tommy_sn Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Hei! Har nettopp fått flytta bredbåndet mitt til ny adresse..men er plaget av at linja faller ut i tide og utide. Den kan være opp alt fra 1 time til 2-3 døgn... Vet at de gjorde noen endringer i rutern på forrige adressen for at dette problemet ikke skulle oppstå, så vil det da lønne seg å resette rutern til fabrikkinstillingene? Har ikke prøvd dette da jeg er redd det kan bli enda værre.. Finnes det noen instillinger man selv kan gå å endre for å bli kvitt slike stabilitetsproblemer, eller er det noe NGT selv må gjøre? Hvilken av NGT ruterne er de "beste"? Har en Speedtouch 546i nå.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Jeg hadde noe lunde likt problem med samme router(tror jeg). Men hos meg gikk det da ifra 30min til 2-3 timer før nettet var tilbake. Det jeg gjorde var å henvdene meg på kundesenteret til NGT og sa hva det var som skjedde "at nettet datt ut til tider". Jeg fikk da byttet til en ny router, og har ikke støtt på det problemet siden Men send en epost til NGT og si hva problemet er, og se om de kan hjelpe først Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Vel først av alt så om du har flyttet, så har linjen din endret seg 100%. Om du hadde dårlig eller bra stabilitet på forrige adresse vil det være totalt irellevant for ev.t problemer på din nye adresse (så langt det ikke er ruteren din som du tok med deg som er kilden til problemet selvfølgelig). Før du ringer bør du ta litt rask feilsøking selv. når du mister nettet neste gang, så sjekk følgende: - Har ruteren din stødig (ikke blink) grønn lampe på DSL-lyset? Hvis ikke, så er det faktisk et problem på linjen, eller ihvertfall noe koblings-relatert. Hvis ikke, så er det relativt liten sjanse for det, og du bør undersøke videre. (har du en speedtouch 510i, så skal du ikke se etter grønt DSL lys. På denne ruteren er blinking mellom grønt og orange på @-lyset det samme som grønnt DSL lys på andre rutere) - Har du fremdeles ingen kontakt om du er koblet direkte til ruteren på kablet kontakt? (altså i tilfelle du vanligvis kobler via trådløst eller gjennom en annen ruter/adapter osv.) Hvis nettet kommer tilbake med en gang du er på direkte kabel, så indikerer det f.eks. at problemet kan være ustabilitet på den trådløse forbindelsen. Hvis det ikke komemr tilbake styrker det mistaken om feil på selve linjen. Etter dette, om du fremdeles har mistanker om at linjen er problemet, så kontakt supporten. De vil sansynligvis kunne bekrefte problemet om det er realitet og vil kunne komme med forslag. Jeg vilel annbefalt å fortelle dem resultatene av de to testene jeg nevne ovenfor, da det hjelper å diagnosere slike problemer mye (spesiellt om det vise seg at DSL lyset ikke holder seg grønnt) Håper du får orden på det Om du har problemer så er det alltid bedre å ta kontakt om du er usikker enn å sitte å irritere seg i stillhet. Tross alt kan de ikke fikse ting de ikke vet skjer Det aller beste tidspunktet å ringe support er mens problemet er aktivt, dersom det er mulig. Det er alltid mye enklere å spore opp kilden til en feil mens det pågår enn i ettertid. Lykke til! -Stigma Endret 29. juli 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå