Kagee Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 http://www.amobil.no/artikler/forsteinntry...g_beat_dj/70874 Flere enn meg som syns denne ligner? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg trodde de hadde testet en Neo igjen Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Så den og tenkte nøyaktig det samme Kagee. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 SHR-distroen har imponert meg stort denne uka. Sitter på toget og får gps-signal og kobler til gprs og får lastet ned kart til TangoGPS. Og jeg som har bestillt meg en Nokia 6600 fold ... Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Supert om noen kunne gitt en status. Tenkte kanskje å bestille en, men det hadde vært en fordel å slippe knote for mye med standardfunksjonalitet. Endret 27. august 2009 av Del Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Leste på #openmoko-no nylig at det hadde kommet en WiFi klient som faktisk funker bra Men er nok litt knoting for å få den som du vil, fremdeles en utviklertelefon Lenke til kommentar
tingo Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Etter å ha lest nyeste Community Update, så installerte jeg QT Moko (heter vel egentlig "QtMoko" nå) "v8" på SD-kortet i FreeRunner'n min. Har bare kikket så vidt på den, men det er ganske imponerende at den våkner fra suspend ved innkommende anrop, og at det faktisk går an å svare på anropet før den som ringer legger på. Endret 4. september 2009 av tingo Lenke til kommentar
aktlaus Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Supert om noen kunne gitt en status. Tenkte kanskje å bestille en, men det hadde vært en fordel å slippe knote for mye med standardfunksjonalitet. Jeg lurer også på dette. Hva fungerer egentlig? Må kunne svare på dette selv for at WAF skal bli høyest mulig. Har lest rundt på nettet, men ikke fått noe klart svar. Jeg lurer på om noe så enkelt som å ringe, sende sms eller mms fungerer. Alt annet kan jeg leve med . Samboeren blir fornøyd når jeg kan garantere at det er min og ikke telefonens feil hvis hun ikke får tak i meg. EDIT: 7 poster på fire år... HM, mye lesing lite skriving... Endret 11. september 2009 av aktlaus Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Supert om noen kunne gitt en status. Tenkte kanskje å bestille en, men det hadde vært en fordel å slippe knote for mye med standardfunksjonalitet. Jeg lurer også på dette. Hva fungerer egentlig? Må kunne svare på dette selv for at WAF skal bli høyest mulig. Har lest rundt på nettet, men ikke fått noe klart svar. Jeg lurer på om noe så enkelt som å ringe, sende sms eller mms fungerer. Alt annet kan jeg leve med . Samboeren blir fornøyd når jeg kan garantere at det er min og ikke telefonens feil hvis hun ikke får tak i meg. EDIT: 7 poster på fire år... HM, mye lesing lite skriving... Dette kan jo virke som det mottsatte av reklame, men jeg ville ikke ha kjøpt denne telefonen hvis jeg hadde visst det jeg visste i dag. Telefonen fungerer, men det virker som på meg at det er litt for ustabilt. Alt avhenger jo litt av OS`et telefonen kjører men de fleste jeg har testet virker treig. (merk at det tar 3-4min å starte den). Jeg har kjøpt meg en nokia etter jeg kjøpte openmoko så det sier jo kanskje litt om Openmoko Freerunner (eller om meg?). Ikke missforstå da, den fungerer ypperlig som leketøy og gir HØY status i nerde/linux milijø. Lenke til kommentar
aktlaus Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Supert om noen kunne gitt en status. Tenkte kanskje å bestille en, men det hadde vært en fordel å slippe knote for mye med standardfunksjonalitet. Jeg lurer også på dette. Hva fungerer egentlig? Må kunne svare på dette selv for at WAF skal bli høyest mulig. Har lest rundt på nettet, men ikke fått noe klart svar. Jeg lurer på om noe så enkelt som å ringe, sende sms eller mms fungerer. Alt annet kan jeg leve med . Samboeren blir fornøyd når jeg kan garantere at det er min og ikke telefonens feil hvis hun ikke får tak i meg. EDIT: 7 poster på fire år... HM, mye lesing lite skriving... Dette kan jo virke som det mottsatte av reklame, men jeg ville ikke ha kjøpt denne telefonen hvis jeg hadde visst det jeg visste i dag. Telefonen fungerer, men det virker som på meg at det er litt for ustabilt. Alt avhenger jo litt av OS`et telefonen kjører men de fleste jeg har testet virker treig. (merk at det tar 3-4min å starte den). Jeg har kjøpt meg en nokia etter jeg kjøpte openmoko så det sier jo kanskje litt om Openmoko Freerunner (eller om meg?). Ikke missforstå da, den fungerer ypperlig som leketøy og gir HØY status i nerde/linux milijø. Takk for svar. Så lenge jeg kan ringe og folk kan nå meg er jeg fornøyd. Telefonen jeg har nå slår seg av når jeg svarer på samtaler... Så mye verre en det kan det da ikke være. Angående nerdefaktoren er nok min samboer noe mer fornøyd om jeg kjøper noe annet, hun synes den er høy nok fra før. Hun har brukt linux siden jeg oppgraderte pcen hennes fra XP til Kubuntu Gutsy og nå venter hun på Tooch booken sin, som jeg bestilte. Hun satte bare krav om at neste pc måtte være rød ikke type Bugs i software og dermed applikasjonsustabilitet kan jeg leve med. Verre er det om samtalene er ustabil. Er helt avhengig av at folk kan stole på at de får tak i meg, både privat og på jobb. Edit: Skrivefeil Endret 11. september 2009 av aktlaus Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 den touchbooken ender du nok opp med i fanget ganske fort, om responsen så langt er noe å gå etter... Lenke til kommentar
Del Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Da har jeg fått lånt meg en Freerunner for helgen. Morsomt å få sett nærmere på vidunderet. Aktlaus, basisfunksjonalitet virker med de vanligste distribusjonene. Du finner masse informasjon her: http://wiki.openmoko.org/wiki/Main_Page Selv tenkte jeg å teste nyeste versjon av QtMoko hvis jeg bare finner en USB-kabel som passer: http://qtmoko.org/wiki/Main_Page Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 @del: prøv også SHR som muligens er det mest stabile som jeg har testet. lykke til Lenke til kommentar
tingo Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Nå er QtMoko "v9" lagt inn på min FreeRunner. Denne skal blant annet fikse trøbbel med wireless som v8 hadde (fikk rett og slett ikke koblet til trådløsruteren min som kjører WPA). Foreløpig har jeg samme problemene i v9 også. Lenke til kommentar
Del Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Testet nettopp, den er på nett trådløst med WPA fra QtMoko v9. Så jeg kan bekrefte at det funker. Kanskje du ikke har lagt inn parametrene riktig? Nydelig, den kjører ssh server. Brukte debian bildet, og nå kjører den en apt-get update mot alioth, masse ledig plass ennå. Dette begynner å bli kos. Endret 14. september 2009 av Del Lenke til kommentar
tingo Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Testet nettopp, den er på nett trådløst med WPA fra QtMoko v9. Så jeg kan bekrefte at det funker. Kanskje du ikke har lagt inn parametrene riktig? Hmm, la du inn dette via det grafiske grensesnittet eller via ssh / shell? Jeg har prøvd begge variantene, og får det ikke til å funke. Det jeg gar lagt inn er ESSID, wpa/psk + passphrase. Nydelig, den kjører ssh server. Brukte debian bildet, og nå kjører den en apt-get update mot alioth, masse ledig plass ennå. Dette begynner å bli kos. Ja, det er veldig behagelig at det funker likedan som på laptop'en min (kjører Xubuntu). Lenke til kommentar
Del Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Brukte det grafiske grensesnittet. WPA med psk og aes, går ut og velger start på wireless, så var de n på nett. Fikk ikke nettleseren til å funke, men den var på nett og apt funket som en drøm. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Brukte det grafiske grensesnittet. WPA med psk og aes, går ut og velger start på wireless, så var de n på nett. Fikk ikke nettleseren til å funke, men den var på nett og apt funket som en drøm. Ok. Jeg har WPA med PSK/TKIP, tro om det gjør noen forskjell? BTW, er passordet ditt 8 tegn? Lenke til kommentar
Del Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Passordet mitt er ni tegn. Vanskelig å si hva det kan være, men TKIP ble vel nettopp knekket, så AES er vel en god ide uansett. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Passordet mitt er ni tegn. Vanskelig å si hva det kan være, men TKIP ble vel nettopp knekket, så AES er vel en god ide uansett. Fikk fiksa det. I løpet av all testings som jeg har gjort, så hadde ett tegn i passordet blitt liten bokstav istedet for stor bokstav. Nå funker trådløst nett. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal få kblet meg til et tilfeldig valgt nett (når jeg er på en kafe for eksempel). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå