DeadManWalking Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Never mind! Endret 24. august 2008 av data_jepp Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Nå som jeg får telefonen imorgen. Den som har nok tid og vilje, mekk egen "Guide til Neo Freerunner"-tråd please Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Gøyalt om dere i gruppe 1 kan legge ut info/tanker/tips osv. som oss i gruppe 2 kan ha godt nytte av:D Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Ikke snakk om, vi skal holde tett som en sil Seff må vi gjør det, jeg kommer nok til å snakke høl i hue på folk i klassen, er allerede folk som er lei av den Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 For meg som Open Source mann gleder jeg meg til å se hva dere som har denne i bestilling greier å få til av programvareutvikling, og hvordan utvikling generelt blir. Selve koden til apps på en mobil platform må nesten være mer vanntett enn til en stasjonær enhet, siden det er mye lavere hardware speccs å jobbe med, noe som gjør at dårlig kode kan gå hardt ut over batteri osv. Ser for meg at minnelekasje kan bli katastrofalt på en mobil enhet Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Og da fikk jeg litt tid til å begynne med Neoen :D Men kommer ikke på nett med den Jeg har prøvd å sette opp, http://wiki.openmoko.org/wiki/USB_Networking , på Fedora. Og kommer inn på telefonen. Men da slutter 100Mbit nettverket å fungere. Og omvendt. Og får ikke til å komme på wlan med Neoen eller PCen heller. (Tullete nettverkskort i PCen) vim virker ikke på Neoen, så får ikke endret filer. Andre editeringsprogram? =/ EDIT; Som med de fleste data-relaterte ting, er det som oftest bare å gjøre det mange nok ganger, så virker det. Og vi er editoren. Endret 31. august 2008 av Ståle Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Nope. Men vi virket. Da har jeg brukt 4-5 timer på Neoen idag. Alt jeg fikk tid til før jeg snart må dra. Får fikse problemet med at jeg greide å slette tastaturet når jeg kommer hjemom igjen. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Leste ett sted at det var en ny versjon på vei med bedre batteri, er det den som kommer nå i september? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hvis du forteller kor du leste det så kan vi avkrefte det, jeg har nå ikke lest noe om det. Ikke på mailing lista ihvertfall Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hvis de sier september, så mener de oktober... neste år. Hvis ikke, så vil jeg gjerne levere tilbake Freerunneren og kjøpe den nye. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hokay. Nå har det vært lite prat fra oss som faktisk har fått telefonen her til nå. Untatt posten til Ståle for litt siden da. Så her er min lille oppsummering etter 3 dager med telefonen. SW: Om2007.2 funker å ringe inn/ut funker å sende/motta sms USB-network-ing er enkelt å sette opp (fra slackware-box), og jeg syns det er litt absurd, men ille kewlt å SSH'e inn på telefonen Fikk ikke WLAN til å fungere, men usikker om det er pga telefonen, oppsettet mitt eller det crappye routermodemet til fattern. GPS ikke testet, kanskje ser på det i dag... Bluetooth ikke testet, har ikke noe å teste mot. Om2007.2 går ann å bruke, men er ganske basic. Noe av det første jeg gjorde var å oppdatere alle installerte programmer og installere kalender. så vi får se hva jeg får til med om2007.2 før jeg evt oppgraderer til om2008.8 eller FSO Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg fikk faktisk WLAN til å funke littegrann. Den begynte å koble seg opp mot PCen min, og fikk internett derfra. Siden jeg tydeligvis hadde laget et usikret nettverk med PCen. (et lite sikkerthetshull det, iogmed at det ikke var meningen) Men den ville ikke koble seg til det ordentlige nettverket som jeg også gjorde usikkert for en liten stund. Programmene som jeg installerte, virka ikke. Fordi jeg ikke fikk installert dependences. menmenmenmnen.. =/ Gleder meg til jeg blir ferdfig med rekrutten. Da får jeg mer tid til telefonen... Nei vent.. Da var det 9 uker med kursing for videre tjenestested, Vakt og Sikring..... i Troms og Finnmark!!!!! Faen.. jaja.. det eneste spørsmålet som er i hodet mitt er hvorfor jeg i det hele tatt gadd å kjøpe telefonen. Har tatt på den i 5-6 timer, og får mest sannsynlig ikke tid til det igjen før den nye kommer ut. Til neste neste neste år. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Har ennå til gode å se en link som er i det hele tatt i nærheten å bekrefte en ny mobil med bedre batteri neste år. Motbevis meg gjerne om jeg tar feil. Men de jobber med en OpenMoko basert GPS som vel er planlagt ute neste år... Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Ja det stemmer GTA03 blir en GPS Neste mobil blir i såfall GTA04 Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 om det er denne dere sikter til: http://www.linuxdevices.com/news/NS3503273639.html så er det snakk om ett tredje-parts firma som benytter seg av openmoko men har ingenting med selve mobilen å gjøre... Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Er ikke den jeg snakker om ihvertfall Har hørt noe om på mailinglista at GTA03 blir en gps enhet Og at den neste mobilen blir GTA04 Og når man snakker om specs til neste mobil så snakker man om GTA04 Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Vel, i følge wikipedia tok jeg feil. weee On 2 January 2008 the Dash Express, a GPS device, with hardware developed by FIC was announced running Openmoko Linux.[8] This device, initially codenamed the HXD8, seems to use little or none of the openmoko user-interface, simply using patches to the kernel developed by Openmoko Inc, and running an application from Dash Navigation on it to provide navigation and user interface. It is unclear whether this device is permitted to run other applications. Future devices The next phone, GTA03, will be based on the same system-on-a-chip as the Neo FreeRunner (GTA02). It will presumably differ from it by having a 3.5 mm TRS audio connector (instead of a 2.5 mm connector), EDGE and a camera.[9][10][11] GTA03 will not include support for 3G networks.[12] The fourth Openmoko planned, GTA04, will be based on a different system-on-a-chip. It will likely have 3G support.[13] Ser ut til at jeg blanda HXD8 og GTA03. MEN jeg tror fortsatt ikke at GTA03 kommer tidlig nok neste år til at jeg vil angre kjøpet av Freerunner. Dertil vil jeg ikke ha kamera i telefon, og 3G kommer tydeligvis ikke før GTA04 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Hmm tok feil jeg også da, jaja, lærte noe nytt i dag også Som fyren på coop elektro gjorde i går xD Visste ikke ka 2.5mm minijack var eller hva minijack generelt var. Når jeg spurte om en 2.5mm->3.5mm minijak overgang så viste han meg en 3.5mm->6.3mm overgang xD EDIT: Til tross for at jeg sa at det var til en telefon, og 2.5mm er(var?) en standard til mobiltelfoner Endret 6. september 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 ser ut til at jeg kommer til å vente på GT04... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå