smlia Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Ei veninne av en venn av meg kom for litt siden med en utalelse angående overvektighet. Hun hadde vist rota rundt på nett og funnet ei side der det stod noe om at var man over 80cm rundt magen, så var man i faresonen får å være overvektig. Noen som forsåvidt et hvor langt denne påstanden strekker når det gjelder sannhet? Jeg kan jo fint tro på det selv, men ut i fra det jeg fikk forklart så er visst over halv parten av vennene mine i faresonen for å være farlig overfaktige Blir litt redd når folk sier sånn jeg, så må vel bare forsikre meg om dette er sannt eller ikke. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 BMI og måling av midje o.l. vil jeg tro er ganske usikre da de er helt relative. Noen er naturlig kraftigere enn andre. Fettprosenten tror er den mest nøyaktige måten å gå. Noen er helt sikkert bedre kjent på dette området. Fedme kan skade på flere måter. Hjertet sliter når kroppen får for mye å bære på i forhold til musklene du har å bære med. Med for høy fettprosent er det stor fare for blodpropp. Lenke til kommentar
smlia Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Denne måten å måle på var visst helt uavhengig av kropsbygning. Var noe med at en skulle måle mellom hoftebena og ribb-bena. På de område der det stortsett ikke er så mye annet av ben å sånnt. Så kropsbygning skulle ikke ha noe med saken å gjøre. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Tja, om man er gravid er jo relativt relativt Det er jo selvsagt forskjell på omkretsen til en på 3 og en på 35.... Lenke til kommentar
smlia Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Du har et poeng, men om det der med 80cm er for voksne, hva med de 16-17-18 åringene som er godt så vell over det da? Syns mange som er vert fall over den magiske 80 cm grensa, ser ganske normalt sett sunne å tynne ut. Hvordan kan man da kalle de overvektige? Jeg forstår dete bare ikke Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Du har et poeng, men om det der med 80cm er for voksne, hva med de 16-17-18 åringene som er godt så vell over det da? Syns mange som er vert fall over den magiske 80 cm grensa, ser ganske normalt sett sunne å tynne ut. Hvordan kan man da kalle de overvektige? Jeg forstår dete bare ikke 9161899[/snapback] Hvis du ikke liker det, gjør noe med det. Lenke til kommentar
smlia Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Liker det? Nå skjønnte jeg ikke helt hva du mente, ang å gjøre noe med det? mente du ang. holdning, eller om det at folk nå til dags er overvektige ? Skal jeg tvinge folk til å trene? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Fant en side som sier dette med mål rundt midjen her. Er litt hysteri rundt det, men om man ikke ser feit/overvektig ut selv om BMI og dette "hellige" midjemålet er over normalen, er det vel lite å bry seg om. Dessuten er det ikke nødvendigvis overvekt som forårsaker sykdommer, snarere at man er utrent. Og så klart lyver slike mål ganske mye til tider. Jeg er visstnok sykelig undervektig med en BMI på 17. Endret 28. juli 2007 av Dradd Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Min var på 16. Men syns selv at jeg ikke ser så skrapa ut. Har vel bare spinkel beinbygning. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg ser dine 16 og høyner med 10. Om alle hadde slanket seg til ett "ideal" så ville fortsatt BMI vært vidt forskjellig. Noen ser smellfeit ut med BMI 25 mens noen er helt rå med 25. Lenke til kommentar
smlia Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Min var på 16. Men syns selv at jeg ikke ser så skrapa ut. Har vel bare spinkel beinbygning. 9162408[/snapback] Kanskje du da har tatt en bmi som ikke passer til alderen din? (Uten at jeg vet noe mere om det) Googla på bmi, å fikk opp det her noe som viser at man skal tenke to ganger før man stoler på bmi kalkulatorene på nett. Jeg selv fikk og en 16,5 men finnes ikke underernært i noen som helst grad, så det der blir heller bare feil på meg. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg er på grensen mellom 19 og 20, både i alder og BMI, hurra! Tror lite på sånt, muskler veier for eksempel mer enn fett. Så tror nok fettprosenten er veien å gå. Lenke til kommentar
smlia Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Tror lite på sånt, muskler veier for eksempel mer enn fett. Så tror nok fettprosenten er veien å gå. 9164173[/snapback] Nettop det tror jeg og men, har en liten tro på den 80cm grensa, ble kanskje litt for overbevist av nettop denne måten, men jeg vet ikke. Hvordan finne ut fettprosenten? Kanskje DET er løsningen Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Tror uansett man ville merket på kroppen om man var overvektig. De fleste er klar over det. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Antagelig. Ligger en kalkulator som regner ut kroppsfett her. Aner ikke hvor riktig den er. Lenke til kommentar
MoozeBlaster Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Antagelig. Ligger en kalkulator som regner ut kroppsfett her. Aner ikke hvor riktig den er. 9164617[/snapback] BMI kan være en pekepinne hvis du ikke trener for mye (fordi muskler veier ca dobbelt så mye som fett). Men en overvektig person er en som har for mye fett på kroppen. Enkelt å greit. Det begynner å bli tabu å kalle folk overvektig her i Norge. Og jeg liker ikke dette. Jeg er sterkt i mot mobbing. Men det får være måte på. Et raskt blikk gjennom kvinnemagasinene til dama eller søstrene mine avslører at en overvektig kvinnekropp når for tiden kalles for "naturlige former". Dette er feil. En naturlig kropp er en naturlig kropp. Ikke feit, syltynn eller full av muskler. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) I følge den kakulatoren har jeg 8,8% kroppsfett. Om det er mye eller lite aner jeg ikke, men da jeg skulle fylle inn tallene måtte jeg jo måle magen min, og de 80cm kan umulig stemme. Jeg var 72cm og vil si jeg er ganske så liten og tynn, har hvertfall noe som kan minne om 6 pack, så at de på over 80cm skal være overvektig kan da ikke stemme. edit; i følge klassifikasjonen på siden var visst 8,8% athletic (4-13%). Endret 29. juli 2007 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 8,8% er veldig lite. En vanlig slank person har vel rundt 15% eller litt mer. Lenke til kommentar
MoozeBlaster Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 I følge den kakulatoren har jeg 8,8% kroppsfett. Om det er mye eller lite aner jeg ikke, men da jeg skulle fylle inn tallene måtte jeg jo måle magen min, og de 80cm kan umulig stemme. Jeg var 72cm og vil si jeg er ganske så liten og tynn, har hvertfall noe som kan minne om 6 pack, så at de på over 80cm skal være overvektig kan da ikke stemme. 9165970[/snapback] 8.8% er veldig lite. En gjenomsnittlig mann som verken er feit, tynn eller muskuløs har ca 15-20% kroppsfett Lenke til kommentar
smlia Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) I følge den kakulatoren har jeg 8,8% kroppsfett. Om det er mye eller lite aner jeg ikke, men da jeg skulle fylle inn tallene måtte jeg jo måle magen min, og de 80cm kan umulig stemme. Jeg var 72cm og vil si jeg er ganske så liten og tynn, har hvertfall noe som kan minne om 6 pack, så at de på over 80cm skal være overvektig kan da ikke stemme. edit; i følge klassifikasjonen på siden var visst 8,8% athletic (4-13%). 9165970[/snapback] 80cm, da er man ikke overvektig tror jeg. Men står sterkt i faresonen får å bli det. (Uten at jeg vet noe mer om det der stemmer) Kan den her kanskje hjelpe litt? Kan være den ble litt feil og Jeg bare søkte litt Endret 29. juli 2007 av LuuLuu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå