Gå til innhold

OpenMoko-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For å si det sånn, jeg er nervøs for å bricke telefonen.

Så vidt jeg har skjønt er det vanskelig å bricke Freerunner. Det er to forskjellige flash-'disker', NOR og NAND. NOR inneholder en bootloader som du bruker for blandt annet å flashe, og denne kan så vidt jeg vet ikke røres. Bootloaderen som starter kjernen ligger i NAND, så hvis du gjør noe feil kan du allikevel starte fra NOR og prøve på nytt. Kjernen og filsystemet flashes også fra NOR forøvrig...

Kjører QtExtended (Qtopia) 4.4.2 på min nå:

GSM/Dialer - har ikke testet, men ekko-problemet skal være løst

SMS - stort sett greit, i 4.4.1 kom nye meldinger på nytt hvis jeg fikk en ny, vet ikke om dette er løst

Kontakter - stort sett samme som i 2008.8, men fungerer litt bedre IMHO

Predictive keyboard føles litt ustabil til tider, men fungerer stort sett bra når du vender deg til det. Kan være greit å flytte common.dawg og words.dawg (/opt/Qtopia/etc/dict/en_US/) hvis du ikke skal skrive mye på engelsk

Lenke til kommentar

Uh...Hvordan kunne jeg unngå å se den?

så et annet spørsmål. I følge wikien så står dette:

SDHC and SD should both work in a FreeRunner if you have u-boot from 2008-07-23 or later.

Jeg har NAND og NOR versjoner som er gamlere en dette, men de gir valg om å boote fra SD. Må jeg flashe uboot for å få boota fra SD?

Tenkte å kjøre 2008.8 fra microSD.

Edit: Testa GPS ute i fint vær på om2007.2 og DEN FUNKER!!! Fikk inn masse satelitter men hadde ikke kart inne :(

Endret av Marsan
Lenke til kommentar

I går fikk jeg til en del ting. Gjort klart sdkortet til å boote men det ser ut til jeg mangler boot menyene for å boote fra SDkort. Får prøve å fikse det i løpet av dagen.

Noen av dere som har oppgradert u-boot og er det strengt talt nødvendig?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
For å si det sånn, jeg er nervøs for å bricke telefonen.

Så vidt jeg har skjønt er det vanskelig å bricke Freerunner. Det er to forskjellige flash-'disker', NOR og NAND. NOR inneholder en bootloader som du bruker for blandt annet å flashe, og denne kan så vidt jeg vet ikke røres. Bootloaderen som starter kjernen ligger i NAND, så hvis du gjør noe feil kan du allikevel starte fra NOR og prøve på nytt. Kjernen og filsystemet flashes også fra NOR forøvrig...

Kjører QtExtended (Qtopia) 4.4.2 på min nå:

GSM/Dialer - har ikke testet, men ekko-problemet skal være løst

SMS - stort sett greit, i 4.4.1 kom nye meldinger på nytt hvis jeg fikk en ny, vet ikke om dette er løst

Kontakter - stort sett samme som i 2008.8, men fungerer litt bedre IMHO

Predictive keyboard føles litt ustabil til tider, men fungerer stort sett bra når du vender deg til det. Kan være greit å flytte common.dawg og words.dawg (/opt/Qtopia/etc/dict/en_US/) hvis du ikke skal skrive mye på engelsk

Hvordan er den til å spille av musikk?

Hakker det fremdeles?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...