Matias Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Litt merkelig problem: Windows vil ikke starte opp hvis jeg ikke har XP-cd i cd-rom. Får bare: "Disk boot failure ..." Hvordan får jeg fikset dette? Regner selv med at det er noe galt med boot.ini, men hvordan fikser jeg denne? Noe med original XP-cd, for eksempel repair installation, er ikke et alternativ. Edit: Boot.ini [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /noguiboot Endret 28. juli 2007 av Matias Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Kan ikke ha noe med boot.ini å gjøre. Høres ut som BIOS melding. Har du sjekket at BIOS bootrekkefølge er riktig? Har du en eller flere disker? Lenke til kommentar
Matias Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Ja, var ikke noe med boot.ini. Fikk fikset det nå. Sjekket boot-rekkefølge flere ganger, men fant ikke noe galt. Tok og lastet BIOS defaults, og da fungerte det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå