Gå til innhold

OpenMoko-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gjetter meg til at gps ryktet var startet av den her:

http://www.linuxdevices.com/news/NS3503273639.html

hmm, ser ut som jeg skulle ha sjekka wiki-en med en gang spørsmålet kom opp:

http://wiki.openmoko.org/wiki/GTA03

ser ut som den vil inneholde edge og kamera (spesifikasjoner ukjent).

her er GTA04 forøvrig:

http://wiki.openmoko.org/wiki/GTA04_revisions

og for fremtidig info:

http://wiki.openmoko.org/wiki/Phone_Development

Lenke til kommentar
Grattis, tok sin tid da ;)

Men bedre sent enn aldri

Takk takk.

(om2007.2)

Har testet GSM/Dialer - Å ta inkommende/ringe ut går kjempefint - personen i andre linjen klager på ekko.

Har testet SMS - Fullstendig kaotisk av hva det jeg er vant med fra Nokia.

Har testet Kontakter - Leser varierende med kontakter fra SIM fra hver gang jeg booter.

Har testet WIFI - Mofi finner trådløse nettverk men får ikke til å koble til ordentlig, men virker som et lovende program.

Har testet GPS - Ingen kontakt med sattelitter så langt. Testet med Openmoko AGPS UI

Har testet USB-tilkobling - WOHO SSH er konge!

Har testet ulike spill - Ingen ting fancy, bare standardspillene.

Men å lese wikien og skjønne alt som står deg slik at jeg kan kjøre en distro fra microSD er ikke så lett for en nybegynner som meg. Virker som det er mange muligheter for å oppnå det samme. Liksom skal jeg bruke NeoTool eller skal jeg bare følge en guide.

Lært masse om freerunner men å legge inn en annen distro virker som en vanskelig oppgave. Kjipt at 2007.2 ikke er støttet av utviklerne lengre.

Hvilken distro bør jeg teste ut, og hvilken er mest stabil å bruke?

Lenke til kommentar

Hva du bør teste er vel kanskje litt vanskelig å svare på.

Men jeg bruker om2008.8 (også kalt ASU tidligere) på min og er bra nok fornøyd:

GSM/Dialer - fungerer som det skal. Antar at en kan løse ekko på om2007.2 på samme måten som på om2008.8. Se post fra meg tidligere i tråden

SMS - interfacet på om2008.8 er bedre imho enn på om2007.2

Kontakter - Får opp alle SIM kontakter hver gang, men med nesten 200 nummer så tar det litt til å "finger-scrolle" nedover i lista, og scrollbar på høyre side er knot å bruke med fingern

WIFI - som på om2007.2

GSP - jeg har ikke testa det på om2008.8

USB - SSH er konge ja :D

Spill -tidligere i denne tråden kjeppa jeg sammen en guide til å spille OpenTTD på neo'n, hvis du har lyst til å prøve det... (kun for om2007.2 så langt jeg vet)

Jeg har ikke lagt inn om2008.8 på SD kortet, jeg erstattet om2007.2 med 2008.8.

Fulgte guide fra openmoko.org

Lenke til kommentar

2008.8 høres lovende ut olefiver. Fint høre litt erfaringer fra brukere og ikke bare opplisting på en upersonlig wiki. Også veldig godt å høre du har erfaring med en mer stabil distro. Men å legge 2008.8 over 2007.2 høres litt riski ut for min del. Mye av det jeg gjør med telefonen er direkte kopiering av komandoer fra wikien, og det ligger lite forståelse bak. For å si det sånn, jeg er nervøs for å bricke telefonen.

Btw; Skal GPS fungere ut av boksen på 2007.2 eller må man inn med div fixer?

Skal prøve å teste ekko-fixen som du skrev i en tidligere post her. Jeg snakka med ei ca 90 år gammel dame i slekta mi med freerunneren og hun ble irritert for det var så mye "gjenlyd". Det var en morsom telefonsamtale.

Edit: @olifiver: Hvordan opplever du batteritiden/standbytiden på 2008.8?

Endret av Marsan
Lenke til kommentar

Jeg har slått av suspend-funksjonen fordi jeg syns ikke fungerte skikkelig. Mulig bare meg, men jeg syns ikke den var pålitelig til å våkne.

Så eneste som sparer batteri på min er at wifi, gps og blåtann er avskrudd og at skjermen dimmes.

Konsekvensen er at jeg lader 1 til 2 ganger på dag og lar den stå med strøm på over natta.

Jeg er ikke fornøyd med den delen, men husker ikke hvordan det var på om2007.2 for meg.

Bra du spurte om det forresten, Marsan. Nå må jeg se om jeg får bedra batterilevetiden på min :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...