Gå til innhold

Enda en gaming pc. 10-12k

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på tide å oppgradere litt, sitter med en gammel xp 2400+ med radeon 9500 pro kort.

Blir hovedsakelig en gaming pc. Spiller mye strategi og spill som har mange enheter på skjermen til en tid.

Har tittet litt rundt i tråder og på prisguiden og er noe usikker på om jeg skal gå for

firekjærne eller to. Virker litt bortkastet med firekjærner pr. idag, men dette vil nok forandre seg fort tror jeg. Ser også at Q6600 trekker litt bedre enn tilsvarende tokjerne prosessor på spill som Total Commander. Heller derfor mot denne om det ikke kommer sterke motargumenter.

Så altså, helt ny pc, trenger alt unntatt skjerm. maks pris ca 12000. Trenger ikke noen fancy mus og tastatur.

Har ikke overklokket før, men er ikke helt grønn på data. Burde jeg holde meg til stock eller kan jeg få skrudd litt opp på effekten uten å risikere å svi av datan?

Bygger selv forresten, men bestiller helt mest mulig fra samme leverandør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes 34234 tråder som har samme ønsker på samme budsjett. Du kan kanskje lese en av de trådene og se hva som blir sagt?

Generelt sett er quadcore bedre i det lang løp, men ingen spill utnytter det spesielt godt i dag. En E6600 er mer en godt nok for dagens bruk, men kanskje en quadcore hjelper mer om X antall år. Prisforskjellen er vel rundt 500kr , men person lig hadde jeg tatt en E6600.

Overklokking er enkelt om du velger rett hovedkort. Så lenge du holder deg innenfor "normen" er risikoen minimal for skade. Da snakker jeg kanskje 20-50% overklokk på en E6600. Men du må som sagt velge rett hovedkort og hardware.

Les de andre trådene om samme emnet.

Lenke til kommentar

Snekret sammen en handlevogn på prisguiden.

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=51513.

Har ikke valgt psu med vilje, er ikke sikker på hvor stor jeg trenger til dette. De bråker vel gjerne litt mindre om man ikke trenger å kjøre den for 100%?

Litt usikker på om jeg skal gå for 8800 gts eller gtx, synspunkter der er velkomment.

Om jeg klokker cpu opp til 3GHz så skal det vel gå bra med det utstyret jeg har valgt her?

Vet det er endel andre tråder i samme prisklasse, men jeg vil gjerne ha min drømme pc, ikke noen andres ;)

Lenke til kommentar
Crucial BallistiX er akkurat hva du trenger ikke gå for noe annet .....

Ellers ser resten helt kurant ut utenom at jeg ville byttet HK enten med P35-DS3R, P35-DS3P eller P35-DS4

9164065[/snapback]

Sitter å ser gjennom disse kortene, men klarer ikke se noen stor forskjell på de.

Regner ikke med å satse på sli så det er ikke så nøye. Hva er ellers forskjellen mellom disse kortene?

Lenke til kommentar

Tenkte kjøre Q6600 opp til ~3.0 GHz. Satser da på at valgt kjøler skal klare dette.

Kabinettet jeg har tenkt å kjøpe kommer vel med 2 stk 120 mm vifter, så dette hjelper kanskje litt på. Planen er å bytte ut viften i front med MIST viften.

PCIe x16 portene brukes vel bare til skjermkort, så om jeg ikke satser på SLI er det nok med en.

Ser ut som om alle alternativene har fin fin onboard lyd, særlig med tanke på at jeg hovedsakelig må bruke headset :p

Litt forvirret om kortene kommer med onboard nettverkskort eller ikke, virker som om bare ds-4 har dette i følge prisguiden. :hmm: Er jo ikke svære kostnaden med eget kort, men kjekt å ha alt i ett (til noe ryker)

ballistix minnet er vel ganske oc vennlig har jeg også forstått, men hvor mye ytelse kan jeg realistisk sett hente her? må vel oc MB også om jeg skal få utnyttet noe over 800 MHz?

Edit: Ligger jo langt under budsjett jo, hva skal jeg koste på meg? :):w00t:

Endret av Pillin
Lenke til kommentar
Snekret sammen en handlevogn på prisguiden.

Har ikke valgt psu med vilje, er ikke sikker på hvor stor jeg trenger til dette. De bråker vel gjerne litt mindre om man ikke trenger å kjøre den for 100%?

Litt usikker på om jeg skal gå for 8800 gts eller gtx, synspunkter der er velkomment.

Om jeg klokker cpu opp til 3GHz så skal det vel gå bra med det utstyret jeg har valgt her?

Vet det er endel andre tråder i samme prisklasse, men jeg vil gjerne ha min drømme pc, ikke noen andres ;)

9162682[/snapback]

du trenger bare 8800gts nå. det er fordi med DX10 spill får man LAV FPS med 8800gtx. på Company of Heroes får man bare 50% FPS med DX10 av det man får med DX9. Det vil bedre seg med andre generasjon DX10 skjermkort. Som 8900GTX?

Lenke til kommentar

Tror jeg bare mangler PSU også trenger jeg å få vite hvorvidt nåværende setup vil klare oc til 3 GHz?

Har litt penger igjen på budsjettet, hva gir mest bang for the buck on jeg skal slenge på 1-2 tusen kr. ekstra?

Lenke til kommentar
Du valgte Dual Processor tenker jeg, en DualCore er en Single Processor ;), det står under :)

Jeg gjorde samme feilen :p

9176453[/snapback]

Ja der lå det gitt :blush:

Men da tror jeg faktisk jeg har datan jeg skal gå for. Enda ingen som har kommet med innspill angående OC på denne, men det får så være. Får bare se hvordan det går.

Noen som ser åpenlyse feil?

Om ikke bestilles det på onsdag :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...