noeinstein Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Har testet en del i det siste og har et par spørsmål vedr. trådløst nettverk. Håper at noen med erfaring kan hjelpe meg. Ved bruk av range extender, vil da hastigheten falle drastisk ? Hvor mye tap er det hvis en bruker en antenneledning på 15 meter ( fra trådløskortet til antennen ) for å unngå en range extender ? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Hvor mye hastighet man mister ved å bruke range expander varierer hvordan det blir gjort. Men typisk mister man ca halve kapasiteten ved WLAN -> WLAN -> PC Bruke antennekabel på 15 meter trenger ikke å bedre forholdene, da du får så mye tap i kabelen, at signalet godt kan bli værre. Tommelfingerregelen min er å holde seg på ca 5 meter, men kan strekke meg opp til 10 meter i nød. (Har man veldig gode antenner kan selvsagt lengere kabel retferdiggjøres.) Lenke til kommentar
noeinstein Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 La inn home:link som går gjennom strømnettet, er veldig fornøyd med resultatet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå