x-ray-cat Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Hei. Har et Avance B031 kabinett som jeg trenger råd til hvordan jeg skal koble til viften i. Jeg har kjøpt nok vifter til å fylle kabinettet, men fant ut at hovedkortet som er et MSI KM400 kun har plass til strømkontakt fra en vifte uten prosessorviften. Prosessoreren er en semron og kortet er en mini atx. Skal bruke maskinen til server. Har foreløpig satt viften ved hardiskene, men er usikker på luften skal blåse på diskene, eller ut hullene i kabinett "veggen" på den siden, hva og hvorfor bør jeg gjøre her? I og med at det kun er plass til en vifte, så er det kanskje lurere å plassere viften på motsatt eller til å blåse luft ut eller inn bakerst i kabinettet? Har ingne PCI kort, så da kan jeg vel la være å ha vifte mot PCI-slotene. Så da blir det vel enten hardiskene eller området med strømforsyning og CPU jeg bør velge? Jeg kommer til legge ut film/bilde av hvordan det ser ut inni kabinettet. Setter pris på hjelp:) Måtte legge ut filmen her, pga. det ikke gikk an å laste den opp her. Endret 28. juli 2007 av x-ray-cat Lenke til kommentar
felzius Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Du vet kanskje ikke dette, men det er fullt mulig å ordne med strøm til flere vifter. Se etter viftekontrollere i en webshop. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Hadde en mistanke om det. Men i første omgang, med kun denne ene vifta, hvor bør jeg plassere den, og bør luft blåse ut eller inn? Med tanke på å få best luftflyt i kabinettet eller avkjøling av de komponentene som er mest kritiske med tanke på varme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå