Gå til innhold

spørsmål om guild wars...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Slenger meg på med noen spørsmål jeg og..

 

Har tenkt på å kasnej kjøpe GW,ser vanvittig bra ut! :D

 

Men..jeg har ikke tid til å sitte sammenhengende foran skjermen over lengre tid,mye fram å tilbake..spille litt gjøre andre ting..spille litt,derfor er det vanskelig for meg å spille med folk.

Så hvordan er det å gå alene,er du avhengig av å ha team-mates for å få noe utav det?

Ser at det bare er 20 levler,blir ikke det litt lite?

Lenke til kommentar
Slenger meg på med noen spørsmål jeg og..

 

Har tenkt på å kasnej kjøpe GW,ser vanvittig bra ut! :D

 

Men..jeg har ikke tid til å sitte sammenhengende foran skjermen over lengre tid,mye fram å tilbake..spille litt gjøre andre ting..spille litt,derfor er det vanskelig for meg å spille med folk.

Så hvordan er det å gå alene,er du avhengig av å ha team-mates for å få noe utav det?

Ser at det bare er 20 levler,blir ikke det litt lite?

9221661[/snapback]

 

Lvl betyr fælt lite i GW, og på den måten skiller det seg ut fra f.eks WoW. I stedet bruker man tid på å samle skills, spare til dyr armor (jo kulere armor, jo dyrere stort sett), skaffe seg "perfekte" våpen (med tanke på stats) med et våpenskin man liker, tilegne seg titler (de finnes det også mange av) etc. etc. Du står med andre ord fritt til å gjøre det du har lyst til å bruke tid på.

 

Det meste av quester og missions kan også spilles helt alene med bruk av datastyrte henchmen på lag. Dog, det pleier stort sett ikke ta all verdens tid, så det går fint an å gå i gruppe med andre spillere. Vi snakker ikke lange seanser på flere timer her (med mindre du prøver deg på elite missions f.eks).

 

Så, GW er et glimrende alternativ for casual spilling. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er ikke vanskelig å finne folk som er i din spillergruppe i Guild Wars, der finnes alltid noen mennesker der som er interesserte i å spille litt nå og da.

 

Det som gjorde at jeg ble stor fan (jeg begynte med prophecies, ikke lenge etter at det ble gitt ut), var blant annet læringskurven, at det ikke tar lang tid å bli godt kjent med spillet og mekanikken som trengs for å bli god. I tillegg var oppdragene langt mer spennende enn de du finner i mer standard masse-online-spill, du blir faktisk overrasket over hvor fort questene går (i motsetning til en del quests i en del andre spill),

 

Nå driver jeg ikke anti-WoW-policy, for jeg digger det spillet også, men Guild Wars er perfekt for meg når jeg ikke er i WoW-humør; de er to helt forskjellige spill innenfor samme sjanger...

 

Du merker fort om noen er gode i GW; du når fort lvl 20, du skaffer deg raskt et stort skill-arsenal, du finner de farligste våpenene, du har egentlig alt du trenger innen få spilletimer - du har til og med peiling på det meste innen kort tid - men prøv da å møte en fyr i PvP som har akkurat samme stats som deg, men som har spilt litt mer.... Alt du gjør etter de få timene du bruker for å nå max lvl/stats/gear er å raffinere spillestilen din, kampteknikken din, møte folk og eventuelt bruke tid på å kjempe deg til de kuleste antrekkene.

 

 

Tiden du bruker på grinding hjelper ingenting etter lvl 20 annet enn til å kanskje skaffe deg et spesielt skin for din våpenklasse (som kun er estetisk). Max lvl i Guild Wars betyr bare at treningen din er over; tiden er inne for å spille SKIKKELIGE missions og virkelig utfordrende PvP!

 

Ikke bli redd for nivået blant spillerne der ute; alt de har gjort er å øve seg og perfeksjonert mulighetene de har til rådighet. Og de har i hvert fall ikke kjøpt seg inn i spillet via eBay - da blir de eid.... :D

Lenke til kommentar
Slenger meg på med noen spørsmål jeg og..

 

Har tenkt på å kasnej kjøpe GW,ser vanvittig bra ut! :D

 

Men..jeg har ikke tid til å sitte sammenhengende foran skjermen over lengre tid,mye fram å tilbake..spille litt gjøre andre ting..spille litt,derfor er det vanskelig for meg å spille med folk.

Så hvordan er det å gå alene,er du avhengig av å ha team-mates for å få noe utav det?

Ser at det bare er 20 levler,blir ikke det litt lite?

9221661[/snapback]

 

 

Nå ble jeg sur!

 

RPG handler ikke om å komme seg opp i flest mulig nivåer. Det er noe som jeg liker å kalle for oksebæsj (eller pisspreik om du vil). Det handler heller ikke om å komme seg opp i level så du kan "fragze de små newbza"..

 

Guildwars er teamplay. Du er IKKE en enmannshær. I et lag finnes det noen defansive, noen offensive, og noen tullinger som ikke har forstått spillet enda (jeg gjentar, du er IKKE en enmannshær).

 

 

Når du faktisk klarer å passe inn i rollen din som en del av laget, vil spillet bli morsomt.

 

 

 

 

Men litt til trådstarter.

Første delen er kalt prophecies (om du vil ha det enkelt, kjøp den som ikke har noen undertittel. På alle de andre pakkene står det med gullskrift (factions og nightfall)\en blå kald skrift (eye of the north som ikke er ute enda).

 

 

Guildwars er et vakkert spill med nok av ting å gjøre! Anbefales sterkt om du liker RPG.

 

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Men en ting til.. Hva betyr kasnej?

Lenke til kommentar
Slenger meg på med noen spørsmål jeg og..

 

Har tenkt på å kasnej kjøpe GW,ser vanvittig bra ut! :D

 

Men..jeg har ikke tid til å sitte sammenhengende foran skjermen over lengre tid,mye fram å tilbake..spille litt gjøre andre ting..spille litt,derfor er det vanskelig for meg å spille med folk.

Så hvordan er det å gå alene,er du avhengig av å ha team-mates for å få noe utav det?

Ser at det bare er 20 levler,blir ikke det litt lite?

9221661[/snapback]

 

Lvl betyr fælt lite i GW, og på den måten skiller det seg ut fra f.eks WoW. I stedet bruker man tid på å samle skills, spare til dyr armor (jo kulere armor, jo dyrere stort sett), skaffe seg "perfekte" våpen (med tanke på stats) med et våpenskin man liker, tilegne seg titler (de finnes det også mange av) etc. etc. Du står med andre ord fritt til å gjøre det du har lyst til å bruke tid på.

 

Det meste av quester og missions kan også spilles helt alene med bruk av datastyrte henchmen på lag. Dog, det pleier stort sett ikke ta all verdens tid, så det går fint an å gå i gruppe med andre spillere. Vi snakker ikke lange seanser på flere timer her (med mindre du prøver deg på elite missions f.eks).

 

Så, GW er et glimrende alternativ for casual spilling. :thumbup:

9223014[/snapback]

 

Det der er omtrent AKKURAT hva eg skrev i posten over deg.

Lenke til kommentar

til petersk91: kasnej betyr kansje på et avansert språk!! :blush:

 

Det jeg mener med at 20 levler virker litt lite,er jo at det er alltids gøy å streve etter nye skills,ha noe å strekke seg etter!

Har ikke spillt noe mass rpg online spill før..

Men spillt Oblivion og Diablo II ganske mye,men leter etter noe nytt nå.

Er blitt litt lei Oblivion og diablo tviler jeg på at jeg kan gå tilbake til..Det er noen år siden jeg forlot det..

 

"Guildwars er teamplay. Du er IKKE en enmannshær"

det er jo litt det jeg lurte på,jeg kommer sikkert til å spille mest alene siden folk ikke akkurat er så glad i folk som er mye afk

Lenke til kommentar

Da må du sette av litt tid (30 min-1.5 time) der du gjør oppdrag. Om du er litt usikker på hvordan ting funker så er det nok av laug (ok.. her skal jeg være litt moderne og kalle det: Guild (et lag i spillet. Kan sammenlignes med en klan for den saks skyld)), som rekrutterer. Pass bare på å komme deg inn i et som har modne og erfarne spillere (16+ aldersgrense er tipptopp).

 

Nå har jeg vært heldig og har ikke fått noen som har rottet seg opp mot meg i utsagnet mitt om at du ikke er en enmannshær. Vi har da noe som kalles farming (

). Dette "fenomenet" blir da utøvd hele tiden av folk som har for lite å gjør på eller trenger penger.

Haken er at så snart noe med magi kommer inn i bildet er du DAU! De fleste farming "buildene" (sammensetning av ferdigheter, også kjent som skills), er da laget for å banke folk i nærkamp (selv om jeg har et hjemmelagd build som jeg kan bruke i pvp som er spiller mot spiller, og det holder søren meg imot opp til 7 spillere på en gang. Her snakker vi melee, magi og annet utyske som kan forekomme).

 

Og dersom du ikke har spillt mmo før er guild wars et meget bra valg (ikke snu i døren bare fordi japsene kommer og banker deg..).

Lenke til kommentar
"Guildwars er teamplay. Du er IKKE en enmannshær"

det er jo litt det jeg lurte på,jeg kommer sikkert til å spille mest alene siden folk ikke akkurat er så glad i folk som er mye afk

9226325[/snapback]

 

Som en person sa over her, det er alltid henchmen i byene hvor du starter nye oppdrag, så hvis det ikke er personer som er på samme oppdrag kan du reise ut med henchmen.

 

Det er mulig å komme gjennom alle oppdraga og de fleste bonus questa med bare henchmen, så man kan fint spille det som singelplayer hvis man føler for det.

 

Bare ikke forvent å overleve noe som helst hvis du reiser ut på oppdrag uten noen som helst backup(henchmen eller mennesklige spillere).

 

Og btw så burde du kjøpe spillet rett fra utgiver på www.plaync.com, koster bare ~200,- nå. Spillet laster du ned fra http://www.guildwars.com/support/downloadclient/ (bare 100k nedlasting så kan du begynne å spille mens det installeres/lastes ned)

Lenke til kommentar
Hmm nå fikk jeg litt lyst til å starte opp i GW igjen  :)

 

 

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Kanskje staves

K A N S K J E

 

Det er egentlig et sammensatt ord av KAN og SKJE

9226886[/snapback]

 

 

hmm...Pirkete vi er idag da

du skjønner i bergen uttales det kansje "kansje" og da blir det fort skrevet sånn også!

Endret av BacardiKillah
Lenke til kommentar

Kaller du det utfyllende å bruke ti ord når du kunne skrive akkurat det samme med 2 ord?

 

Det er muligheter for at muligheten er der at du klarer å spille igjennom hele spillet med henchman.

-

Spillet kan gjennomføres med Henchman.

 

 

 

Det er forskjellige henchman i forskjellige byer/utposter. NPC (Non-Player Charakter) i byene/utpostene gir deg vanlige quester. Mens du kan gjøre mission i spesielle utposter. Når du har fullført ett mission kommer du til ett nytt mission, eller en vanlig utpost. Får å komme til neste mission må du gjøre såkalt 'primary quest'.

I Prophecies (første spillet) er det 25 oppdrag. I missions (andre spillet) er det 13 missions. Og i Nightfall er det ca 20 (muligens 22, husker ikkje helt)

 

I nightfall kan du få såkalte Helter (Heroes). De kan du ha med i partyet ditt og styre i kamp. Du kan lære de skills, gi de våpen, osv.

 

Det finst totalt 32 titler i spillet. Du kan velge en av titlene dine som du kan ha på deg, og vises under navnet ditt når du er i byer/utposter så andre folk kan se hva du har oppnådd. (Du kan skifte hva tittel du skal ha framme).

 

Når du har blitt level 20 er det ekstremt masse å gjøre. Skaffe titler, farme penger, spille PvP, gå i 'dungeons', fullføre alle spillene og maaaasse mer.

 

Utfyllende nok for deg, kjære azagrath?

Lenke til kommentar

Jeg kan likegodt slenge inn et spørsmål om GW:Factions her i stedet for å lage en ny tråd.

 

Jeg er en newbie i Factions.. en stor en. På min RP-char er jeg rundt level 10-12 (husker ikke) og har kommet til hovedstaden, men blir eid av level 20 guards med en gang jeg går ut av markedet, selv om jeg har et helt party av henchmen, hva skal jeg gjøre? Gå tilbake og levle opp?

 

Også har jeg en Assassin/Ranger level 20 PvP character... Hvordan får jeg nye skills og abilities? Vinner jeg kamper, samler opp poeng og går og kjøper dem?

 

Hvordan leaver jeg et PvP-battle? Ja, jeg ER newb...

 

Og rett og slett - hva skal jeg gjøre som en nybegynner på PvP only?

Lenke til kommentar
Kaller du det utfyllende å bruke ti ord når du kunne skrive akkurat det samme med 2 ord?

 

...

 

Utfyllende nok for deg, kjære azagrath?

9227837[/snapback]

 

Bevares, jeg har spilt GW i snart 2 år jeg, så jeg driter i hva du skriver. Uansett så svarte jeg på BacardiKillah sin post i første omgang, og jeg skriver akkurat det jeg selv vil til han. Hva problemet ditt egentlig er vet jeg nok ikke gitt. For min egen del, hvis jeg var interssert i å vite litt mer om GW, så ville jeg fått litt mer ut av å lese posten min enn bare:

 

Max level er IKKE ett mål i Guild Wars. Det er såkalte 'Henchman' de fleste steder som du kan legge til i 'partyet' ditt, disse er 'datamaskiner' og funker bra på de fleste mission og quester.

 

Lykke til.

9221685[/snapback]

 

Så bare jekk deg ned noen hakk du, og bry nesa di med dine egne saker i stedet.

 

Jeg kan likegodt slenge inn et spørsmål om GW:Factions her i stedet for å lage en ny tråd.

 

Jeg er en newbie i Factions.. en stor en. På min RP-char er jeg rundt level 10-12 (husker ikke) og har kommet til hovedstaden, men blir eid av level 20 guards med en gang jeg går ut av markedet, selv om jeg har et helt party av henchmen, hva skal jeg gjøre? Gå tilbake og levle opp?

 

Også har jeg en Assassin/Ranger level 20 PvP character... Hvordan får jeg nye skills og abilities? Vinner jeg kamper, samler opp poeng og går og kjøper dem?

 

Hvordan leaver jeg et PvP-battle? Ja, jeg ER newb...

 

Og rett og slett - hva skal jeg gjøre som en nybegynner på PvP only?

9227894[/snapback]

 

Du har altså kommet deg vekk fra starter øya og til The Marketplace/Kaineng Center? Fastlandet i Cantha er begregnet for lvl 20, så du er nok litt tidlig ute.

 

På PvP charactern får du skills ved å tjene opp Balthazar Faction (som du får av kills/vinne matcher), og så bruke disse poengene til å kjøpe skills/runer etc. hos en Priest of Balthazar.

 

Og til slutt, for å gå ut av en pvp match bruker ihvertfall jeg bare kartet, og hopper dit jeg vil tilbake til.

Endret av Azagrath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...