axelbo Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Ny debian-distribusjon tilpasset telefoner, telefoninux: http://telefoninux.projects.openmoko.org/ :-) Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 En ny freerunner-distro. Må jo være akkurat det som trengtes. Ellers har de vel rett i invendingene mot debian. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Enda en distro. Akkurat hva som behøves Skulle ønske at noen med litt sterk personlighet kunne samle troppene litt, men det er vell kanskje for mye å be om. Forøvrig. Er det noen som har peiling på hva man må gjøre for å kunne kjøre smsd på OM? Må jeg rett og slett kompilere selv? Det er greit nok at man bruker den lugubre python saken og tvinger alle over på den, men hva om man vil bruke en ekstern GPS? Endret 30. desember 2008 av cyclo Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Huff, nå begynner det å bli litt for mange distroer. Det er liksom Linuxs forbannelse og helligdom. Alle kan og vil ikke jobbe med den akkurat samme distroen derfor blir utviklingen spredt over et større spekter og det tar lengre å utvikle. På den andre siden gjør dette at mangfoldet opprettholdes og valgene blandt distroer blir større. Lenke til kommentar
yabo Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Hei! Jeg har en freerunner, og bruker 2008.12-distroen. Dette fungerer fint, bortsett fra keyboardet (det sorte standard-keyboardet med ordbok) som er grusomt å bruke. Jeg har forsøkt å bytte til Matchbox (det man bruker i Debian) ved å følge guiden på http://wiki.openmoko.org/wiki/Switching_Keyboards, men hver gang jeg prøver å starte det så kommer det fram i et kvart sekund før det forsvinner igjen, og det svarte keyboardet kommer fram istedet for Matchbox når jeg åpner et skrivefelt. Kan noen hjelpe meg å bytte standard-keyboard til Matchbox på 2008.12? Jeg synes det er så mye bedre å bruke. Lenke til kommentar
DevilsDecoy Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Tror det skal fungere hvis du legger til "export QTOPIA_NO_VIRTUAL_KEYBOARD=1" i /etc/X11/Xsession.d/89qtopia (fungerer ihvertfall med Illume) Lenke til kommentar
yabo Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Tror det skal fungere hvis du legger til "export QTOPIA_NO_VIRTUAL_KEYBOARD=1" i /etc/X11/Xsession.d/89qtopia (fungerer ihvertfall med Illume) Jo nå virker den, tusen takk!!(Selv om den ikke kommer opp i xterm?) Jeg vil også ha en slik knapp, How to add a keyboard toggle button To add a button to enable showing / hiding the keyboard, edit /etc/matchbox/session. In the list of applets after --end-applets, add keyboard, and restart your X server men /etc/matchbox/ finnes ikke. Hvordan kan jeg få til dette? Lenke til kommentar
frankS2 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 har nettop fått min, skal til å flashe til ny FW, følger instruksjonen til etthvert punkt, men den feiler på at jeg ikke får opp noen boot screen (NOR) tips? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Du holder inne aux knappen også holder du inne power knappen, funker ikke det? kan ikke være en DOA da? Lenke til kommentar
frankS2 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Du holder inne aux knappen også holder du inne power knappen, funker ikke det?kan ikke være en DOA da? jeg gjør det ja.. hva er en DOA? kjøpte min fra openmoko.se Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Er det foretatt noen nøyaktighetssjekk av GPS'en i FR'en? Har ikke fått brukt GPS'en enda (selv om jeg har hatt mobilen noen måneder), men tenkte å bruke den til OSM-arbeid, om mulig. Lenke til kommentar
frankS2 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 nytt problem, finner ingen av SIMkontaktene mine? flere som har problemet? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Fremdeles 2008.12? De bruker vell QT contacts, og den har litt problemer en gang iblant at den ikke finner kontakter fra sim, står bare loading sim i en evighet, restart GUI Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Er det noen av distorene som har et keyboard som fungerer til fingerbruk, til å skrive meldinger med, f.eks.? Helst qwerty (de bittesmå som er i SHR er latterlige), men standard 1-9 tastatur fungerer også. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Jeg bruker 2008.testing og syns standard tastatur fungerer greit til meldinger. Dog kan det kanskje være vanskelig å treffe korrekt bokstav, men jeg har skjeldent problemer (har hverken spesielt store eller små fingre mener jeg) og jeg har ikke endret layout så mangler æøå. Måtte også fjerne ordliste fila for å ikke få opp engelske ordforslag når skriver sms. Endret 5. januar 2009 av olefiver Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg synes også standardtastaturet fungerer fint etter at jeg la inn min egen kombinerte norsk/engelsk ordliste. Eneste jeg ikke liker helt er at det skal være så vanskelig å bruke punktum og linjeskift. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Syns ikke det er vanskelig å bruke punktum og linjeskift, må bare "bytte" tastaturlayout; men vi har vel litt forskjellig synspunkt bare btw har du æøå cyclo? Endret 5. januar 2009 av olefiver Lenke til kommentar
frankS2 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Noen som vet hvordan man skifter tastatur? og slår av dictionary? Meget plagsomt når man skal skrive linuxkommandoer. om .12 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 btw har du æøå cyclo? Næh. Foreløpig bruker jeg bare telefonen til utvikling, så jeg gidder ikke legge så mye energi i det enda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå