axelbo Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Noen som vet hvordan man skifter tastatur? og slår av dictionary? Meget plagsomt når man skal skrive linuxkommandoer. om .12 Se: http://wiki.diskusjon.no/index.php/Neo_Freerunner det som ikke står der bør legges inn :-) Lenke til kommentar
frankS2 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Noen som vet hvordan man skifter tastatur? og slår av dictionary? Meget plagsomt når man skal skrive linuxkommandoer. om .12 Se: http://wiki.diskusjon.no/index.php/Neo_Freerunner det som ikke står der bør legges inn :-) Det står hvordanman gjør det på matchbox men tror ikke det er denne som ligger inn da mappa ikke finnes, er vel helt standard Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg synes også standardtastaturet fungerer fint etter at jeg la inn min egen kombinerte norsk/engelsk ordliste. Eneste jeg ikke liker helt er at det skal være så vanskelig å bruke punktum og linjeskift. I både qt og SHR er tastaturet altfor smått til at jeg har sjangse til å skrive meldinger. Jeg har heller ikke spesielt store hender, men skal jeg skrive noe der går det saaakte. Tipper det er omtrent 35 ganger raskere å skrive det med n80-en min. Finnes det noe vanlig keypad-tastatur? Ellers hadde jo shapewriter vært genialt, men det er kanskje for mye å håpe på. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det finnes jo i Qt da, er jo faktisk default Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Shapewriter eller keypad? Jeg har ikke sett noen av delene når man skal skrive tekst. Nytt spørsmål: Finnes det en enklere måte å installere debian på enn med det scriptet og sånt? Shr og og hackable-metoden (untar rett på sd-kort) er såmye mer lettvint. Et kjapt sprøsmå till: Er det noen gode openmoko-forum? Disse mailinglistene synes jeg ikke blir helt det samme, og wikier er det også dårlig med (utover installasjons-info). Endret 6. januar 2009 av NgZ Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 hehe, det har blitt foreslått på mailing lista før, var en del imot Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Mailing-lister er så... 90-tall. Og de er så utrolig mye dårligere egnet enn et forum (imo) til slike ting. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg forstår det slik at openmoko-mailinglistene kan leses og brukes som et forum på http://lists.openmoko.org/nabble.html - openmokolistene oversvømmer mailboksen min, og jeg har begynt å lese dem på web. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 hmm trur jeg må lese gjennom lista nå, filtrerer alle mailene ut til en egen mappa i thunderbird 2600 nye Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Tenkte jeg skulle komme med litt sladder om meg selv nå på nyåret. Jeg har nå blitt tatt opp på masterprogrammet på UIO, og i dag fant jeg med stor sannsynlighet ut hvilken forskningsgruppe jeg har lyst å tilknytte meg. Sjansene er da også store for at etterhvert som jeg begynner å definere en masteroppgave, så kan jeg dra Neo Freerunner og Openmoko inn i bildet. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) gratz Og sladder skal sprees, ikke sant EDIT: Nei da Endret 6. januar 2009 av AlecTBM Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Se på denne i stedet: http://lists.openmoko.org/nabble.html Litt mer oversiktig... Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Ser ut som om det blir en løsning på ekko problematikken, noen som får testa dette? Min er på vei til Sverige igjen. Så en liten stund til jeg får min tilbake. http://www.csamuel.org/2009/01/08/echo-sup...on-openmoko-neo For QTExtended Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Det var ikke mye ekko på standard-utgivelsen av Qtextended 4.4.2 etter det jeg husker. Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg hadde problemer med ekko, satte ned lydstyrken og det hjalp. Men endte opp med at alle trodde jeg var tunghørt... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Da er det jeg nevte litt tidligere i tråden bekreftet. Jeg kommer i hovedsak til å konsentrere meg om openmoko plattformen i første del av masteroppgaven, samtidig som veilederen konsentrerer seg om iPhone, slik at vi har to plattformer i tilfelle noe skulle skjære seg. Så etterhvert kommer vi til å ha behov for å samle mest mulig grunnlagsdata, og da kommer jeg nok til å prøve å rekrutere den fine gjengen her inne til å hjelpe til. Dere er herved advart. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hva handler masteroppgaven om? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Kan vell røpe så mye som at det har veldig mye å gjøre med hobbyprosjektet mitt som du finner i signaturen min. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hvilket da?? Neida bare tuller, lykke til. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Opplevde noe veldig rart nå. Driver og utvikler et par ulike datasamlingsverktøy for masteroppgaven, og da jeg fikk litt kluss med systemet, fant jeg ut at jeg skulle kjøre inn et ferskt, nytt, rent Om2008.12 system, før jeg utviklet videre. Alt var greit, men plutselig begynte programmet mitt å fryse hele telefonen (eneste jeg kunne gjøre var å nappe ut batteriet). Brukte ørten timer på å prøve å finne ut hvilken del av programmet mitt det var som frøys telefonen, og til slutt fant jeg ut at et hvilket pythonscript frøys telefonen. Noe så enkelt som en linje: print "hello" frøys telefonen. Så nå er jeg i gang med atter en reinstallering. Er det noen som har vært borti lignende, eller har den ringeste anelse hva dette kan komme av? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå