Gå til innhold

Bildekritikk: S/h bilder med farge på objekt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bilde nr 1: litt for mye midtstillt etter min smak, passet OK med farge på bilen men ikkje på bakgrunnen da dette skaper en effekt av moderne vs gammelt.

Bile nr 2: er litt usikker på kva du vil vise frem med dette bildet, blomen eller humla?

du har jo tatt bort fargane til humla! sjølv om det er denne auge til slutt vil sjå på.

Lenke til kommentar

Har alltid likt slike bilder hvor motivet er i farge - bakgrunnen i s/h.

Kan ikke si at det er noe spessielt med disse to bildene.

Siste bildet stussa jeg litt over - hvorfor er humla s/h? Det er den jeg automatisk ser på når jeg titter på bildet, så den burde kanskje ha vært uthevet? Hvis du vil at blomsten skal være i fokus, så er jeg redd humla stjeler fokusen min...

Lenke til kommentar
bilde nr 1: litt for mye midtstillt etter min smak, passet OK med farge på bilen men ikkje på bakgrunnen da dette skaper en effekt av moderne vs gammelt.

Enig i dette, og synes dette er en bedre utgave

post-21788-1185645222_thumb.jpg

Bile nr 2: er litt usikker på kva du vil vise frem med dette bildet, blomen eller humla?

du har jo tatt bort fargane til humla! sjølv om det er denne auge til slutt vil sjå på.

Har alltid likt slike bilder hvor motivet er i farge - bakgrunnen i s/h.

Kan ikke si at det er noe spessielt med disse to bildene.

Siste bildet stussa jeg litt over - hvorfor er humla s/h? Det er den jeg automatisk ser på når jeg titter på bildet, så den burde kanskje ha vært uthevet? Hvis du vil at blomsten skal være i fokus, så er jeg redd humla stjeler fokusen min...

9162002[/snapback]

Hmm, ser poengene her :hmm:

Lenke til kommentar
Fin t-skjorte på det siste bildet. Det er vel det som fanger øyet ganske umiddelbart. Hvis huset og t-skjorten hans hadde noen sammenheng, så hadde det nok vært bedre. Nå ble det bare litt forvirrende.

9162656[/snapback]

Tanken var at det var sammenheng mellom mannen og det han ser på. derfor er det det eneste med farge. :ermm:

Lenke til kommentar
Mannen er vel ikke bare t-skjorten hans?

Hvis du hadde beholdt fargen i huden hans hadde jeg nok likt det ganske mye mer.

9162707[/snapback]

Dette er orginalbildet (nedskalert)

post-21788-1185651737_thumb.jpg

For såvidt et ganske fint bilde i seg selv (fargemessig)

det kjem ikkje klart nok fram at det er boligannonser(?) han ser på.

Nei de annonsene kunne nok gjerne ha vært større, men det var de ikke. Så poenget med å holde fargen på annonsen er kanskje litt bortkasta.

Men til å eksperimentere med s/h+farge og levels synes jeg bildet var ganske greit.

Langt fra perfekt, men øvelse gjør som kjent mester :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...