tingo Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 QtMoko v14 er sluppet. Nå funker alarmen også. Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Noen som har fått fixa GSM Buzz issuet? Er det noen som gjør det her i norge? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Ny GPS-applikasjon til QtMoko / QT Extended: NeronGPS. Denne er native for QTMoko - du trenger ikke å bruke QX lenger. På QtMoko V14 er det litt treghet på skjermoppdateringen (som ikke er i QT Extended), men QtMoko-folkene er på saken, så det blir sikkert fikset snart. NeronGPS ser bra ut så langt. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Anyone? *Snufs* Jeg bruker min for lite som telefon til å ha funnet ut om jeg faktisk har problemet. Hvordan finner man ut det? Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Den man snakker med opplever støy på linja=) Har funnet en som kan gjøre det for meg, må bare få fatt i delene... Er det en nettbutikk som fører disse komponentene? Edit: En annen ting: er det ikke mulig å sende SMS som er lengre enn 160 tegn? Endret 10. november 2009 av Jorek Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Prøver meg litt igjen. Har tenkt å programmere med div python og java. Og USB host. Har fremdeles QTopia et eller annet fra ca et halvt år siden. Er det noe vits i å installere noe nytt? Sånn som det er nå, funker den å ringe med. Men får ikke oppdatert eller installert noe. root@om-gta02:/etc/opkg# opkg install python An error ocurred, return value: -1091261652. Noen som har peil? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Husker den der, men ikke hva det var Hvis du har Qtopia så er det lengre enn et halvt år sia... Jeg ville noe flasha den på nytt Lenke til kommentar
tingo Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 QtMoko er distribusjonen med Qt / Qtopia / QT Extended. Har ikke rukket å teste v15 enda, kjøre fortsatt v14. Lenke til kommentar
BorN Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Heisann! Noen som vet om et bra GPS-program til Freerunner-telefonen som kan logge punkter når jeg er ute og går, og lage ruter ut i fra dette? F.eks å kunne laste det hele opp til Google Maps. Jeg vet heller ikke hvilken distribusjon som passer til dette. Har en annen telefon, så Freerunneren blir nok bare brukt som GPS fremover. Forslag? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Iføkge nyeste Community Updates, så er QGPSLog et slikt program. Ellers vil jeg tro at både NeronGPS (følger med QtMoko) og TangoGPS har slike muligheter. Har ikke hatt tid til å prøve ut nye ting på FR'en i det siste, så jeg er ikke helt oppdatert. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Hva er enklest å lage programmer i? Tenkte å prøve meg bittelitt. Prøvde å finne ut hvilke GUI jeg kan bruke til Python, men fant ingen som funket. :/ Lenke til kommentar
BorN Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Iføkge nyeste Community Updates, så er QGPSLog et slikt program. Ellers vil jeg tro at både NeronGPS (følger med QtMoko) og TangoGPS har slike muligheter. Har ikke hatt tid til å prøve ut nye ting på FR'en i det siste, så jeg er ikke helt oppdatert. Takker, skal sjekke det ut:) Red.: Tror jeg satser på NeronGPS med GtMoko-distribusjonen etter å ha lest manualen. Endret 13. februar 2010 av BorN Lenke til kommentar
tingo Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Nyeste fra mailinglista: qi-bootmenu. Kanskje jeg endelig får utnyttet alle partisjonene på SD-kortet mitt. Kult! Endret 13. februar 2010 av tingo Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Har alltid med meg freerunneren min ut på tur. Her logget med tangogps som ofte følger med, og lasta opp til en egenmekka kartplattform. Men disse dataene kan lett konverteres til gpx og lastes opp mot andre kartverk på nettet. http://tracking.mnolsen.net/index.php?route=33 Her med live tracking mot nettet. Dette enkelt pythonprogram jeg skrev selv http://tracking.mnolsen.net/index.php?route=live Tenkte jeg skulle sjekke ut NeronGPS. Største problemet med å bruke freerunneren som GPS er batteritiden. Fungerer på kortere turer, men fikle litt med den så er den tom. Endret 16. februar 2010 av -Logos- Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hehe... Ikke når man har med slepbart ekstrabatteri Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Hehe. Nesten samme løsning som meg, bare at det er en USB-hub inni der, samt at jeg har byttet ut blybatteriet med et "portabelt ekstrabatteri til laptoper og USB-dingser" siden blybatteriet var så forbanna tungt. Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Får bare litt ekstra trening med en kilo ekstra batteri i sekken:) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Bare et kilo? Mitt veier 2 Hovedårsaken til at jeg byttet var faktisk ikke vekta, men det at det ikke er lov å ta blybatteri med på fly. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå