Gå til innhold

Fungerer disse komponentene sammen?

Anbefalte innlegg

Har lest meg fram til at dette kan være settes sammen til en grei PC. Er dere enige? Er det noen komponenter jeg bør bytte ut?

--Hovedkort:

ASUS Motherboard C2D P5N32-E SLIS775 NF680i SLI DUAL DDR2 SATA2 GBLAN ATX (P5N32-E SLI), Multicom kr 1795

--Minne:

OCZ Gold XTC 4096MB DDR2 PC6400, netshop kr 1945, psdata kr 2315

--Prosessor:

Intel CPU Core 2 Duo E6600 2.40GHz S-775 1066MHz 4MB "Conroe" Boxed, psdata kr 1840 (eller E6700?)

--HD:

SEAGATE BARRACUDA ES 500GB SATA-II 3.5IN 8.5MS 7200RPM 16MB 3GB/S NS multicom kr 1349

WESTERN DIGITAL RAPTOR 36GB SATA 1.5GB/S 10K RPM 4.5MS 16MB CACHE NS multicom kr 929

--DVD brenner

PLEXTOR PX-800A 18X DVD±R/RW DL Sort, bulk , multicom kr 489

--3D kort:

ASUS VGA-Card nVidia 8800GTS 320MB PCI-E 2xDVI TV-Out HDTV, multicom kr 2536

--PSU:

MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA netshop, kr 895

På forhånd takk :)

Endret av CidroN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja de passer sammen.

Valget av deler er litt "spesielt" derimot. Hva i all verden skal du med 4gb ram?

Og en 10k RPM disk vs 7,2k RPM gir ikke noe fantastisk superrask maskin. Kanskje windows starter 2 sek raskere, men... Who cares? 1000 kr bortkastet spør du meg.

Men ja, de vil passe sammen :)

Lenke til kommentar
Om jeg kjører vista64bit så burde det vel gi uttelling å ha 4gb ram i steden for 2?

9168373[/snapback]

Ja, fordi 64bit os greier å utnytte alle 4gb med ram (noe 32bit os ikke greier pga mangel på minneadresser). I tillegg vil dobbelt så mye ram merkes i Vista64.

Lenke til kommentar

Er du som meg (kjøpegal), og har en jevn siklestrøm når du leser om neste generasjon prosessorer ville jeg holdt meg til 2x1gb. Men skal du oppgradere sjeldent bør du nok kanskje gå for 4gb da det vil lønne seg på sikt. En god del billigere er det også.

Er vel en del minneintensive oppgaver som kanskje drar nytte av så mye minne pr. dags dato også, om det gjelder deg vet jeg ikke.

Og den raptorn'n din er ikke verd pengene. ja, de er LITT raskere, men ikke så mye atdet er i NÆRHETEN av å forsvare prisforskjellen. tviler på at du vil få høyere FPS i spill, eller at videoredigeringen skal gå på halve tiden pga. den ekstra rotasjonshastigheten :p

Hva skal du bruke maskina til btw?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...