VisualStudio Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Hei! Først skal noe sies: Jeg hadde så masse drit på maskina, og jeg skulle på LAN dagen etter, så jeg formaterte harddisken, og la nn nødvendig programvare. Så på LAN'et litt utpå kvelden, skulle jeg installere Daemon Tools, for å mounte en iso fil. Den ba om restart før jeg kunne fortsettte installeringen, så jeg trykket ok, og maskinen slo seg av helt normalt (Win XP) Så skulle den starte opp. Jeg hører summinga fra PSU som starter og CD-ROM, og ventet... Men det kom aldri noe BIOS Så jeg restartet ved å trykke reset knappen, og det samme skjer; Maskina starter, men det er intet tegn til liv på skjermen. Lot den stå i 30 min, bare for å se, men fortsatt like død. Jeg har prøvd med en annen skjerm, da det samme skjedde (eller ikke skjedde ) Også prøvd et AGP skjermkort, da jeg har PCI express på mitt. Prøvd å bytte BIOS batteri har jeg også gjort Så skjermen er altså helt svart.. Kan det være RAM'en ? Hovedkort er ca 5 mnd gammelt, skjermkort er 3 uker gammelt, CPU er 4 mnd gammel. Jeg syns ikke noe av hardwaren burde ryke for ingenting er eldre enn 365 dager.. Hvis noen har noen idè om hva dette kan være, så vær så snill og del det med meg Takk Endret 28. juli 2007 av VisualStudio Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Det er ikke bare skjermkortet som er litt løst da ? Du sier du skulle på LAN, og da har jo maskinen blitt transportert. Da kan skjermkortet ha løsnet/blitt vridd. Om den interne høytaleren er koblet til, så skal maskinen pipe opp til flere ganger om det er noe feil (som oftest). Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Det er ikke bare skjermkortet som er litt løst da ? Du sier du skulle på LAN, og da har jo maskinen blitt transportert. Da kan skjermkortet ha løsnet/blitt vridd. Om den interne høytaleren er koblet til, så skal maskinen pipe opp til flere ganger om det er noe feil (som oftest). 9162083[/snapback] Komponenter er satt inn og ut. Har tatt ut hovedkortet fra kabinettet nå, så alt ligger på pulten og kjører, med skjermen er død. Den interne høytaleren er koblet i, men piper ikke Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JSHtTF0R Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Har du en annen slot du får prøvd et skjermkort i da?.. Kan være sloten/busen som er litt vrang.... EDIT: Du hadde prøvd med både PCI og AGP? Prøvd med et annet HK? Endret 28. juli 2007 av Slettet-JSHtTF0R Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Har du en annen slot du får prøvd et skjermkort i da?.. Kan være sloten/busen som er litt vrang.... EDIT: Du hadde prøvd med både PCI og AGP? Prøvd med et annet HK? 9162353[/snapback] Ja, jeg skal det. Men det er jo ikke dermed sagt at skjermkortet er gått! RAM kan jo også forårsake dette? Eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JSHtTF0R Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Ja det kan det... Men da pleier det som regel å pipe no sinnsykt.. Husker jeg glemte å sette inn rammen en gang Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Ja det kan det... Men da pleier det som regel å pipe no sinnsykt.. Husker jeg glemte å sette inn rammen en gang 9163306[/snapback] Mitt HK piper ikke Endret 28. juli 2007 av VisualStudio Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Hei! Prøvd å koble kun CPU og Ram Til Hovedkortet og skjerm/tastatur/mus og prøvd å få opp bios? Prøvd med en annen skjerm? Kanskje den ble ødelagt ved flytting fram og tilbake ifra LAN.. Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Hei! Prøvd å koble kun CPU og Ram Til Hovedkortet og skjerm/tastatur/mus og prøvd å få opp bios? Prøvd med en annen skjerm? Kanskje den ble ødelagt ved flytting fram og tilbake ifra LAN.. 9164595[/snapback] Hei igjen Jeg har prøvd å bytte skjerm Men et lite spørsmål; Hvordan har du tenkt til at jeg skal få vite om jeg kommer inn i BIOS, uten skjermkort? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Prøvd å flytte på rambrikken(e)? Det hjalp når det ikke kom bilde på min PC. Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Prøvd å flytte på rambrikken(e)? Det hjalp når det ikke kom bilde på min PC. 9165393[/snapback] Hva mener du med flytte på ? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Bytte på hvilken slotter de står i. Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Bytte på hvilken slotter de står i. 9165689[/snapback] Ja, har gjort det Alle mulige metoder. Det jeg syntes er litt rart er at jeg har 2*1024, og ingen av de skulle fungere i noen av slotene, om RAM er problemet Lenke til kommentar
EspnV Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 ta av cpu og sett den inn igjenn.. det kan funke. gjorde det til meg iallefal:) EspN Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 ta av cpu og sett den inn igjenn.. det kan funke. gjorde det til meg iallefal:) EspN 9165818[/snapback] Ok, jeg skal prøve Takk Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 funka dårlig Hadde ingenting å si Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 RAM brikkene fungerer. Skjermkortet fungerer. Da er det Hovedkort eller CPU som er gåent. Jeg får ikke testet dette da jeg ikke har noen andre 775 sockets tilgjengelig.. Noen idè om hva det er? Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det er vell ikke tilfeldigvis et asus a7n8x kort du har? Jeg kjører dette kortet å hadde samme problemet.. Det viste seg å være HD kabelen, byttet denne ut + fjernet front-panel kablene.. Problemet nå, er at pc'n fryser av og til å sånn ca. 30++ sekunder.. har ikke peilig på hvorfor.. Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Jeg har ikke en gang koblet til harddisken Jeg vil først og fremst få bilde på skjermen. Når det er gjort, skal jeg koble i harddisken. Nei jeg har Asrock 4CoreDual-VSTA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå