theDurkan Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Var hos en kompis i går, og jeg klarte selvfølgelig å kræsje pcen hans. Når den nå starter, så restarter den bare når Windows starter å laste. Vræt borti dette en del ganger før, men da har jeg bare reinstallert Windows. Dette er litt uaktuelt nå, ettersom han kun sitter med 1 partisjon, hvor alle filene hans ligger. Tenkte på å starte opp en Linux live-cd, og legge over de viktigste filene hans til en ekstern harddisk for å så reinstallere Windows og legge de over igjen. Men da trenger jeg en live-cd som støtter NTFS. Noen som har forslag til en linux-distro, som jeg kan gjøre dette med? Eller en annen måte å hente ut viktige filer på når jeg ikke har tilgang til Utforsker viw Windows? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Mener å ha lest at Ubuntu kan brukes til slikt. Lenke til kommentar
sondrev Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Ubuntu kan gjøre dette ja. Har gjort det flere ganger selv. Det finnes forresten en GNU/Linux del av forum som passer bedre til denne tråden. Endret 28. juli 2007 av sondrev Lenke til kommentar
covah Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Finnes endel Windows PE versjoner du kan bruke til dette, feks. Bart's PE. Google it. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå