Gå til innhold

Hjelp til kjøp av Ny Extrem Gamer PC!

Anbefalte innlegg

Jeg hadde valgt Samsung. Har 2 stk Seagate barracuda, 1 stk Raptor 74GB og en Samsung 500GB. Det er Samsung'en som er kald og raskest av dem alle. Og den er absolutt den som bråker minst. Ikke det at Seagatene er treige, for det er de ikke, og de er de eneste som stiller med 5 års garanti, men de bråker litt for mye synes jeg.

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe meg dette oppsettet.

Det blir veldig stille og veldig kraftig  :thumbup:

9171800[/snapback]

ser knallbra ut! men hvorfor ikke bare kjøpe noctua vifter? det sdå sjukt stillegående ut og flyttet dobbelt så mye luft som de andre du har valgt.. litt mer faktisk..

9173349[/snapback]

Det er av den simple grunn av at noctua viftene sliter med mottrykk, så de klarer ikke og presse nok luft gjennom kjøleren. Så det blir ei nexus vifte på kjøleren, og ei nexus vifte bak kjøleren på eksos utgangen på kabinettet. Noctua viftene vil bli plasert rundt omkring, som en i taket en forran i topp og en i bunn mellom diskene og strømforskyninga. Nexus viftene vil kjøre på 500-700 omdreininger så jeg vil ikke høre de likevel :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Tror jeg dropper kjøpe Raptor-Disk, Vurderte også SCSI og Sas-disker. Men PC'en skal langt ifra være noen Server-PC, så dropper det.

Har undersøkt til angående Vifta til CPU'en, noen sier at denne blir for stor for kabinettet mitt. Er dette fakta? er det noen som har kabinettet? har dere problemer med noe lignende?

Tror jeg også dropper Drevrammen, og heller tar vanlig gummiforheng.

Lenke til kommentar
Åssen kabinett har du?

Og hvordan SCSI kontroller?

9211064[/snapback]

Hehe, nå er jeg het grønn.

Jeg skal ha 2 harddisker, en SCSI-disk og en Vanlig Sata harddisk.

Må, må man ha en kontroller?

Skal jo bare ha 2 disker.

Kabinttet står på første side. :)

Aplus "Iq-eye", husker ikke helt hva det heter igjen....

Lenke til kommentar
Åssen kabinett har du?

Og hvordan SCSI kontroller?

9211064[/snapback]

Hehe, nå er jeg het grønn.

Jeg skal ha 2 harddisker, en SCSI-disk og en Vanlig Sata harddisk.

Må, må man ha en kontroller?

Skal jo bare ha 2 disker.

Kabinttet står på første side. :)

Aplus "Iq-eye", husker ikke helt hva det heter igjen....

9212064[/snapback]

Ahh, genialt. Kjøp først, spør så.

Litt av poenget med SCSI er at de bruker andre kanaler enn IDE og SATA.

Derfor WD's Raptordisker ble så populære til vanlige brukere, siden den kunne kjøre på SATA istede for å trenge en egen SCSI-kontroller.

Nå er ikke SCSI en av mine sterke sider, men vil anta at du bør ha det eg kontrollerkort som er litt raskt, ellers forsvinner hele poenget med at det blir flaskehalser her og der.

Ideelt, for at det skal kunne bli raskt så burde da SCSI-kortet stå på en PCIe bus. Billigste kortet ditt blir da over 2000 kroner ifølge prisguiden.

link

tl;dr

Tror du har kjøpt katta i sekken nå. :thumbup:

Lenke til kommentar

Du må ha en SCSI kontroller for å i det hele tatt få koblet SCSI harddisken til; går ut i fra at du ikke har integrert SCSI på hovedkortet? :nei:

SCSI er primært beregnet på serverbruk, og er svært sjelden nødvendig for hverken gamere eller andre krevende hjemmebrukere... :whistle:

Lenke til kommentar
Seriøst, du vurderte ikke og spørre først da? :p

Men, hvor stor er disken du kjøpte?, og hvor mye penger har du evt tapt på den? :p

9215844[/snapback]

Disken er på 75 GB.

Har lagt den ut for salg nå.

Men får å utnytte det fulle av disken trenger man ikke mer en 1 kontroller til rundt 400 kroner da, han jeg kjøpte den av har et kort til 400 kroner. Og det funker fett.

Han har blant annet kjøpt 200 slike disker til firmaet sitt.

Lenke til kommentar

Hehe......Har veldig lyst på å beholde SCSI-disken.

Er det noen Kontroller derre kan anbefale til denne disken.

Disken er forøvrig en Hitachi 75 GB, 15 000 RPM og 8 MB buffer.

har ikke lyst til å overstige 1 000 kroners grensa :innocent::blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...