husker. Lenke til kommentar
joostein Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Glimrende, da tar jeg iallefall en tur innom dem. Det er en F6 jeg er ute etter. Du husker vel ikke hva prisen var? Nå som dollaren er så lav så ville det nok uansett lønne seg å bestille fra usa, men spørs om jeg har tolmodigheten til å vente på levering:) Takk for hjelp! Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Mulig det var 1300 DKR, men er ikke sikker på om der er F6 prisen jeg husker eller F5(?). Relativt dyrt i forhold til USA ihvertfall. Uansett, har en F6 selv, og synes den har akkurat passe størrelse. I og med at den er myk, er den også lett å bære (former seg til kroppen). Lenke til kommentar
joostein Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Det stemmer birk, kostet 1300kr og de hadde to stk igjen på Photografica, jeg slo til på den ene så nå har de kun en i blått igjen. Finfin veske, mindre enn jeg hadde sett for meg, men romslig og praktisk. Photografica var forresten en meget fin butikk - utrolig hvor mye de har der. Prisene var dog vel høye, billigere hos Antonio Stasi i Bergen. Tusen takk for hjelp Lenke til kommentar
swanky Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jesus, 1300 danske for en F6?!? Et tips til de som er litt mindre utålmodig: Sjekk ut eBay, jeg plukket opp to stykker til snaue 300 kroner stykket. Selv med mva. og porto så kom regningen på under 500 kroner stykket. Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Mulig det var 1300 DKR, men er ikke sikker på om der er F6 prisen jeg husker eller F5(?). Relativt dyrt i forhold til USA ihvertfall. Uansett, har en F6 selv, og synes den har akkurat passe størrelse. I og med at den er myk, er den også lett å bære (former seg til kroppen). 9165347[/snapback] Uansett om du har betalt dyrt eller ikke, du har ihvertfall kjøpt en bag du kommer til å bruke mye (i motsetning til større bagger som blir stående i et skap). Og da blir prisen kanskje ikke så ille; dvs. pris vs. brukstid. Lenke til kommentar
joostein Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Joda, jeg var fullt klar over at det er finnes billigere alternativer enn å kjøpe den i butikk. Tror jeg regnet litt på importpris fra bhphoto.com og da kom den på ca 800kr og da var dollarene mer verdt enn i dag. Nå hadde det seg slik at jeg trengte vesken nå i ferien, jeg ville se den/prøve den før jeg kjøpte og jeg hadde råd. Er så langt meget fornøyd, selv om en kjenner det dersom en går med den på skulderen en hel dag. Den er iallefall mye mer allsidig enn snutevesken jeg hadde fra før av, nå har jeg plass til fotoutstyr og litt til og slipper da å sjekke inn noe av utstyret når jeg reiser. Noen som har erfaringer med hvor vanntett/lite vanntett denne vesken er og om det evt finnes noe regntrekk til den? Lenke til kommentar
swanky Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Den i canvas er ikke særlig vanntett i det hele tatt. Den i nylon er langt bedre. Når det gjelder regntrekk: Bruk en plastpose Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Domke sier følgende: "The fabric is naturally water-resistant, and we add a repellent treatment in the dying process for an extra measure of protection. Still, canvas is a "breathable" fabric, so the air in your Domke Bag stays dry even in the most humid environments.". Men regner det mye er det plastpose som gjelder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå