olefiver Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 olefiver koser seg med litt OpenTTD på Freerunner'n sin btw Noen som har fått til ntp med korrekt tidssone? Hva med norske tegn på Neo'n? obs kjører fortsatt om2007.2 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 OOOH Det der skal jeg ha. Jeg sitt på 2008.8 no, men det er ustabilt og tregt, trur jeg skal vurdere å gå over til qtopia igjen, men får se om det kommer GPS og WiFi til den snart, meget snart. Kan du legge ut ipk olefiver? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Jeg installerte openttd fra ScaredyCat, http://wiki.openmoko.org/wiki/Users_Repositories#ScaredyCat Vet ikke om det vil fungere i om2008.8, jeg kjører som sagt fortsatt om2007.2 i tillegg trenger du datafilene fra orginale TTD, noe jeg ikke har og ikke kan sende til de om måtte ønske det *wink, wink, nudge, nudge* EDIT: Ser ut til at ScaredyCat også har pakker for scummvm, som betyr at en kanskje kan spille DoTT på telefon Endret 7. september 2008 av olefiver Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 De filene har jeg ikke Men skal se på den kilden Kanskje jeg oppdager noe artig Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Har noen av dere enda prøv å bruke mobilen mot internett via telenettet (dvs ikke wifi). Fungerer dette isåfall greit? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Har noen av dere enda prøv å bruke mobilen mot internett via telenettet (dvs ikke wifi). Fungerer dette isåfall greit? Funker i lange baner. Jeg har derimot problemer med å sette opp wifi. Noen som har fått til? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Er det laget en egen tråd om hjelp til Neoen? Fiks guide på hvordan man får inn spillet da. Skal til Evenes, som er mitt neste tjenstested, langt oppi nord. Lenke til kommentar
_pooze_ Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg har fått wifi til å funke helt greit. Eneste problemet er at /etc/resolv.conf ikke får info om DNS. Sjekk hvilke dns-servere du bruker på laptopen og sett de samme dns-serverne på mobilen. root@om-gta02:/etc# cat > resolv.conf nameserver aaa.bbb.ccc.ddd nameserver aa2.bb2.cc2.dd2 <ctrl>+'d' root@om-gta02:/etc# ping google.com PING google.com (64.233.167.99): 56 data bytes Dette betyr at du har nettforbindelse, og kan gjøre navneoppslag. Jeg fikk ikke tatt SSH inn til mobilen via wifi, men det er sikkert bare en konfigurasjonssak. Har ikke sett noe mer på det. Bare konstantert at det ikke fungerte. SSH inn via USB fungerer greit. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 http://wiki.openmoko.org/wiki/USB_Networki...Default_Neo_DNS Les der. Mye enklere enn å sette opp DNS i interfaces fila enn å skrive det der hver gang du starter mobilen Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) De filene har jeg ikke Er det laget en egen tråd om hjelp til Neoen? Fiks guide på hvordan man får inn spillet da. Siden eneste enhet som foreløpig bruker OpenMoko er Neo Freerunner, kan vi ikke bruke denne tråden for support for Freerunner'n a? MERK, du må kjøre om2007.2 for å kunne installere/kjøre OpenTTD på Neo'n Jeg kan godt kjeppe sammen en kjapp guide for hvordan jeg fikk openttd til å kjøre. Men en må ha datafilene fra TTD (spillet openttd er basert på) for å kunne spille og disse er ikke abandonware ennå. Så jeg kan vel, i følge forumets retningslinjer, ikke legge ut disse datafilene her eller henvise til hvordan dere kan skaffe dem... Men jeg har filene og en epost konto, og hvis jeg får en PM med en epostadresse ... ... Endret 8. september 2008 av olefiver Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) olefiver da, sprer du programvare :O hehe Men trur dere at tangoGPS vil funke på qtopia? Det var jo bare konge. Og noen som vet hvordan man exkluderer mapper i den dokument søkinga? EDIT: Og hva slags source i pakkebehandleren som brukes? De kjører fremdeles buildhosts Endret 8. september 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Guide til å installere og spille OpenTTD på Neo Freerunner OpenTTD is a clone of the Microprose game "Transport Tycoon Deluxe", a popular game originally written by Chris Sawyer. It attempts to mimic the original game as closely as possible while extending it with new features. OBS. pakker for openttd er kompilert mot Om2007.2, jeg vet ikke om det går å installere openttd på Om2008.8 eller FSO. 1. aktiver repo hvor openttd pakken ligger: [kilde] cd /etc/opkg wget http://buildhost.automated.it/scaredycat.conf opkg update 2. installer openttd opkg install openttd 3. installer datafiler Som OpenTTDs README fil sier: du trenger datafilene til orginale TTD. Følgende filer er nødvendige: - sample.cat - trg1r.grf - trgcr.grf - trghr.grf - trgir.grf - trgtr.grf Disse finnes på TTD installasjons CDen. Hvis du ikke har denne CDen, får du ikke spilt OpenTTD (med mindre du får datafilene på mail f.eks. av en som har klart å installere og spille openttd på Neo'n, send PM med epost) Datafilene legges i /usr/share/games/openttd/data 4. gameplay problemer OpenTTD bruker begge museknapper for å spille. Siden høyre museknapp brukes for å navigere er det litt knotete å spille. En må åpne kartet for å flytte seg. Dessuten er skjermoppløsningen litt liten. Men det er nå arti likevell Endret 8. september 2008 av olefiver Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 trenger hjelp fort her Med den pakke brønnen, og det mest idiotiske er at Qtopia har et eget pakke system i tillegg Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 og jeg som har sittet og spillt openttd på PC`en ganske mye for tia..gledelig å se at det kjører på runner`n. @olifer: tillatelse til å legge guiden din i første post? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hva med å legge den på wikien? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hva med å legge den på wikien? Har alle tilgang der da? Var det ikke bare for V.I.P brukere? Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hvordan er batteritiden med de forskjellige programmvarene? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Skal teste qtopia til uka Når jeg har fått de nye batteriene Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 @olifer: tillatelse til å legge guiden din i første post? 'seff legg i vei Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Hva med å legge den på wikien? Har alle tilgang der da? Var det ikke bare for V.I.P brukere? De fleste som ønsker tilgang får i dag tilgang. Bare å preike med Dotten Endret 9. september 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå