Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm er død, maskina går

Anbefalte innlegg

Hei!

Først skal noe sies:

Jeg hadde så masse drit på maskina, og jeg skulle på LAN dagen etter, så jeg formaterte harddisken, og la nn nødvendig programvare.

Så på LAN'et litt utpå kvelden, skulle jeg installere Daemon Tools, for å mounte en iso fil.

Den ba om restart før jeg kunne fortsettte installeringen, så jeg trykket ok, og maskinen slo seg av helt normalt (Win XP)

Så skulle den starte opp. Jeg hører summinga fra PSU som starter og CD-ROM, og ventet... Men det kom aldri noe BIOS :dontgetit:

Så jeg restartet ved å trykke reset knappen, og det samme skjer; Maskina starter, men det er intet tegn til liv på skjermen.

Lot den stå i 30 min, bare for å se, men fortsatt like død.

Jeg har prøvd med en annen skjerm, da det samme skjedde (eller ikke skjedde :p )

Også prøvd et AGP skjermkort, da jeg har PCI express på mitt.

Prøvd å bytte BIOS batteri har jeg også gjort :hmm:

Så skjermen er altså helt svart..

Kan det være RAM'en ?

Hovedkort er ca 5 mnd gammelt, skjermkort er 3 uker gammelt, CPU er 4 mnd gammel.

Jeg syns ikke noe av hardwaren burde ryke for ingenting er eldre enn 365 dager..

Hvis noen har noen idè om hva dette kan være, så vær så snill og del det med meg :dontgetit:

Takk :roll:

Endret av VisualStudio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke bare skjermkortet som er litt løst da ? Du sier du skulle på LAN, og da har jo maskinen blitt transportert. Da kan skjermkortet ha løsnet/blitt vridd.

Om den interne høytaleren er koblet til, så skal maskinen pipe opp til flere ganger om det er noe feil (som oftest).

Lenke til kommentar
Det er ikke bare skjermkortet som er litt løst da ? Du sier du skulle på LAN, og da har jo maskinen blitt transportert. Da kan skjermkortet ha løsnet/blitt vridd.

Om den interne høytaleren er koblet til, så skal maskinen pipe opp til flere ganger om det er noe feil (som oftest).

9162083[/snapback]

Komponenter er satt inn og ut. Har tatt ut hovedkortet fra kabinettet nå, så alt ligger på pulten og kjører, med skjermen er død. Den interne høytaleren er koblet i, men piper ikke :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JSHtTF0R

Har du en annen slot du får prøvd et skjermkort i da?.. Kan være sloten/busen som er litt vrang....

EDIT: Du hadde prøvd med både PCI og AGP? Prøvd med et annet HK?

Endret av Slettet-JSHtTF0R
Lenke til kommentar
Har du en annen slot du får prøvd et skjermkort i da?.. Kan være sloten/busen som er litt vrang....

EDIT: Du hadde prøvd med både PCI og AGP? Prøvd med et annet HK?

9162353[/snapback]

Ja, jeg skal det. Men det er jo ikke dermed sagt at skjermkortet er gått!

RAM kan jo også forårsake dette? Eller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JSHtTF0R

Ja det kan det... Men da pleier det som regel å pipe no sinnsykt.. Husker jeg glemte å sette inn rammen en gang :blush:

Lenke til kommentar
Hei!

Prøvd å koble kun CPU og Ram Til Hovedkortet og skjerm/tastatur/mus og prøvd å få opp bios? Prøvd med en annen skjerm? Kanskje den ble ødelagt ved flytting fram og tilbake ifra LAN..

9164595[/snapback]

Hei igjen :)

Jeg har prøvd å bytte skjerm ;)

Men et lite spørsmål; Hvordan har du tenkt til at jeg skal få vite om jeg kommer inn i BIOS, uten skjermkort? :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er vell ikke tilfeldigvis et asus a7n8x kort du har?

Jeg kjører dette kortet å hadde samme problemet.. Det viste seg å være HD kabelen, byttet denne ut + fjernet front-panel kablene..

Problemet nå, er at pc'n fryser av og til å sånn ca. 30++ sekunder.. har ikke peilig på hvorfor..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...