Gå til innhold

OpenMoko-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
Supert om noen kunne gitt en status. Tenkte kanskje å bestille en, men det hadde vært en fordel å slippe knote for mye med standardfunksjonalitet.

Jeg lurer også på dette. Hva fungerer egentlig? Må kunne svare på dette selv for at WAF skal bli høyest mulig.

Har lest rundt på nettet, men ikke fått noe klart svar. Jeg lurer på om noe så enkelt som å ringe, sende sms eller mms fungerer. Alt annet kan jeg leve med ;). Samboeren blir fornøyd når jeg kan garantere at det er min og ikke telefonens feil hvis hun ikke får tak i meg.

EDIT:

7 poster på fire år... HM, mye lesing lite skriving...

Endret av aktlaus
Lenke til kommentar
Supert om noen kunne gitt en status. Tenkte kanskje å bestille en, men det hadde vært en fordel å slippe knote for mye med standardfunksjonalitet.

Jeg lurer også på dette. Hva fungerer egentlig? Må kunne svare på dette selv for at WAF skal bli høyest mulig.

Har lest rundt på nettet, men ikke fått noe klart svar. Jeg lurer på om noe så enkelt som å ringe, sende sms eller mms fungerer. Alt annet kan jeg leve med ;) . Samboeren blir fornøyd når jeg kan garantere at det er min og ikke telefonens feil hvis hun ikke får tak i meg.

EDIT:

Dette kan jo virke som det mottsatte av reklame, men jeg ville ikke ha kjøpt denne telefonen hvis jeg hadde visst det jeg visste i dag. Telefonen fungerer, men det virker som på meg at det er litt for ustabilt. Alt avhenger jo litt av OS`et telefonen kjører men de fleste jeg har testet virker treig. (merk at det tar 3-4min å starte den). Jeg har kjøpt meg en nokia etter jeg kjøpte openmoko så det sier jo kanskje litt om Openmoko Freerunner (eller om meg?).

Ikke missforstå da, den fungerer ypperlig som leketøy og gir HØY status i nerde/linux milijø.

Lenke til kommentar

Har lest rundt på nettet, men ikke fått noe klart svar. Jeg lurer på om noe så enkelt som å ringe, sende sms eller mms fungerer. Alt annet kan jeg leve med ;) . Samboeren blir fornøyd når jeg kan garantere at det er min og ikke telefonens feil hvis hun ikke får tak i meg.

EDIT:

Dette kan jo virke som det mottsatte av reklame, men jeg ville ikke ha kjøpt denne telefonen hvis jeg hadde visst det jeg visste i dag. Telefonen fungerer, men det virker som på meg at det er litt for ustabilt. Alt avhenger jo litt av OS`et telefonen kjører men de fleste jeg har testet virker treig. (merk at det tar 3-4min å starte den). Jeg har kjøpt meg en nokia etter jeg kjøpte openmoko så det sier jo kanskje litt om Openmoko Freerunner (eller om meg?).

Ikke missforstå da, den fungerer ypperlig som leketøy og gir HØY status i nerde/linux milijø.

Takk for svar.

Så lenge jeg kan ringe og folk kan nå meg er jeg fornøyd. Telefonen jeg har nå slår seg av når jeg svarer på samtaler... Så mye verre en det kan det da ikke være.

Angående nerdefaktoren er nok min samboer noe mer fornøyd om jeg kjøper noe annet, hun synes den er høy nok fra før. Hun har brukt linux siden jeg oppgraderte pcen hennes fra XP til Kubuntu Gutsy og nå venter hun på Tooch booken sin, som jeg bestilte. Hun satte bare krav om at neste pc måtte være rød ikke type ;)

Bugs i software og dermed applikasjonsustabilitet kan jeg leve med. Verre er det om samtalene er ustabil. Er helt avhengig av at folk kan stole på at de får tak i meg, både privat og på jobb.

Edit:

Skrivefeil

Endret av aktlaus
Lenke til kommentar

Testet nettopp, den er på nett trådløst med WPA fra QtMoko v9. Så jeg kan bekrefte at det funker. Kanskje du ikke har lagt inn parametrene riktig?

Nydelig, den kjører ssh server. Brukte debian bildet, og nå kjører den en apt-get update mot alioth, masse ledig plass ennå. Dette begynner å bli kos.

Endret av Del
Lenke til kommentar
Testet nettopp, den er på nett trådløst med WPA fra QtMoko v9. Så jeg kan bekrefte at det funker. Kanskje du ikke har lagt inn parametrene riktig?

Hmm, la du inn dette via det grafiske grensesnittet eller via ssh / shell? Jeg har prøvd begge variantene, og får det ikke til å funke.

Det jeg gar lagt inn er ESSID, wpa/psk + passphrase.

Nydelig, den kjører ssh server. Brukte debian bildet, og nå kjører den en apt-get update mot alioth, masse ledig plass ennå. Dette begynner å bli kos.

Ja, det er veldig behagelig at det funker likedan som på laptop'en min (kjører Xubuntu).

Lenke til kommentar
Brukte det grafiske grensesnittet. WPA med psk og aes, går ut og velger start på wireless, så var de n på nett. Fikk ikke nettleseren til å funke, men den var på nett og apt funket som en drøm.

Ok. Jeg har WPA med PSK/TKIP, tro om det gjør noen forskjell?

BTW, er passordet ditt 8 tegn?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Passordet mitt er ni tegn. Vanskelig å si hva det kan være, men TKIP ble vel nettopp knekket, så AES er vel en god ide uansett.

Fikk fiksa det. I løpet av all testings som jeg har gjort, så hadde ett tegn i passordet blitt liten bokstav istedet for stor bokstav.

Nå funker trådløst nett. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal få kblet meg til et tilfeldig valgt nett (når jeg er på en kafe for eksempel).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...