Boralis Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg fastslo at netshop er ansvarlig OM de hadde kjøpt Zepto. Så viser det seg at de ikke har kjøpt Zepto, noe jeg ikke hadde anledning til å vite om på det tidspunktet - alle steder og alle nyheter på nett osv viser jo det slik at det ser ut som om netshop kjøpte zepto - men det stemte jo ikke, noe man fikk vite lengre ut i tråden, så jeg ser heller ikke at jeg var bombastisk i min uttalelse, da det alle antok var fakta (at netshop hadde kjøpt zepto) betydde at jeg hadde rett. 9414777[/snapback] Neida det er greit,alle kan ta feil,men selv lengre ut i tråden,ja faktisk gjennom hele etter mitt syn så er det Netshop som brukes ikke Zepto,ja endog står de i topic fortsatt. Jeg anngriper ikke deg eller noen spesielle her i denne saken,jeg prøver bare etter fattig evne å se saken fra en annen vinkel. Kan hende er det Netshop som er annsvarlig nå , kan hende er de ikke det og nettop der er et viktig poeng . Alle anntok det var fakta ja og mange gjør det fortsatt, husk en antagelse blir fort fakta i slike diskusjoner Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Som tidligere sagt har jeg heller ikke hevdet at trådstarter har hengt ut Netshop.Jeg sier at om netshop ikke er den annsvarlige er de uthengt og det er vitterligen noe helt annet. Det jeg prøver er å vinkle enkelte ting litt anderledes i en interessant men temmelig "ensidig" debatt. For om Netshop er eier av Zepto og Zepto er et datterselskap så er det feil å anngripe Netshop, eller er det greit at jeg går på feks Kjell I Røkke om jeg har en sak mot feks aker eller et selskap han i ettertid hadde kjøpt opp? Nei jeg tror ikke det,hele essensen min her er at en må forholde seg til det selskap det gjelder og ikke eieren av selskapet,spesielt når en ikke vet om selskapet er ansvarlig for tidligere eieres synder. For ordens skyld så vil jeg nok en gang si at dette ikke er kritikk av trådstarter som har ført en saklig debatt,men et forøk på å få flere "vinkler" på en sak . 9414626[/snapback] Fakta, Netshop har ikke kjøpt firmaet Zepto og Zepto er ikke datterselskap av Netshop. Netshop har kjøpt de norske rettighetene med mer til å forhandle Zepto i Norge (dvs. merkvare-, forhandlerrettigheter etc) fra Zepto Norge AS. Å finne ut dette var i realiteten særdeles vanskelig, all informasjon i media, hos Zepto Internasjonalt og på Netshop sine sider indikerte at Netshop hadde kjøpt og innfusjonert Zepto Norge. Tilfeldigvis fant jeg ut at firmaet Zepto Norge eksisterte. Og da ble jeg nysgjerrig, var det et datterselskap av Netshop eller hva. Hvorfor var det ikke opprettholdt som eget nettsted, som f.eks Microplex. Og da fant vi jo ut realitetene. Men for en vanlig kunde vil denne informasjonen nesten være umulig å sette sammen, så når media skriver at Netshop har kjøpt Zepto og www.zepto.no gir netshop sine sider, så har ikke en kunde mulighet til å se at det kanskje er noen andre som har ansvaret. For han virker all informasjon som om Netshop har overtatt Zepto med "hud og hår" (kjøpt og fusjonert). Så med den info som var (og er tilgjenglig) er det ingen andre enn Netshop man kan gå til. Så vinklinga di blir irrelevant, rett og slett fordi Zepto Norge for en vanlig kunde ikke kan finnes, og det eneste han har å forholde seg til er kunnskapen om at Netshop har kjøpt Zepto, og at www.zepto.no = Netshop. Således er både Netshop, Zepto Norge og Zepto.dk ansvarlige på hver sin måte. Men Netshop må ta det største ansvaret, både moralsk og juridisk. De har tross alt gjennom informasjon enkelt tilgjengelig gitt et inntrykk om at de har overtatt Zepto Norge med "hud og hår" Endret 2. september 2007 av Bolson Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) BolsonFakta, Netshop har ikke kjøpt firmaet Zepto og Zepto er ikke datterselskap av Netshop. Netshop har kjøpt de norske rettighetene med mer til å forhandle Zepto i Norge (dvs. merkvare-, forhandlerrettigheter etc) fra Zepto Norge AS. Det vil vel med andre ord si at det selskapet som solgte maskinen lever i beste velgående,eller tar jeg feil ? Isåfall bekrefter vel det nettop hva jeg lurte på,nemmelig hvem trådstarter skal/skulle ta saken med Hva media skriver blir vel irrelevant her,jeg som kunde skal vel forholde meg til den jeg har handlet med såfremst selskapet eksisterer eller det selskapet som eventuelt har overtatt, som da må bli Zepto norge (om de har overtatt annsvaret for tidligere kunder) og ikke hvem media hevder er eier. Og etter hva du skriver så ser det for meg ut som Netshop ikke er den rette å kreve i dette tilfellet Endret 2. september 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jo - men HVORDAN skal man finne ut dette når ALL informasjon tilsier at det er netshop man skal kontakte? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jo - men HVORDAN skal man finne ut dette når ALL informasjon tilsier at det er netshop man skal kontakte? 9414923[/snapback] Det må du ikke spørre meg om, men en grei plass å begynne kan jeg tenke meg er brønnøysundregistret . Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Bolson Fakta, Netshop har ikke kjøpt firmaet Zepto og Zepto er ikke datterselskap av Netshop. Netshop har kjøpt de norske rettighetene med mer til å forhandle Zepto i Norge (dvs. merkvare-, forhandlerrettigheter etc) fra Zepto Norge AS. Det vil vel med andre ord si at det selskapet som solgte maskinen lever i beste velgående,eller tar jeg feil ? Isåfall bekrefter vel det nettop hva jeg lurte på,nemmelig hvem trådstarter skal/skulle ta saken med 9414914[/snapback] Les mine to siste poster skikkelig så får du svar. Om selskapet lever er irrelevant til stor grad. Av følgende grunner. For en vanlig kunde vil det nærmest være umulig å finne dette ut. All enkelt tilgjengelig info indikerer at Netshop hadde kjøpt Zepto og "fusjonert" det inn. Det finnes ikke info om at kunder før 1.7.2006 skal henvende seg et annet sted. Så for en kunde som trådstarter er det ikke mulig reelt sett å finne dette ut, informasjonen var ikke tilgjengelig på en grei måte. Så langt jeg vet ble heller ikke trådstarter ved første henvendelse til Netshop at ansvaret her låg hos Zepto Norge. Grunnen aner jeg ikke. At jeg fant det ut skyldes enkelt at jeg arbeider med slike forhold daglig. Ellers så er følgende viktig. Det er strid om hva Netshop kjøpte. Zepto Norge mener at Netshop overtok alle forpliktelser knyttet til Zepto bærbare. Dette støttes delvis av Zepto.dk, men bestrides av Netshop. Dette kan trolig kun avklares gjennom en sak i FTU. Zepto Norge er ikke økonomisk i stand til å håndtere disse sakene, noe Netshop trolig viste ved kjøpet. Selskapet er i realiteten insolvent. Trådstarter har også rettet saken mot alle de tre partene, rett og slett fordi det er et sentralt spørsmål å avgjøre. Juridisk skal jeg ikke konkludere, men moralsk sitter Netshop etter min mening med hele ansvaret grunnet manglende og feil informasjon, som forleder kundene. Man skal ikke forvente at en vanlig kunde skal begynne å leite i Brønnøysundsregisteret for å finne ut hvor han skal henvende seg om reperasjon/reklamasjon. Brønnøysundsregisteret gir heller ikke nok info i denne sammenheng, blant annet vil ikke skifte av aksjer (som er vanlig ved salg) registeres her. Man kan ikke ved hjelp av Brønnøysund finne ut at Netshop eier Microplex (eller om de er eierne av Netshop som eier Microplex). Selskapsorganisering er jevnt over såpass komplekst, at her må man være spesialist for å kunne finne fram til realitetene. Edit: Når du ikke finner informasjon om den du egentlig handlet med på normal måte, er det i realiteten umulig å forholde seg til denne. Telefonnr er skiftet, zepto.no går til Netshop. Zepto Norge som du handlet med finner du ikke, men info om at Netshop har overtatt - ja da er saken klar for min del. (og så enkelt det hadde vært for Netshop å unngå dette problemet) Endret 2. september 2007 av Bolson Lenke til kommentar
Netshop Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hmmm, får ta nok ett innspill her ser det ut til. Er en rekke misforståelser og rare tolkinger her. Blant annet hevdes det (gang på gang) i tråden her at Christian86 har blitt forespeilet 6 måneders reparasjonstid på PC-en sin. Dette er direkte feilaktig, Christian fikk allerede samme da som jeg mottok hans klage beskjed om at vi hadde deler på vei inn til PC-en. Dette var for øvrig 6. august, altså mindre enn en måned siden. Vi fikk inn delene kun kort tid etter det. Så hadde vi hatt PC-en hans så hadde den virket nu. Jeg har også hele tiden sagt at vi ikke har kjøpt selskapet Zepto Computers AS. Dette sto for øvrig også beskrevet i pressemeldingen vi sendte ut den gangen, men noen av journalistene valgte å skrive at vi hadde kjøpt selskapet. Bl.a. gjelder det journalisten på dette nettstedet. Dette er jo en svært enkel sak å finne ut av, infoen om det selskapet finnes bl.a. på brreg.no. Der eksisterer det gamle selskapet, og med de "gamle" eierne. Har venskelig for å forstå hvorfor det fremdeles er ett tema her. I mine øyne er denne saken svært enkel: Kunden har en maskin med feil. Jeg aner egentlig ikke hva feilen er en gang, men vi har tilbudt oss å reparere den vederlagsfritt for kunden dersom feilen er av en art som gjør at den skal dekkes av garanti eller reklamasjonsrett. Med dette mener jeg egentlig bare at det ikke er en feil forårsaket av ytre forhold eller uforsvarlig bruk. Kan ikke forstå at det burde resultere i "pepper", syns faktisk at det er en bra ting og god kundeservice. Mvh Svenn Aage, Netshop. Lenke til kommentar
krolf Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Må nesten begynne å flire litt her. Hvis kunder skulle måtte trenge å rote rundt så mye trådstarter har gjort her er det noe galt. Hvis det er tilfelle at selskapet Netshop ASA ikke har kjøpt opp Zepto i Norge. Ja da er det ikke bare sunn fornuft, men også et krav at Netshop som den proffesjonelle part rydder opp. Dette da det er i deres beste interresse å gøre så. Sier seg nesten selv at det er vanskelig for tidligere kunder å få rettet problemer sånn som det er nå. Da er det uten tvil det lureste av Netshop å gjøre å komme med lettfattelig og synlig info om hvor de uheldige kundene skal hendvende seg. Spesiellt med tanke på at hvis man er så dum å taster inn www.zepto.no i webleseren sin, så havner man på Netshop sine sider. Det burde da ikke være vanskelig for de å evt. oppklare denne saken en gang for alle. Har de kjøpt opp Zepto i Norge, eller har de ikke... I så tilfelle at de ikke har gjort det, så får de bare henvise til kontakt info. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Jeg har også hele tiden sagt at vi ikke har kjøpt selskapet Zepto Computers AS. Dette sto for øvrig også beskrevet i pressemeldingen vi sendte ut den gangen, men noen av journalistene valgte å skrive at vi hadde kjøpt selskapet. Bl.a. gjelder det journalisten på dette nettstedet. Dette er jo en svært enkel sak å finne ut av, infoen om det selskapet finnes bl.a. på brreg.no. Der eksisterer det gamle selskapet, og med de "gamle" eierne. Har venskelig for å forstå hvorfor det fremdeles er ett tema her. Mvh Svenn Aage, Netshop. 9415085[/snapback] Å finne og forstå hva informasjon på brreg.no betyr er særdeles vanskelig for en vanlig kunde. At du og jeg synes det er enkelt, betyr ikke at det er enkelt for de fleste. Ellers så forteller ikke informasjonen der nødvendigvis så svært mye. Og du finner ikke ut hvem som er eiere uten å betale for det (dvs Sesam og 1881 har deler av infoen). Hvorfor korrigerte dere ikke de oppslagene, hvorfor har dere ikke skikkelig info på nettsidene deres om realitetene knyttet til Zepto. Bare det er nok for meg til at dere fortjener passelig med pepper. Du kan ikke kreve at en kunde skal sjekke slikt før han henvender seg og stiller krav. Og for meg er det svært viktig at denne saken blir belyst i FTU, fordi den kan være med på å belyse prinsipielle forhold rundt ansvar vedrørende reklamasjon og garanti ved ulike former for "overtagelse" helt eller delvis av andre selskaper. Og trådstarter er jo bare en av de aktuelle sakene som er fremmet i denne tråden. Hvordan vil Zepto-kunder som har kjøpt PC våren 2006 bli behandlet. Nei, Svenn Aage. Dette kunne dere ha unngått ved litt profesjonalitet. Jeg regner med at de første sakene kom alt høsten 2006, og at dere såg at her var et problemområde. Så her hadde dere enkelt kunne etablert prosedyrer i samarbeid med Zepto Norge og Zepto i Danmark når det gjaldt håndtering og kostnader. Jeg vil ikke uttale meg om "tilbudet" til trådstarter, trolig er det helt OK og akseptabelt etter loven. PS! Det var en annen kunde som ble forespeilet 6 mnd reperasjonstid. Endret 2. september 2007 av Bolson Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) EDIT: Ang det med 6 måneder, så kan jeg ha misforstått/husket feil ang hvilken kunde det var. Beklager dette. ----------- http://www.hardware.no/nyheter/webshop/net..._og_zepto/25602 Dere kjøpte ikke Zepto, hvorfor tok dere da ikke kontakt med hw.no slik at de slapp å komme med feilaktige opplysninger? Kanskje det så PR-messig bedre ut for dere, men det var på et tidspunkt hvor man kanskje ikke tenkte så mye over konsekvensene? http://www.idg.no/produkter/maskinvare/pcer/article9922.ece Det er forøvrig rimelig arrogant av deg å hevde at det er slik at en kunde burde sjekke brønnøysundsregistrene for å få vite hvor man skal reklamere. Se at du er kunde, og har kjøpt en pc av zepto. Pcen går fyken, og du går inn på samme side du kjøpte pcen fra, www.zepto.no Så kommer du til netshop.no plutselig. Tenker du da at "åh, nei, nå må jeg nesten sjekke brreg.no for å finne ut om kanskje de jeg nå ble videresendt til allikevel ikke har noe å gjøre med pcen min"?. Eller tenker du - "aha, disse er de jeg skal ta kontakt med". Greit at brreg.no er enkelt å sjekke - men det betyr IKKE at det er LOGISK for en kunde å sjekke der! EDIT: Ser at du samme dag som de skriver artikkelen har kommentert: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5991073 Uten å nevne at artikkelen er basert på feilaktige opplysninger. Endret 2. september 2007 av Alastor Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Bolson Fakta, Netshop har ikke kjøpt firmaet Zepto og Zepto er ikke datterselskap av Netshop. Netshop har kjøpt de norske rettighetene med mer til å forhandle Zepto i Norge (dvs. merkvare-, forhandlerrettigheter etc) fra Zepto Norge AS. Det vil vel med andre ord si at det selskapet som solgte maskinen lever i beste velgående,eller tar jeg feil ? Isåfall bekrefter vel det nettop hva jeg lurte på,nemmelig hvem trådstarter skal/skulle ta saken med 9414914[/snapback] Les mine to siste poster skikkelig så får du svar. Om selskapet lever er irrelevant til stor grad. Av følgende grunner. For en vanlig kunde vil det nærmest være umulig å finne dette ut. All enkelt tilgjengelig info indikerer at Netshop hadde kjøpt Zepto og "fusjonert" det inn. Det finnes ikke info om at kunder før 1.7.2006 skal henvende seg et annet sted. Så for en kunde som trådstarter er det ikke mulig reelt sett å finne dette ut, informasjonen var ikke tilgjengelig på en grei måte. Så langt jeg vet ble heller ikke trådstarter ved første henvendelse til Netshop at ansvaret her låg hos Zepto Norge. Grunnen aner jeg ikke. At jeg fant det ut skyldes enkelt at jeg arbeider med slike forhold daglig. Ellers så er følgende viktig. Det er strid om hva Netshop kjøpte. Zepto Norge mener at Netshop overtok alle forpliktelser knyttet til Zepto bærbare. Dette støttes delvis av Zepto.dk, men bestrides av Netshop. Dette kan trolig kun avklares gjennom en sak i FTU. Zepto Norge er ikke økonomisk i stand til å håndtere disse sakene, noe Netshop trolig viste ved kjøpet. Selskapet er i realiteten insolvent. Trådstarter har også rettet saken mot alle de tre partene, rett og slett fordi det er et sentralt spørsmål å avgjøre. Juridisk skal jeg ikke konkludere, men moralsk sitter Netshop etter min mening med hele ansvaret grunnet manglende og feil informasjon, som forleder kundene. Man skal ikke forvente at en vanlig kunde skal begynne å leite i Brønnøysundsregisteret for å finne ut hvor han skal henvende seg om reperasjon/reklamasjon. Brønnøysundsregisteret gir heller ikke nok info i denne sammenheng, blant annet vil ikke skifte av aksjer (som er vanlig ved salg) registeres her. Man kan ikke ved hjelp av Brønnøysund finne ut at Netshop eier Microplex (eller om de er eierne av Netshop som eier Microplex). Selskapsorganisering er jevnt over såpass komplekst, at her må man være spesialist for å kunne finne fram til realitetene. Edit: Når du ikke finner informasjon om den du egentlig handlet med på normal måte, er det i realiteten umulig å forholde seg til denne. Telefonnr er skiftet, zepto.no går til Netshop. Zepto Norge som du handlet med finner du ikke, men info om at Netshop har overtatt - ja da er saken klar for min del. (og så enkelt det hadde vært for Netshop å unngå dette problemet) 9415075[/snapback] Har lest,men jeg leste også denne lengre frem i tråden. Så vidt jeg kan se eksisterer både Microplex og Zepto ennå. I så fall må reklamasjonen rettes til det respektive selskap all den tid disse fortsatt er i drift.Dersom selskapene ”slukes” av Netshop, er de selvfølgelig ansvarlige for å behandle reklamasjonen gitt at de andre selsk Og her er det jeg har nevnt tidligere,altså at Zepto eksisterer og at det ble klart rimelig tidlig, ergo skulle all korrespodanse vært tatt med de og eventuell tråd her på forumet omhandlet dem og ikke Netshop uansett om Netshop er medeier eller ei . Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 (endret) I mine øyne er denne saken svært enkel: Kunden har en maskin med feil. Jeg aner egentlig ikke hva feilen er en gang, men vi har tilbudt oss å reparere den vederlagsfritt for kunden dersom feilen er av en art som gjør at den skal dekkes av garanti eller reklamasjonsrett. Med dette mener jeg egentlig bare at det ikke er en feil forårsaket av ytre forhold eller uforsvarlig bruk. Kan ikke forstå at det burde resultere i "pepper", syns faktisk at det er en bra ting og god kundeservice. Mvh Svenn Aage, Netshop. 9415085[/snapback] God morgen ja, Først av alt, jeg må igjen presisere at tilbudet du kom med, egentlig var et tilbud som kom etter at jeg hadde begynt å "gnåle" litt for mye. For du kan vel ikke si at det var en lett sak å komme dit? Før jeg sendte klagen til deg, så hadde returavdelingen din allerde liret av seg at de ikke hadde noe ansvar, men anbefalte heller å bruke forsikringen min på den: Har du egen forsikring mot slikt, vil dette antagelig gi deg det beste resultatet. Og innen vi kom langt, så hadde dere allerde hatt to sjanser å rydde opp, men avvist det. Og først når jeg ringte tidligere eier av Zepto Norge på hans private mobiltelefon, og han begynte å snakke med dere også, så kom man noe sted. Men uansett; det later ikke til at du forstår/leser bekymringen min. For du skjønner, hadde det ikke vært for alle problemene dere skapte, og hele oppkjøpet skapte for den saks skyld, pluss det at jeg neppe får det enklere neste gang, så hadde jeg meget mulig sagt ja til avhjelp i form av utbedring. Problemet er; etter å ha måtte gå til deg for å i det hele tatt få noe kommunikasjon, og så ende opp med noe som kanskje utsetter problemet mitt, så fikk jeg nok. Jeg klør meg litt i hodet over at du tror jeg ikke ser den problematikken? Er det virkelig så rart for deg at jeg heller ønsket en HP eller Acer maskin, om enn dårligere enn det jeg hadde, bare for å være sikret at jeg hadde noen som ikke motarbeidet meg neste gang jeg trengte hjelp? og ja; det blir motarbeiding å si nei vi har ikke noe ansvar, så når en kontakter admin. direktør for selskapet så får en beskjed at striden ikke lenger er om de har ansvaret, men hvor lang reklamasjonstid en har. Og den saken dreier seg mest om hvorvidt det er 2 eller 5 års reklamasjonsrett på bærbare PC-er sånn jeg ser det. Ha en fin dag Endret 3. september 2007 av Christian86 Lenke til kommentar
Netshop Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) "Sitat fra Alastor" Dere kjøpte ikke Zepto, hvorfor tok dere da ikke kontakt med hw.no slik at de slapp å komme med feilaktige opplysninger? Kanskje det så PR-messig bedre ut for dere, men det var på et tidspunkt hvor man kanskje ikke tenkte så mye over konsekvensene? "Sitat slutt" Det er korrekt. Det var en rekke medier som skrev om dette, og noen skrev korrekt og noen ikke. Siden vi mente det ikke betydde noe større, tok vi oss ikke "bryet" med å kontakte mediene for å få de til å rette det da det virket som en bagatell. "Sitat fra Alastor": Det er forøvrig rimelig arrogant av deg å hevde at det er slik at en kunde burde sjekke brønnøysundsregistrene for å få vite hvor man skal reklamere. Se at du er kunde, og har kjøpt en pc av zepto. Pcen går fyken, og du går inn på samme side du kjøpte pcen fra, www.zepto.no Så kommer du til netshop.no plutselig. Tenker du da at "åh, nei, nå må jeg nesten sjekke brreg.no for å finne ut om kanskje de jeg nå ble videresendt til allikevel ikke har noe å gjøre med pcen min"?. Eller tenker du - "aha, disse er de jeg skal ta kontakt med". Greit at brreg.no er enkelt å sjekke - men det betyr IKKE at det er LOGISK for en kunde å sjekke der! "Sitat slutt": Feil fokus Alastor, jeg mener da ikke at en kunde skal sjekke det i det hele tatt. For en kunde med en garantireparasjon på Zepto er dette normalt ikke noe issue i det hele tatt, de kontakter oss og vi reparerer. Punktum. Det jeg sikter til er spekulasjonene i denne tråden, hvor en del legger masse ressurser i å spekulere og mene noe om akkurat det, på tross av at jeg har fortalt hvordan det henger sammen. Det mener jeg er unødvendig så lenge det er så enkelt å sjekke at det jeg sier stemmer.. Endret 3. september 2007 av Netshop Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Så vidt jeg kan se eksisterer både Microplex og Zepto ennå. I så fall må reklamasjonen rettes til det respektive selskap all den tid disse fortsatt er i drift.Dersom selskapene ”slukes” av Netshop, er de selvfølgelig ansvarlige for å behandle reklamasjonen gitt at de andre selsk Og her er det jeg har nevnt tidligere,altså at Zepto eksisterer og at det ble klart rimelig tidlig, ergo skulle all korrespodanse vært tatt med de og eventuell tråd her på forumet omhandlet dem og ikke Netshop uansett om Netshop er medeier eller ei . 9415584[/snapback] Microplex er lett for en kunde å komme i kontakt med, Zepto virket reelt sett ikke eksiterende (til og med for undertegnede), derfor er det vanskelig for en kunde å rette noe som helst til Zepto, selv med opplysningen om at selskapet ser ut til å eksistere. Du vil også se at trådstarter faktisk tok kontakt med Zepto Norge når han ble klar over de reelle fakta, uten at det hjalp. Men med klar beskjed om at ansvaret er Netshop sitt. Poenget er at om selskapet eksisterer juridisk sett er irrelevant når all annen informasjon på det gitt tidspunkt tyder på at Netshop er den rette part. Noe Netshop ikke hadde informasjon om kunne være annerledes. Ellers er det for forenklet jus som er presentert i sitatet. Det vil i like stor grad være de avtaler som er gjort mellom partene vedrørende kjøpet som regulerer hvem som er rette part for reklamasjon enn eventuelle registering i brreg.no. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Jeg reagerer noe på at mine svar oversees av Netshop, mens de kritiserer at jeg oppdaterte tråden. Dog biter jeg merke i at de også hevder at de uten problemer ordner opp i garantisaker o.l. Kan du forklare meg hvorfor deres returavdeling nektet meg dette, og hvorfor jeg måtte ringe rundt en god stund før jeg kom noe vei? Samtidig, kan du også forklare notiset som du sendte til andre berørte Zepto kunder hvor dere fraskrev dere ansvaret for slike garantireperasjoner fordi det var til ugunst for dere? Og kan du forklare hvorfor noen brukere ikke har sett noe til sine Zepto maskiner på flere måneder etter at de ble levert dere, fordi dere ikke får tak i harddisk til dem? Burde ikke disse ha fått andre tilbud, enn beskjeden at de kan ordne det selv eller vente så lenge som det tar før dere får gjort det? (Uavhengig av hvor lang tid det vil ta) Når det gjelder oppkjøpet; du har en side av det, jeg har en annen, og jeg har klaget inn alle tre fordi to sier Netshop er ansvarlig, og en sier Zepto As er ansvarlig. Og en i Danmark har visstnok vært i kontakt med dere for å løse denne situasjonen for alle kunder, men var det riktig eller ikke? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Kanskje litt off-topic, men jeg kjenner (heldigvis) ikke Zepto maskinene så godt ... fordi dere ikke får tak i harddisk til dem? ... Hvilken type harddisk sitter det egentlig i disse maskinene det er snakk om, en S-ATA eller P-ATA i 2,5" burde det jo ikke være så lang ventetid på Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Kanskje litt off-topic, men jeg kjenner (heldigvis) ikke Zepto maskinene så godt ... fordi dere ikke får tak i harddisk til dem? ... Hvilken type harddisk sitter det egentlig i disse maskinene det er snakk om, en S-ATA eller P-ATA i 2,5" burde det jo ikke være så lang ventetid på 9416466[/snapback] Er visstnok en spesiell harddisk i følge retur, og kunden har vært uten maskin i flere mnder som følge av det. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 I mine øyne er denne saken svært enkel:Kunden har en maskin med feil. Jeg aner egentlig ikke hva feilen er en gang, men vi har tilbudt oss å reparere den vederlagsfritt for kunden dersom feilen er av en art som gjør at den skal dekkes av garanti eller reklamasjonsrett. Med dette mener jeg egentlig bare at det ikke er en feil forårsaket av ytre forhold eller uforsvarlig bruk. Kan ikke forstå at det burde resultere i "pepper", syns faktisk at det er en bra ting og god kundeservice. 9415085[/snapback] Så da er det altså Netshop som har ansvaret for reklamasjoner på Zepto-maskiner i Norge? Det er hele tiden gjort klart at dette dreier seg om en reklamasjon. Det som har kommet fram i denne tråden om Netshops behandling av saken gjør derfor at du bør kunne hoste opp svar på noen enkle spørsmål. Har Netshop reklamasjonsansvaret på Zepto-maskiner kjøpt før Netshop tok over salg av Zepto-merkede maskiner? Ja eller nei? Dersom nei, hvem har ansvaret, og hvorfor henviste ikke Netshop til dette firmaet eller denne personen øyeblikkelig istedet for å rote sånn? Dersom nei, hvorfor sier Netshop i denne saken at de kan reparere maskinen dersom det er en feil som dekkes av reklamasjonsretten? Dersom ja, hvorfor har Netshop prøvd å fraskrive seg ansvaret ved å hevde at man ikke har ansvar for reklamasjoner? Hvor lang reklamasjonstid mener Netshop at en notebook skal ha? 2 eller 5 år? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 (endret) E-post fra Danmark i dag Hi christian, I fully understand your position, and i can only say that i am still pushing a permanent solution for everyone from here. There is nothing to report, which is why I haven't reported anything. We have a legal document stating that Netshop ASA has all service responsibility in Norway, so that part is quite clear for us. I do feel sorry for you but I cant solve your case separately and can only tell you that netshop is legally obligated to service you, and I therefore wish you luck in pushing this forward, especially since we in no way want to be aligned with the service level provided to you. Regards, Chief Operating Officer Nå Netshop, hvorfor sier Zepto Dk at de prøver dette og har prøvd dette i snart 2 uker, og at ballen egentlig ligger hos dere? Personlig; Noen som syns det er rart at jeg blir forundret og noe frustrert over denne situasjonen? Edit; For de som undres, jeg har ikke brukt særlig av e-postene jeg sitter på, fordi jeg aldri har vært tilhenger av skitkasting. Men når dialogen med Danmark var den eneste (hittil) gode løsningen for alle, så faller det meg tungt når det antydes at eneste grunnen til at denne treneres er at en av partene ikke svarer. Fire forumbrukere her kjenner noe mer detaljer i saken, og har lest klagen som jeg sendte til Forbrukerrådet. Jeg har i dag fått bekreftet at Netshop Asa, Zepto As V admin. direktør, og Zepto Dk vil motta henvendelser fra Forbrukerrådet i saken. Endret 3. september 2007 av Christian86 Lenke til kommentar
Makky Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hehe, Netshop hadde mulighet for å "tjene" noen ekstrapoeng på forumet her, men de droppa det Ille at man må hit for å lage "opprør" før noen såvidt fra selskapet stikker nesen innom. Mange spørsmål som fortsatt er ubesvart angående oppkjøpet og ansvar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå