DeadManWalking Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Hmm telefonen fant ikke noe simkort i det hele tatt med siste versjonen, wifi innstillinger er vekke. Og det er fremdeles ikke enkelt å fikse på tastatur uten å lese 200 wiki sider. *tilbake-på-hyllen*. Endret 20. desember 2008 av data_jepp Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Får heller ikke kobla på med ssh på om2008.12 Prøver å koble til som jeg har alltid gjort og får: marsan@marsan-desktop:~$ ssh [email protected] ssh: connect to host 192.168.0.202 port 22: No route to host Ser i ifconfig at ipadressen har endret seg litt eller skal det være slik?: marsan@marsan-desktop:~$ ifconfig usb0 usb0 Link encap:Ethernet HWaddr xx:xx:xx:xx:xx:xx inet addr:192.168.0.200 Bcast:0.0.0.0 Mask:255.255.255.0 inet6 addr: fe80::8018:f1ff:fe2c:fc9a/64 Scope:Link UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1 RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0 TX packets:1 errors:72 dropped:0 overruns:0 carrier:0 collisions:0 txqueuelen:1000 RX bytes:0 (0.0 B) TX bytes:90 (90.0 B) Prøver å koble til med den "nye" ip`en men da fungerer ikke blankt passord: marsan@marsan-desktop:~$ ssh [email protected] [email protected]'s password: Permission denied, please try again. Ser en som har samme problem her: http://lists.openmoko.org/nabble.html#nabb...3D1229799874015 Noen som har opplevd det samme? Endret 21. desember 2008 av Marsan Lenke til kommentar
axelbo Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Får heller ikke kobla på med ssh på om2008.12 Prøver å koble til som jeg har alltid gjort og får: marsan@marsan-desktop:~$ ssh [email protected] ssh: connect to host 192.168.0.202 port 22: No route to host Ser i ifconfig at ipadressen har endret seg litt eller skal det være slik?: marsan@marsan-desktop:~$ ifconfig usb0 usb0 Link encap:Ethernet HWaddr xx:xx:xx:xx:xx:xx inet addr:192.168.0.200 Bcast:0.0.0.0 Mask:255.255.255.0 inet6 addr: fe80::8018:f1ff:fe2c:fc9a/64 Scope:Link UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1 RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0 TX packets:1 errors:72 dropped:0 overruns:0 carrier:0 collisions:0 txqueuelen:1000 RX bytes:0 (0.0 B) TX bytes:90 (90.0 B) Prøver å koble til med den "nye" ip`en men da fungerer ikke blankt passord: marsan@marsan-desktop:~$ ssh [email protected] [email protected]'s password: Permission denied, please try again. Ser en som har samme problem her: http://lists.openmoko.org/nabble.html#nabb...3D1229799874015 Noen som har opplevd det samme? Vet ikke om det løser ditt problem, men jeg fikk følgende to problemer etter å ha oppdatert kjernen og u-boot: * Intet nett gjenkjent ved første forsøk (ifconfig finner ikke usb0). Løsning: Omstart av mobilen * Endret oppføring i .ssh/known_hosts Løsning: Endre fila eller slett/omdøp den og svar ja på å legge til ved neste forsøk Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 192.168.0.200 er ip-adressen til pcen du prøver å koble til fra. Du forsøker med andre ord å koble til din egen pc. Ikke rart blankt passord ikke fungerer. Hvorfor du ikke får kobla til freerunner kan jeg ikke svare på, men hva med å kjøre ifconfig i terminalen (på telefonen) og se at nettverket er oppe og evnt. hvilken ip telefonen har? Lenke til kommentar
axelbo Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Nå har jeg endelig fått Debian i gang her, men etter oppstart viser den bare verktøy-menyen som tilgjengelig, og der også bare en oppføring. (Tilsammen 6 ikoner vises: Telefon, ID, brev, kalender, kart og verktøy. Dessuten en digital klokke øverst. Med mediatasten kommer også et tastatur fram). SSH og nett virker helt fint, så jeg antar det bare er noen pakker som mangler. Kan noen si meg hvilke? Har alt installert apt-utils ntpdate tree less wifi-radar wpasupplicant bluez-utils xserver-xglamo xfce4 fbpanel zhone midori gosmore tangogps (og da er minnekortet på 512 MB nesten fullt :-/ linux-image-2.6.24-openmoko-gta02 er det ikke plass til mer, sier maskinen ...) Men noen småpakker til bør jo gå ... (32 MB igjen etter apt-get clean) Endret 21. desember 2008 av axelbo Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 axelbo: Årsaken til at ikke noe annet kommer opp er en bug som gjør at zhone ikke kjører. Jeg rapporterte den for litt siden http://bugs.debian.org/cgi-bin/pkgreport.cgi?package=zhone men intet er blitt gjort for å fikse den enda. Selv har jeg lagt Debian på hylla frem til de får fikset dette. Lenke til kommentar
axelbo Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 axelbo: Årsaken til at ikke noe annet kommer opp er en bug som gjør at zhone ikke kjører. Jeg rapporterte den for litt siden http://bugs.debian.org/cgi-bin/pkgreport.cgi?package=zhone men intet er blitt gjort for å fikse den enda. Selv har jeg lagt Debian på hylla frem til de får fikset dette. Ah! Kjedelige greier :-( Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Du kan få frem en odentlig meny og slikt ved å følge guidene på openmokowikien, men telefonfunksjonene vil ikke fungere... Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Har aldri skjønt disse som får til å logge inn med blank passord Jeg har alltid måttet taste SIM-PIN som root-passord. Endret 21. desember 2008 av Kagee Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Har problemer med boot. Telefonen booter ikke, den viser bare "openmoko" også skjer ingenting. Jeg må manuelt gå inn i NOR og velge boot. Noen ideer? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg har samme problemet. Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Står USB kabel i? Da sliter den med det samme her. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Har aldri skjønt disse som får til å logge inn med blank passord Jeg har alltid måttet taste SIM-PIN som root-passord. Jeg har deaktivet sim-passordet, og jeg har aldri sim i den. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Har problemer med boot. Telefonen booter ikke, den viser bare "openmoko" også skjer ingenting. Jeg må manuelt gå inn i NOR og velge boot. Noen ideer? Hvilken U-boot versjon har du? Har du selv forsøkt å endre menyvalgene og slikt? Ta en titt på det som står her http://wiki.openmoko.org/wiki/U-boot En titt på http://paste.ubuntuusers.de/391456/ configure debian boot scriptet er også en fin pekepinn for å se hvordan du endrer default boot og slikt. Lenke til kommentar
axelbo Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Du kan få frem en odentlig meny og slikt ved å følge guidene på openmokowikien, men telefonfunksjonene vil ikke fungere... Hvor? Ville vært best å fikse det hele, men bare for å titte litt kunne det jo vært moro å få til menyene iallfall (om ikke det er altfor mye knoting som trengs ...) Lenke til kommentar
axelbo Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Noen som har testet OM 2008.12? Ville vært moro med noen skjermbilder og en kort anmeldelse :-) Vurderer å prøve den selv ... Det jeg fant var fra e-postlista: http://lists.openmoko.org/nabble.html#nabble-td1676811 http://lists.openmoko.org/nabble.html#nabb...3D1229888579837 Endret 21. desember 2008 av axelbo Lenke til kommentar
DevilsDecoy Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Bruker testing (org.openmoko.dev), så det er vel ikke langt unna tror jeg... Har brukt den siden fredag, og så langt fungerer det fint, men problemet med ekko er fortsatt ikke løst. Som standard er det ikke æ, ø og å på tastaturet, men det var ikke alt for vanskelig å fikse. Skal sies at jeg bare har testet GSM og GPS Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hvor? Ville vært best å fikse det hele, men bare for å titte litt kunne det jo vært moro å få til menyene iallfall (om ikke det er altfor mye knoting som trengs ...) Ehem. Search and you shall find. Knock and the door shall be opened. (er i sangshumør i dag). Altså gå på openmoko.org, søk på debian, og vips får du opp en side med guider for å gjøre alt mulig rart i debian på freerunner. Lenke til kommentar
axelbo Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Hvor? Ville vært best å fikse det hele, men bare for å titte litt kunne det jo vært moro å få til menyene iallfall (om ikke det er altfor mye knoting som trengs ...) Ehem. Search and you shall find. Knock and the door shall be opened. (er i sangshumør i dag). Altså gå på openmoko.org, søk på debian, og vips får du opp en side med guider for å gjøre alt mulig rart i debian på freerunner. Jeg har alt på forhånd lest http://wiki.openmoko.org/wiki/Debian http://wiki.openmoko.org/wiki/Manual_Debian uten å se det der ... og søk på Debian som du foreslår gir: ... Results 1 - 10 of about 399 from wiki.openmoko.org for debian. (0.08 seconds) Så enten har jeg oversett noe, eller jeg må lete mer ... Endret 22. desember 2008 av axelbo Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) 192.168.0.200 er ip-adressen til pcen du prøver å koble til fra. Du forsøker med andre ord å koble til din egen pc. Ikke rart blankt passord ikke fungerer. Hvorfor du ikke får kobla til freerunner kan jeg ikke svare på, men hva med å kjøre ifconfig i terminalen (på telefonen) og se at nettverket er oppe og evnt. hvilken ip telefonen har? Om2008.12 kommer ikke med terminal så vidt jeg husker. Må vel google meg til svaret her. Edit: Utifra det som er skrevet på OM ML siden i går, så skal det være greit å restarte telefonen for å få SSH til å fungere ordentlig. Endret 22. desember 2008 av Marsan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå