Gå til innhold

OpenMoko-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg installerte openttd fra ScaredyCat, http://wiki.openmoko.org/wiki/Users_Repositories#ScaredyCat

Vet ikke om det vil fungere i om2008.8, jeg kjører som sagt fortsatt om2007.2

i tillegg trenger du datafilene fra orginale TTD, noe jeg ikke har og ikke kan sende til de om måtte ønske det *wink, wink, nudge, nudge*

;)

EDIT:

Ser ut til at ScaredyCat også har pakker for scummvm, som betyr at en kanskje kan spille DoTT på telefon :D

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Jeg har fått wifi til å funke helt greit. Eneste problemet er at /etc/resolv.conf ikke får info om DNS. Sjekk hvilke dns-servere du bruker på laptopen og sett de samme dns-serverne på mobilen.

root@om-gta02:/etc# cat > resolv.conf

nameserver aaa.bbb.ccc.ddd

nameserver aa2.bb2.cc2.dd2

<ctrl>+'d'

root@om-gta02:/etc# ping google.com

PING google.com (64.233.167.99): 56 data bytes

Dette betyr at du har nettforbindelse, og kan gjøre navneoppslag. Jeg fikk ikke tatt SSH inn til mobilen via wifi, men det er sikkert bare en konfigurasjonssak. Har ikke sett noe mer på det. Bare konstantert at det ikke fungerte. SSH inn via USB fungerer greit.

Lenke til kommentar
De filene har jeg ikke ;)
Er det laget en egen tråd om hjelp til Neoen? Fiks guide på hvordan man får inn spillet da.

Siden eneste enhet som foreløpig bruker OpenMoko er Neo Freerunner, kan vi ikke bruke denne tråden for support for Freerunner'n a?

MERK, du må kjøre om2007.2 for å kunne installere/kjøre OpenTTD på Neo'n

Jeg kan godt kjeppe sammen en kjapp guide for hvordan jeg fikk openttd til å kjøre. Men en må ha datafilene fra TTD (spillet openttd er basert på) for å kunne spille og disse er ikke abandonware ennå.

Så jeg kan vel, i følge forumets retningslinjer, ikke legge ut disse datafilene her eller henvise til hvordan dere kan skaffe dem...

Men jeg har filene og en epost konto, og hvis jeg får en PM med en epostadresse ... ...

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

olefiver da, sprer du programvare :O

hehe

Men trur dere at tangoGPS vil funke på qtopia?

Det var jo bare konge.

Og noen som vet hvordan man exkluderer mapper i den dokument søkinga?

EDIT:

Og hva slags source i pakkebehandleren som brukes?

De kjører fremdeles buildhosts

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar

Guide til å installere og spille OpenTTD på Neo Freerunner

OpenTTD is a clone of the Microprose game "Transport Tycoon Deluxe", a popular game originally written by Chris Sawyer. It attempts to mimic the original game as closely as possible while extending it with new features.

OBS. pakker for openttd er kompilert mot Om2007.2, jeg vet ikke om det går å installere openttd på Om2008.8 eller FSO.

1. aktiver repo hvor openttd pakken ligger: [kilde]

cd /etc/opkg
wget http://buildhost.automated.it/scaredycat.conf 
opkg update

2. installer openttd

opkg install openttd

3. installer datafiler

Som OpenTTDs README fil sier: du trenger datafilene til orginale TTD.

Følgende filer er nødvendige:

- sample.cat

- trg1r.grf

- trgcr.grf

- trghr.grf

- trgir.grf

- trgtr.grf

Disse finnes på TTD installasjons CDen. Hvis du ikke har denne CDen, får du ikke spilt OpenTTD

(med mindre du får datafilene på mail f.eks. av en som har klart å installere og spille openttd på Neo'n, send PM med epost)

Datafilene legges i /usr/share/games/openttd/data

4. gameplay problemer

OpenTTD bruker begge museknapper for å spille.

Siden høyre museknapp brukes for å navigere er det litt knotete å spille. En må åpne kartet for å flytte seg.

Dessuten er skjermoppløsningen litt liten.

Men det er nå arti likevell :)

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...