Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

for mye eller for lite bensin på denne pluggen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei, den er som sagt mer grå farget og tørr enn du ser på bilde, ja kunne tenke meg at dysa er litt liten, har ei 95 dyse som jeg kan prøve :) den er heller ikke ferdig innkjørt så jeg kommer ikke til å presse den for mye (litt kanskje :D ) da jeg ikke vil skjære den...har hørt at under innkjøring skal den være litt brun svart sånn at motoren får ekstra med bensin, oljeblandinga er 3% forresten, det kan jo ha mye med fargen og gjøre viss motoren ikke klarer og forbrenne all oljen!

Endret av computer_PRO
Lenke til kommentar
Den klarer å forbrenne det, ellers hadde den vært svart og våt i olje.

 

Hva slags sylinder og hva slags motor er den til ? Prøv 110

9165976[/snapback]

ikke i dette tilfelle har kjørt denne motoren med sikkert 5% olje og den er fremdeles like tørr blir bare helt svart....Det er suzuki zr sl 50 med 11,5hk malossi 50mm sylinder og 21mm dellorto. Merker at den er så treg i gasspådrag mellom 2000rpm og 3500rpm kommer den over det tar den av :D

Lenke til kommentar
Den klarer å forbrenne det, ellers hadde den vært svart og våt i olje.

 

Hva slags sylinder og hva slags motor er den til ? Prøv 110

9165976[/snapback]

ikke i dette tilfelle har kjørt denne motoren med sikkert 5% olje og den er fremdeles like tørr blir bare helt svart....Det er suzuki zr sl 50 med 11,5hk malossi 50mm sylinder og 21mm dellorto. Merker at den er så treg i gasspådrag mellom 2000rpm og 3500rpm kommer den over det tar den av :D

9166100[/snapback]

 

Da freser du på en 110 dyse, skrur ut lufteskruen/blandingskruen litt, for det er ikke bensina som tennes, det er gassen, og det blir dårlig ut av det uten oksygen.

 

Bare til å prøve seg fram det, ZR maskinene er udødelige uansett hva som skjer..

 

Malossi til ZR er død mellom 3,5 - 5 ja, særlig hvis du har trimpotta.

Lenke til kommentar
Den klarer å forbrenne det, ellers hadde den vært svart og våt i olje.

 

Hva slags sylinder og hva slags motor er den til ? Prøv 110

9165976[/snapback]

ikke i dette tilfelle har kjørt denne motoren med sikkert 5% olje og den er fremdeles like tørr blir bare helt svart....Det er suzuki zr sl 50 med 11,5hk malossi 50mm sylinder og 21mm dellorto. Merker at den er så treg i gasspådrag mellom 2000rpm og 3500rpm kommer den over det tar den av :D

9166100[/snapback]

 

Da freser du på en 110 dyse, skrur ut lufteskruen/blandingskruen litt, for det er ikke bensina som tennes, det er gassen, og det blir dårlig ut av det uten oksygen.

 

Bare til å prøve seg fram det, ZR maskinene er udødelige uansett hva som skjer..

 

Malossi til ZR er død mellom 3,5 - 5 ja, særlig hvis du har trimpotta.

9168314[/snapback]

 

Da har jeg bestillt 100, 103, 105,108, 110 dyse så skal vi se. Var ute å kjørte i går å da fikke jeg den ikke til å gå mer enn i 70 :cry: , ¨å jeg stoppa og kikka bak meg å så at det var veldig mye blå røyk, lukta brent girolje. Så jeg lurer på om sim ringen rundt veivlageret er gåent sånn at det kommer inn olje der. Før jeg fylte på ny gir olje så var det nesten ikke røyk men nå...har trimpotte ja, fra gianelli som skal passe sylinderen perfekt!

Endret av computer_PRO
Lenke til kommentar
Ja, er det veldig mye røyk kan det godt hende simringen rundt veivlagret inn til clutchhuset har gått, tar jo ikke lang tid å sjekke da.

9172967[/snapback]

 

har nå opna clutch siden od det viste seg at det ikke var noen sim ring der :ohmy: å da er det ikke rart at motoren har gått dårlig, blitt lett varm og fått gråplugg som tyder på for lite bensin og for mye luft, noe som kan føre til motorskade! :)

Endret av computer_PRO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...