frankS2 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Noen som er med på et nytt gruppekjøp? - frankS2 Lenke til kommentar
DevilsDecoy Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 For å si det sånn, jeg er nervøs for å bricke telefonen. Så vidt jeg har skjønt er det vanskelig å bricke Freerunner. Det er to forskjellige flash-'disker', NOR og NAND. NOR inneholder en bootloader som du bruker for blandt annet å flashe, og denne kan så vidt jeg vet ikke røres. Bootloaderen som starter kjernen ligger i NAND, så hvis du gjør noe feil kan du allikevel starte fra NOR og prøve på nytt. Kjernen og filsystemet flashes også fra NOR forøvrig... Kjører QtExtended (Qtopia) 4.4.2 på min nå: GSM/Dialer - har ikke testet, men ekko-problemet skal være løst SMS - stort sett greit, i 4.4.1 kom nye meldinger på nytt hvis jeg fikk en ny, vet ikke om dette er løst Kontakter - stort sett samme som i 2008.8, men fungerer litt bedre IMHO Predictive keyboard føles litt ustabil til tider, men fungerer stort sett bra når du vender deg til det. Kan være greit å flytte common.dawg og words.dawg (/opt/Qtopia/etc/dict/en_US/) hvis du ikke skal skrive mye på engelsk Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Men jeg skulle se litt på 2008.8 i gårkveld, men fant ingen download... Bare 2008.9 som ligger til nedlasting. Vi de ha alle til å kjøre 2008.9 ? Virker nesten slik. Det er en downloadlink her: http://wiki.openmoko.org/wiki/Download#Om_2008.9_.28ASU.29 Men den funker ikke Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Du kan laste ned om2008.8 HERFRA, Marsan Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Uh...Hvordan kunne jeg unngå å se den? så et annet spørsmål. I følge wikien så står dette: SDHC and SD should both work in a FreeRunner if you have u-boot from 2008-07-23 or later. Jeg har NAND og NOR versjoner som er gamlere en dette, men de gir valg om å boote fra SD. Må jeg flashe uboot for å få boota fra SD? Tenkte å kjøre 2008.8 fra microSD. Edit: Testa GPS ute i fint vær på om2007.2 og DEN FUNKER!!! Fikk inn masse satelitter men hadde ikke kart inne Endret 5. november 2008 av Marsan Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 HAHA Latterlig Men kult da, hadde ikke orka å gjort det sjøl Og btw, det er ikke noe spesielt mobilen gjør bortsett fra å virke som en liten datamaskin Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 I går fikk jeg til en del ting. Gjort klart sdkortet til å boote men det ser ut til jeg mangler boot menyene for å boote fra SDkort. Får prøve å fikse det i løpet av dagen. Noen av dere som har oppgradert u-boot og er det strengt talt nødvendig? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 For å si det sånn, jeg er nervøs for å bricke telefonen. Så vidt jeg har skjønt er det vanskelig å bricke Freerunner. Det er to forskjellige flash-'disker', NOR og NAND. NOR inneholder en bootloader som du bruker for blandt annet å flashe, og denne kan så vidt jeg vet ikke røres. Bootloaderen som starter kjernen ligger i NAND, så hvis du gjør noe feil kan du allikevel starte fra NOR og prøve på nytt. Kjernen og filsystemet flashes også fra NOR forøvrig... Kjører QtExtended (Qtopia) 4.4.2 på min nå: GSM/Dialer - har ikke testet, men ekko-problemet skal være løst SMS - stort sett greit, i 4.4.1 kom nye meldinger på nytt hvis jeg fikk en ny, vet ikke om dette er løst Kontakter - stort sett samme som i 2008.8, men fungerer litt bedre IMHO Predictive keyboard føles litt ustabil til tider, men fungerer stort sett bra når du vender deg til det. Kan være greit å flytte common.dawg og words.dawg (/opt/Qtopia/etc/dict/en_US/) hvis du ikke skal skrive mye på engelsk Hvordan er den til å spille av musikk? Hakker det fremdeles? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 http://wiki.openmoko.org/wiki/Jokes Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Bruker FDOM, og lurte på om det finnes en fiks til buggen som gjør at telefonen slår seg av når den har vært i suspend en stund. Har veldig liten tid å google det på. =/ Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Om noen vet om mokoer til salg i Norge ikke nøl med å si ifra. Trenger til å programmere mot. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Hvorfor i Norge? Openmoko,se selger Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Planlagt å kjøpe derfra i nær tid. Men var så skeptisk til toll-avgifter, moms og frakt. Kunne også hende jeg var heldig at flere hadde gitt opp OM prosjektet og ønsket å bli kvitt den. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 hehe Momsen er ikke noe forskjell (svensk moms frafaller automatisk) Toll og frakt kom for meg på ca 200kr når jeg kjøpte ekstrautstyr Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 tingen var siden den var over 200kr tenke jeg at det blei dyrt å fortolle den inn. Forøvrig nettopp bestilt. Kanskje ikke sjakktrekk midt i eksamenslesing... Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Det jeg kjøpte kosta rundt 600-700 kr + frakt og toll Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 fint lite har særtoll i disse dager, så fortolling betyr bare å legge på moms (25%) på varens verdi + fraktkostnader, så lenge verdi er over 200 kroner. husk da å regne ut fra prisen uten moms i butikken... Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Og hvis pakken koster sinnsvakt mye, så må du ut med 196,- i gebyr for at posten skal fortolle den. Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Veldig ofte jeg får gebyr. Så jeg tar regner alltid slik: (Produkt+frakt)+25%+200=summen jeg må betale ca. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå