Gå til innhold

Netshop kjøpte Zepto,men fraskriver seg ansvaret?


Anbefalte innlegg

@Christian: Takk for oppdatering.

 

Ellers må jeg gi deg honnør for en meget saklig tone og edruelig fremstilling. Håper du har hatt nytte av våre ulike innspill.

 

Tråden er også svært illustrativ på hva som kan skje når rettigheter/firma etc skifter eiere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bah, nesten glad foreldrene skal ha ny hjemmepc avtale :) Jeg har ikke lyst å betale for reperasjon da maskinen er så gammel, og jeg nesten kan kjøpe ny fra Hp eller noe.

9211778[/snapback]

Ikke gi deg. Jeg er 99% sikker på at det er Netshop som har ansvaret. Hvis de klarer å lure deg i denne saken så må du ut med minst 5000 kr for en ny bærbar samt at de sparer seg en kostnad på noen få tusenlapper. Det betyr at du betaler Netshops regning og mer til. I tillegg gir det Netshop et grønt lys for å fortsette slik kundebehandling i framtida, noe som vil gå ut over andre kunder. Vis litt kollektivt ansvar og stå på prinsippet i saken av hensyn til andre kunder også. :)

 

Om de ikke kan reparere maskina innen 2 uker så har du krav på låne-PC. Hvis de vet at det kommer til å ta mer enn 2 uker allerede ved mottak så skal de sende deg en låne-PC etter bare 1 uke. Så du trenger ikke å bekymre deg for studiestart dersom du bare setter hardt mot hardt. Si at det haster og ta kontakt med kundeservice en gang om dagen så får de nok fart på sakene.

9211832[/snapback]

 

Har selv en Zepto 6515 WD som jeg kjøpte hos Zepto Computers AS.

Harddisken på denne sluttet å fungere ca 2-3 mnd før den (fra Netshop) påståtte garantiden på 2 år var ute.

Netshop tok i mot laptop'en for reperasjon. ca 1 mnd FØR garantitiden var ute og konkluderte med at det var harddisken som var ødelagt, og skulle ordne dette.

 

Ref Mail:

 

Mest sansynlig er det disken som feiler på denne maskinen. Det er 2 års

garanti på bærbare maskier fra Zepto. Det burde holde og sende inn

hardisken til oss, slik at vi får testet den og eventuelt byttet den ut

med ny eller kalt inn hele maskinen dersom vi ikke finner feil på

disken.. Legg ved kopi av kjøpskvittering og navn adresse.

 

Det viser seg i ettertid at Netshop har problemer med å skaffe ny harddisk, og har etter det jeg kan forstå av mailer de har sendt til meg vist IKKE noe garantiansvar for denne laptopen likevel.

Selv om de i første mailen jeg fikk fra de ga uttrykk for at de hadde garantiansvaret for Zepto laptop'er.

 

Ref Mail:

 

Til

Berørte kunder av NetShop ASA / NetShop AS

 

Andre dette måtte angå

 

VEDRØRENDE ZEPTO

Vi ønsker med dette å oppklare eventuelle misforståelser vedrørende vår rolle i forhold til merkevaren Zepto.

 

NetShop ASA kjøpte ikke selskapet Zepto Computers as, men inngikk en avtale om å overdra deler av selskapets virksomhet, herunder salgsrettighetene Zepto bærbar PC for Norge - dette med virkning fra og med 1. juli 2006.

Norske sluttkunder som har kjøpt Zepto før 1. juli 2006 kan vi dessverre ikke ta noe garantiansvar for.

Vi har hittil vist velvilje vedrørende dette, men nå kan vi ikke lenger ta i mot disse eldre modellene.

Dette blant annet fordi vi opplever en svært uberegnelig leveringstid på nye erstatningsdeler. Noen sluttkunder har opplevd en ventetid på over et halvt år. Dette er for oss uholdbart, derfor denne endringen.

 

De har hatt laptopen min inne i over 2 mnd og der ligger den enda i påvente om at de klarer å skaffe riktig harddisk.

Har også sendt mail til Zepto.dk og mottatt "det vanlige autosvaret" alle de netbutikkene/forhandlerene har. Det har vel gått en uke siden jeg fikk det fra dem, og mer har jeg ikke hørt fra dem.

Lenke til kommentar
Siden dette er 3. gang med samme feil, ville jeg ikke gitt meg så lett. Særlig ikke når Netshop bevisst forsøker å lyve for å snike seg unna ansvar.

9226470[/snapback]

 

Problemet er at det bare er andre gang som jeg kan dokumentere, men jeg har en e-post fra tidligere teknisk sjef som bekrefter at rutinene for servicepapirer ikke var så gode (leverte en klage på manglende papirer). Har også en drøss e-poster med feilsøkning fra Zepto i forbindelse med feilene.

 

 

@Bolson;

Ja, foreløpig er jeg veldig takknemlig for alle svarene de som har svart her har gitt meg, samt de jeg har sendt pm's med. Flere har svart der og, og takket vært støtten så fortsetter saken.

 

 

Generelt; jeg skulle ønske heving, og etter en prat med forbrukerrådet så var det ikke umulig å kreve det. Jeg kunne dessuten prioritere kravene;

feks

 

Heving

Omlevering

Retting og prisavslag

Retting

 

 

 

@refuse;

 

Bærer ikke riktighet jf. samtale med tidligere eier av Zepto Norge mandag 07.august kl 13:24, en samtale som tok 03:49 minutter skrev Netshop under på et kontrakt som gjorde dem pliktig til å overta ansvaret for Zepto sine kunder.

 

Samme sier Forbrukerrådet, samme sier Help Forsikring, og samme har netshop Sandefjord og! Netshop Oslo sin daglige leder bekreftet til meg. sistnevnte snakket jeg med mandag 07.august kl 13:52. En samtale som tok 03:13 minutter.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

@Christian:

 

En mulighet. Ta kontakt med forbrukerrådet, og be om at de kan prøve å få tak i verifisert (kopi av deler av avtale) informasjon fra Zepto og Netshop på nøyaktige hvilke forpliktelser som er kontraktsmessig overdratt. Argumenter med at problemet ditt kan gjelde en lang rekke kunder de neste årene, og dette vil kunne hjelpe disse også (mulig de alt har gjort det).

 

Min erfaring er at slike opplysninger får man som privatperson bare muntlig, selv om du har fått det fra flere hold. Forbrukerrådet vil, dersom de oppfatter saken viktig/prinsipiell nok gå "relativt" hardt til verks for å få dokumentasjon.

 

I og med at overdragelsen av rettigheter skjedde 1.7.2006, vil dette kunne være problem i flere år. Teoretisk kan den siste maskina med reklamasjonsrett leveres til Netshop i juni 2011. Og det ble vel faktisk solgt en god del Zepto-er i Norge i 2005 - 2006.

 

Mitt inntrykk er (som sikkert mange andre), at Netshop her har oppdaget at de har kjøpt "katta i sekken", gjennom betydelig risiko for reklamasjoner/garantisaker, der retting/reparasjon er svært vanskelig grunnet tilgang på deler (for lang reperasjonstid), og man derfor må omlevere/betale tilbake, med de kostnader det medfører. Derfor søker de å "vri" seg unna.

Lenke til kommentar

Dette virker egentlig veldig rart.

Min gamle pc, en Zepto 6515 kjøpte jeg i juni i 2005 hos Zepto.no

men tidligere i år, i mars så røyk strømforsyningen til pc`en.. den rett og slett kortsluttet. Da kontaktet jeg netshop og hørte hva jeg skulle gjøre.

De ba meg da søke retur på strømforsyningen på nettsidene deres og sende inn den defekte strømforsyningen. Men jeg kunne ikke søke om noe som helst på nettsidene da den ordren ikke fantes i systemene deres.

Men dette fikset kundebehandleren meget bra og jeg kunne sende inn strømforsyningen som avtalt.

 

Har hatt flere saker med dem om den maskinen, og de var aldri motvillig mot å reparere den på garanti så lenge det var innenfor 2 år.. noe den jo var.

 

Men nå er den maskinen heldigvis solgt:)

Lenke til kommentar
Jeg undres av og til hvorfor jeg får de sære sakene. Saken blir nok at jeg kjøper meg ny bærbar, og så krever heving.

9226980[/snapback]

 

Er ikke sikker på at bare du får de sære sakene, men de fleste har vel neppe guts til å stå på i en slik sak, så de bare gir opp. Så du fortjener :thumbup: for dette.

 

Men litt av poenget mitt var å få Forbrukerrådet til å se at dette var en sak større en bare din, og att de burde "intervenere" for å rydde opp i dette også for andre brukere.

Lenke til kommentar
Dette virker egentlig veldig rart.

<..>

Har hatt flere saker med dem om den maskinen, og de var aldri motvillig mot å reparere den på garanti så lenge det var innenfor 2 år.. noe den jo var.

9227159[/snapback]

Det virker som Netshop er velvillige så lenge produsenten dekker det på garantien, men så snart de må dekke ting selv, reklamasjoner etter produsentens garanti har opphørt, så virker det som de er meget motvillige.

 

Du var nok heldig som fikk problemene før garantitiden hadde gått ut.

Lenke til kommentar

Da har vi svar fra forbrukerrådet i Oslo på henvendelsen:

 

Hver kjøper må klage for eget vedkommende overfor - "selger" - men hvis det kommer inn mange klager på et firma på kort tid; kan det utløse et sterkere fokus fra forbrukermyndighetene på firmaet.  hvordan man kan klage ser man på vår hjemmeside http://forbrukerportalen.no under linken Klikk & Klag.

 

 

Nå har jeg forsåvidt fått garantert at jeg får deltidsjobben min, og funnet meg en fin ny bærbar tablet pc hvor jeg kan skrive på maskinen, så her blir det vel å kjøre på.

Lenke til kommentar

Jeg ville definitivt kjørt på. Og om Netshop løser denne ene saken så fort de hører om Forbrukerrådet ved å godta reklamasjonen, så håper jeg du legger ut info om det. Om Netshop påtar seg ansvaret for din maskin, vil de ikke kunne nekte andre heller ;)

Lenke til kommentar
er vel noe med at zepto slet med og skaffe deler og de sliter med det samme ..... Det har jeg hørt

9232837[/snapback]

 

Men det betyr ikke noe for forbruker, delemangel er jo selger sitt ansvar :) Men om jeg skulle vektlegge det, så syns jeg enda det er underlig med en slik selektiv utvelgelsesprosess hvor enkelte får hjelp, mens andre må krangle seg til det.

Lenke til kommentar

Når deler ikke lages lenger kan man ikke noe for det, zepto er generelt bra de har alltid slitet med deler, kan ikke regne med at deler til flere år gamle bærbare fra et lite selskap som zepto skal være så lett og få tak i. Spess da de fleste zepto er barebones fra "kina selskap og tyske"

Lenke til kommentar

Hei Christian86 og dere andre !

 

Ser det er en del spekulasjoner etc. her, så får komme med en liten oppklaring:

 

Først: Netshop har aldri kjøpt selskapet Zepto Computers AS, vi kjøpte i utgangspunktet kun salgsrettighetene og varemerkerettighetene for Norge samt en leverandøravtale på PC-chassiene. I utgangspunktet skulle vi ikke overta garantiforpliktelsene for tidligere solgte Zepto-maskiner, men dette har ikke latt seg gjennomføre i praksis så vi har reparert disse maskinene og tatt kostnaden rundt det på egen kappe. Tror det har fungert godt, noe f.eks. innlegget fra Stig-Arne nedenfor bekrefter delvis.

Dog har det tidvis vært problemer rundt dette p.g.a. tilgang på komponenter for reparasjoner, bl.a. fantes det ikke hovedkort å få tak i til 4200-serien i mange måneder. Men nå får vi tak i dette, og vil da gjennomføre garantireparasjoner så godt det lar seg gjøre.

På bakgrunn av dette mener jeg for øvrig at headingen i denne tråden er feil, vi har hverken kjøpt Zepto AS eller fraskriver oss ansvaret. Men det er uansett kun detaljer :)

 

Men så litt til denne konkrete saken:

Denne saken inneholder jo flere elementer og problemstillinger slik jeg ser det, bl.a.:

1) Hvor lang reklamasjonsrett er det egentlig på bærbare PC-er ? Er en slik ment å vare i mer enn 2 år ? Her er det delte meninger rundt om, produsentene sier noe, vi sier noe mens forbrukeren sier noe. Og inntil videre er dette ikke fastsatt i noen dom i FTU eller annet såvidt jeg kan finne ut. PS: jeg er selv veldig i tvil på dette, så ikke ta for gitt at jeg mener den skal være 2 år. Jeg skulle veldig gjerne visst det bare, for det er en viktig rettesnor for alle å jobbe etter.

2) Forutsatt at det er 5 års reklamasjonsrett på disse PC-ene; foreligger det da grunnlag for heving av kjøpet ? Basert på den informasjonen jeg sitter med tror jeg ikke det finnes ett slikt grunnlag, men mulig det finnes noe her jeg ikke har kontroll på.

3) Og til sist; hvem er ansvarlig for dette dersom kjøpet skal heves ? Er det tidligere Zepto Computers eller Netshop som sitter med dette ansvaret ? Slik jeg ser det og leser kontrakten som ble skrevet ved kjøpet kan jeg ikke se at det er Netshop som blir rett sted for ett evt. slikt krav.

 

Ble mye prat og (kanskje unødvendige) detaljer dette her, men det måtte visst til siden det er dratt inn så mange elementer i denne tråden. Hele poenget og hensikten med innlegget mitt er nemlig noe helt annet:

 

I denne saken mener jeg vi har utvist god kundeservice mens vi får kritikk for det motsatte. Chrisitian86 har en bærbar PC som er over 3 år gammel. Den er således langt utenfor garantitiden på 2 år, og det er uvisst hvorvidt dette er en reklamasjonssak eller ikke. Likevel tilbyr vi oss å reparere PC`en uten kostnad for kunden. Det må vel være ett bra tilbud i mine øyne, og hadde jeg vært kunden ville jeg slått til på sekundet.

 

Håper dette kan være avklarende for noen av dere, og ønsker dere en fin dag videre.

 

 

Mvh Svenn Aage, Netshop

Lenke til kommentar

Nå føler jeg at jeg får presisere noe:

 

Først: Netshop har aldri kjøpt selskapet Zepto Computers AS, vi kjøpte i utgangspunktet kun salgsrettighetene og varemerkerettighetene for Norge samt en leverandøravtale på PC-chassiene. I utgangspunktet skulle vi ikke overta garantiforpliktelsene for tidligere solgte Zepto-maskiner, men dette har ikke latt seg gjennomføre i praksis så vi har reparert disse maskinene og tatt kostnaden rundt det på egen kappe.

 

Dette stemmer ikke slik en kan lese de pressemeldinger som er gjenngitt på Hardware.no og digi.no

Det stemmer heller ikke med samtalen jeg hadde med daglig leder for Netshop Oslo, ut av den samtalen ble det argumentert med reklamasjonstid, og ikke ansvar. Samme har forsåvidt De argumentert med i e-postene ovenfor meg.

Så denne påstanden er nokså ny for meg i forholdet mellom meg og dere, men jeg ser at dere har brukt det ovenfor Refuse tidligere.

 

Og inntil videre er dette ikke fastsatt i noen dom i FTU eller annet såvidt jeg kan finne ut. P

 

Viser til TEE sitt innlegg av 6.august med sitat fra FTU dommen De mener til ikke eksisterer.

 

Og til sist; hvem er ansvarlig for dette dersom kjøpet skal heves ? Er det tidligere Zepto Computers eller Netshop som sitter med dette ansvaret ? Slik jeg ser det og leser kontrakten som ble skrevet ved kjøpet kan jeg ikke se at det er Netshop som blir rett sted for ett evt. slikt krav.

 

Igjen, denne er litt interessant ettersom ingen kan dokumentere det eller det motsatte, men etter samtalen jeg hadde med den tidligere eieren så overtok dere ansvaret, og hverken De eller deres daglige leder hos avd. Oslo har nektet for det ovenfor meg. I e-posten min vennine fikk fra dere sier også deres kundesenter at dere har serviceansvaret.

 

mens vi får kritikk for det motsatte. Chrisitian86 har en bærbar PC som er over 3 år gammel.

 

I e-post til Dem i går opplyste jeg kjøpsdato å være 04.04.2005. Noe hoderegning gir meg en alder av ca 2,3 år, ikke langt over 3 år. Det er en vesentlig forskjell fra alderen du mener maskinen har.

 

Epost datert 07.august 15:09

 

Hei,

Det er jeg som er kjøper;

 

Kundenummer: 13180

Ordrenummer: 7191

Dato: 04.04.2005

Følgeseddelnummer: 4626

 

Antar det hjelper deg på vei til å finne meg ?

 

Den siste delen føler jeg meg noe provosert av, fordi du inisuerer at dere har tilbudt meg noe dere ikke har gjort, og dermed prøver å fremstille meg som den slemme her.

 

Dette er det nærmeste De har skrevet om at vi kan løse situsjonen:

Men uansett så bærer deg jo mot at vi reparerer PC-en din da, så lenge vi har tilgang på deler så blir det litt enklere.

 

Dette er særdeles lite håndfast, og en antydelse mot at dere vil bidra i situasjonen. Den mailen fikk jeg som Deres siste svar til meg i går kl 15:16.

Så løsningen De skisserer nå, at uansett hvor feilen ligger, om det er brukerfeil, eller reklamsjonsfeil, så vil dere utbedre uten kostnad, vel den er nokså ukjent for meg.

 

 

edit; hm, dårlig gramatikk på slutten.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Christian:

1) Jeg er nok nærmest å vite hvorvidt vi har kjøpt selskapet Zepto Computers AS eller ikke, du kan stole på at jeg vet det.

2) Om du har en FTU-dom vedr. reklamasjonstid på bærbare PC-er så tar jeg gjerne nummeret på den.

3) Beklager at jeg blingset på datoen, trodde det var 4/4-04. Men det er vel uansett ikke det springende punktet i denne saken uansett.

4) Jeg mente med min mail at vi skulle reparere PC-en din. Den tyder vel ikke akkurat på det motsatte ? Men i stedet for å fullføre maildialogen med meg rundt dette velger du å fortelle her at du skal heve kjøpet. Tror nok saken ville blitt løst vel så bra med oss som her på forum.

 

Svenn Aage

Lenke til kommentar
Christian:

1) Jeg er nok nærmest å vite hvorvidt vi har kjøpt selskapet Zepto Computers AS eller ikke, du kan stole på at jeg vet det.

2) Om du har en FTU-dom vedr. reklamasjonstid på bærbare PC-er så tar jeg gjerne nummeret på den.

3) Beklager at jeg blingset på datoen, trodde det var 4/4-04. Men det er vel uansett ikke det springende punktet i denne saken uansett.

4) Jeg mente med min mail at vi skulle reparere PC-en din. Den tyder vel ikke akkurat på det motsatte ? Men i stedet for å fullføre maildialogen med meg rundt dette velger du å fortelle her at du skal heve kjøpet. Tror nok saken ville blitt løst vel så bra med oss som her på forum.

 

Svenn Aage

9233649[/snapback]

 

 

 

1) Jeg er nok nærmest å vite hvorvidt vi har kjøpt selskapet Zepto Computers AS eller ikke, du kan stole på at jeg vet det.

 

For å si det sånn, jeg har i utgangspunktet liten grunn til å tvile på deg, men de mer eller mindre varierende beskjedene som du også ser vi sluttkunder får i disse situasjonene er faktisk nok til å sette spørsmål ved hvor ansvaret var ment å være, og hvem av Zepto int, Zepto Norge eller Netshop ASA for den saks skyld som burde ha ansvaret.

Viser det seg at Zepto egentlig skal ha ansvaret, så er det god positiv pr for Netsho Asa sin del at de våger å bære ansvaret for service, men jeg syns likevel at denne saken er nokså spesiell. Så om min tanker om oppkjøpet faller i dårlig jord hos deg, så får jeg beklage det.

 

2) Om du har en FTU-dom vedr. reklamasjonstid på bærbare PC-er så tar jeg gjerne nummeret på den.

 

FTU Sak: 20060526 - Datamaskin.

 

Påstand om mangel. Forbrukertvistloven § 9. Det fremgikk av klagerens forklaring at feilen på datamaskinen oppsto i desember 2005. Utvalget la til grunn at datautstyr normalt bør ha en levetid på vesentlig mer enn 2 år, slik at reklamasjonsfristen er 5 år, jf. forbrukerkjøpsloven § 27 annet ledd, annet punktum.

 

Hentet fra side nummer 2

Link: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=804590&st=20

 

3) Beklager at jeg blingset på datoen, trodde det var 4/4-04. Men det er vel uansett ikke det springende punktet i denne saken uansett.

 

Du har for så vidt rett, men ble likevel litt forbauset over påstanden, for det er en viss forskjell opplever jeg da 

 

4) Jeg mente med min mail at vi skulle reparere PC-en din. Den tyder vel ikke akkurat på det motsatte ? Men i stedet for å fullføre maildialogen med meg rundt dette velger du å fortelle her at du skal heve kjøpet. Tror nok saken ville blitt løst vel så bra med oss som her på forum.

 

Her skal jeg være helt ærlig, men jeg opplevde ikke svaret som annet enn et kanskje. Det betyr at jeg etter ca 2 uker var like langt som det jeg var i starten. Mailen tyder ikke på noe, den vil vel heller falle under tvetydig.

Til det siste må jeg bare si; forumet var starten for å få hjelp til hvor jeg skulle ringe, e-poster til deres kundeservice gav meg jo forskjellige svar, og etter 1,5 uker ringte jeg herr Vedvik og sendte deg en e-post fordi jeg opplevde det som vanskelig å få noe løsning via vanlige kanaler.

Det betyr at (om en ser bort i fra avtalen mellom netshop og zepto) så måtte jeg ringe 3 daglige ledere/admin. Direktører, hvorpå jeg i teorien sitter med ca tre forskjellige svar.

 

Netshop oslo sier at reklamasjonstiden er 2 år, og utgangspunktet her var ikke ansvaret, men reklamajonsretten. Skissert løsning der etter forespørsel fra meg; Forbruker må betale 3500 kr ca.

 

Tidligere Eier:

Tidligere eier viste til kontraktet, og at de ikke hadde noe ansvar. Zepto int. har for den saks skyld ikke besvart min henvendelse.

Og så var det svaret fra deg, som i alle fall gav håp, men der opplevde jeg også at du ikke mente det var tvil om ansvaret, men snarere alderen.

 

Siste mail fra deg var for så vidt

:) moro med noen som har orden i sakene !:)

 

Takk skal du ha.

 

Dette opplevde ikke jeg som at vi hadde noe løsning, men e-postene fikk meg heller til å undres hvordan dette ville utvikle seg videre. Og som en direkte følge av det utviklet tråden seg, ettersom svarene gav lite håndfast i forhold til min situasjon, så valgte jeg å legge ut den frustrasjonen i tråden, med den informasjonen jeg følte var nødvendig fordi jeg ikke er den eneste kunden med "eldre" Zepto maskiner.

 

Heving fulgte som et alternativ en utredet i denne tråden ettersom ansvarforholdene er så uklare, og jeg veldig tidlig i saken ble avskrevet fra deres support. De har selv fått kopier av all historikk med tidligere Zepto Computers både i form av e-poster, service kvitteringer o.l., og når en har det i bakhodet er heving også en naturlig innfallsvinkel.

 

Min interesse i et slikt tilfelle er følgelig hvem man anser som ansvarlig. For om saken skulle tas for Forbrukerrådet kan en klage inn flere personer/bedrifter. Dersom det skulle bli løsningen.

 

Men jeg undres; hvor mener Netshop Asa at ansvaret egentlig ligger? Zepto Int. eller tidligere eier og Zepto Norge? (jeg lurer av ren nyskjerrighet)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

@Netshop:

 

Nå var jeg første i denne tråden som pekte på at deres kjøp av Zepto ikke var kjøp av selskap, men trolig hadde et annet innhold. Og jeg betviler ikke at din oppfattelse av avtalen med Zepto er korrekt, selv om det forundrer meg at den annen avtalepart har en annen oppfattelse. I den sammenheng synes jeg det betimelig å stille følgende spørsmål:

  • Hvorfor har dere ikke korrigert den informasjonen som ble gitt i digi.no og på hw.no vedrørende dette. Informasjon som klart var feil, og egnet til å mislede. Om dere har gjort det, vennligst gi referanse.
  • Hvorfor er ikke informasjon om den reelle situasjon vedrørende garantiforpliktelser/reklamasjon av Zepto-bærbare kjøpt før et gitt tidspunkt gitt tydelig på deres nettsider.

For meg er faktisk dette en såpass alvorlig informasjonssvikt at den i alle fall moralsk og muligens juridisk medfører at kundens rettigheter både når det gjelder garanti og reklamasjon etter forbrukerkjøpsloven faktisk overføres til dere selv om dette ikke er en del av avtalen.

 

Men det virker tross alt på siste post at dere vil håndtere dette på en fornuftig måte. Håper det blir det reelle resultat også.

 

Vedrørende trådstarter, @Christian86, sin opprettelse av denne tråd, synes jeg den var betimelig. Trådstarter har også holdt en meget saklig tone. Tråden er betimelig fordi den i like stor grad som en enkelt kunde sine problemer, omhandler problematikk knyttet til salg/kjøp av distribusjonsretter/deler av virksomhet og hvilke konsekvenser dette kan få for kunder ved garanti/reklamasjon. Dette er prinsipielt interessant, ikke minst fordi det kan få økt aktualitet ved større konsolidering i bransjen.

 

Men jeg kan ikke la være å gi uttrykk for at jeg synes det er gjort mye slett arbeid i tilknytning til "delkjøpet" av Zepto, både avtalemessig og informasjonsmessig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...