computer_PRO Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 hei, får denne pluggen (vedelegget) for mye eller for lite bensin? set er 50mm sylinder og 21mm dellorto forgasser med 92 dyse og låseclipse på det øverste hakket på nåla (minst mulig bensin) luftskruen er 1 og en kvart omdreining ute...?? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 det ser ut som du har litt for mye bensin der skal være helt sjokladebrun når den er perfekt . Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Husk at når du sjekker pluggen skal det være rett etter kjøring. Kjør litt bånn pinne når motoren er varm, så kutter du tenninga og kikker på pluggen. Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 for meg så den der hvitaktig ut-for lite bensin. Har selv vært borti når det mopeden får for mye bensin og da ser den ikke slik ut. Da er den svart og våt. Ville prøvd med større dyse. Prøv deg frem i fra 95-100 dyse. Lenke til kommentar
computer_PRO Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) hei, den er som sagt mer grå farget og tørr enn du ser på bilde, ja kunne tenke meg at dysa er litt liten, har ei 95 dyse som jeg kan prøve den er heller ikke ferdig innkjørt så jeg kommer ikke til å presse den for mye (litt kanskje ) da jeg ikke vil skjære den...har hørt at under innkjøring skal den være litt brun svart sånn at motoren får ekstra med bensin, oljeblandinga er 3% forresten, det kan jo ha mye med fargen og gjøre viss motoren ikke klarer og forbrenne all oljen! Endret 29. juli 2007 av computer_PRO Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Den klarer å forbrenne det, ellers hadde den vært svart og våt i olje. Hva slags sylinder og hva slags motor er den til ? Prøv 110 Lenke til kommentar
computer_PRO Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Den klarer å forbrenne det, ellers hadde den vært svart og våt i olje. Hva slags sylinder og hva slags motor er den til ? Prøv 110 9165976[/snapback] ikke i dette tilfelle har kjørt denne motoren med sikkert 5% olje og den er fremdeles like tørr blir bare helt svart....Det er suzuki zr sl 50 med 11,5hk malossi 50mm sylinder og 21mm dellorto. Merker at den er så treg i gasspådrag mellom 2000rpm og 3500rpm kommer den over det tar den av Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 her kreves det større dyse. 110 ville jeg ha prøvd. Hadde det på min rmx med barikit stage 6 sylinder, mk2 effektanlegg, 21mm dellorto og powerfilter. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Den klarer å forbrenne det, ellers hadde den vært svart og våt i olje. Hva slags sylinder og hva slags motor er den til ? Prøv 110 9165976[/snapback] ikke i dette tilfelle har kjørt denne motoren med sikkert 5% olje og den er fremdeles like tørr blir bare helt svart....Det er suzuki zr sl 50 med 11,5hk malossi 50mm sylinder og 21mm dellorto. Merker at den er så treg i gasspådrag mellom 2000rpm og 3500rpm kommer den over det tar den av 9166100[/snapback] Da freser du på en 110 dyse, skrur ut lufteskruen/blandingskruen litt, for det er ikke bensina som tennes, det er gassen, og det blir dårlig ut av det uten oksygen. Bare til å prøve seg fram det, ZR maskinene er udødelige uansett hva som skjer.. Malossi til ZR er død mellom 3,5 - 5 ja, særlig hvis du har trimpotta. Lenke til kommentar
computer_PRO Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Den klarer å forbrenne det, ellers hadde den vært svart og våt i olje. Hva slags sylinder og hva slags motor er den til ? Prøv 110 9165976[/snapback] ikke i dette tilfelle har kjørt denne motoren med sikkert 5% olje og den er fremdeles like tørr blir bare helt svart....Det er suzuki zr sl 50 med 11,5hk malossi 50mm sylinder og 21mm dellorto. Merker at den er så treg i gasspådrag mellom 2000rpm og 3500rpm kommer den over det tar den av 9166100[/snapback] Da freser du på en 110 dyse, skrur ut lufteskruen/blandingskruen litt, for det er ikke bensina som tennes, det er gassen, og det blir dårlig ut av det uten oksygen. Bare til å prøve seg fram det, ZR maskinene er udødelige uansett hva som skjer.. Malossi til ZR er død mellom 3,5 - 5 ja, særlig hvis du har trimpotta. 9168314[/snapback] Da har jeg bestillt 100, 103, 105,108, 110 dyse så skal vi se. Var ute å kjørte i går å da fikke jeg den ikke til å gå mer enn i 70 , ¨å jeg stoppa og kikka bak meg å så at det var veldig mye blå røyk, lukta brent girolje. Så jeg lurer på om sim ringen rundt veivlageret er gåent sånn at det kommer inn olje der. Før jeg fylte på ny gir olje så var det nesten ikke røyk men nå...har trimpotte ja, fra gianelli som skal passe sylinderen perfekt! Endret 30. juli 2007 av computer_PRO Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Ja, er det veldig mye røyk kan det godt hende simringen rundt veivlagret inn til clutchhuset har gått, tar jo ikke lang tid å sjekke da. Lenke til kommentar
computer_PRO Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Ja, er det veldig mye røyk kan det godt hende simringen rundt veivlagret inn til clutchhuset har gått, tar jo ikke lang tid å sjekke da. 9172967[/snapback] har nå opna clutch siden od det viste seg at det ikke var noen sim ring der å da er det ikke rart at motoren har gått dårlig, blitt lett varm og fått gråplugg som tyder på for lite bensin og for mye luft, noe som kan føre til motorskade! Endret 30. juli 2007 av computer_PRO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå