axelbo Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Men siden debian alt er tilpasset, så bør det vel ikke være veldig vanskelig for *buntu å hente inn disse pakkene -- og tilpasse dem til f.eks Ubuntu Mobile. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) ola_normann og AlecTBM: Det skal nok en god del mer til enn det. Først må distroen portes til ARM-arkitekturen. Det er vel kun kernelen som er arkitekturspesifikk (hovedsaklig den i alle fall)? Og iom at Ubuntu kan bruke Debiankernel i mange tilfeller, så det burde ikke være så vrient. Men så kan man jo spørre seg hva poenget med Ubuntu på en slik mobil er, og poenget er å ha Ubuntu istedet for Debian? Endret 16. august 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Alt av programvare må nok kompileres for arkitekturen den kjører på. Så det er nok ikke så enkelt at man bare kan kompilere ny kjerne og være good to go. Forøvrig tror jeg nok Debian passer bedre enn Ubuntu i og med at Ubunte gjerne er litt mer "bloated" enn Debian. Hmm. Det irriterer meg at man nå kan kjøre Debian på den, for da må jeg nesten anskaffe meg en, og det passer ikke særlig bra akkurat nå Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Jeg må spise deg der, Java? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Alt av programvare må nok kompileres for arkitekturen den kjører på. Så det er nok ikke så enkelt at man bare kan kompilere ny kjerne og være good to go. All programvare må kompileres om ja, det er klart. Men all programvaren må ikke skrives om. Det er jo det som er den store jobben. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) oops... Endret 16. august 2008 av hobgoblin Lenke til kommentar
ola_normann Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) ola_normann og AlecTBM: Det skal nok en god del mer til enn det. Først må distroen portes til ARM-arkitekturen. Det er vel kun kernelen som er arkitekturspesifikk (hovedsaklig den i alle fall)? Og iom at Ubuntu kan bruke Debiankernel i mange tilfeller, så det burde ikke være så vrient. Men så kan man jo spørre seg hva poenget med Ubuntu på en slik mobil er, og poenget er å ha Ubuntu istedet for Debian? det er ikke noe poeng, anna en å vise at det går. Desuten tror jeg det er vanskeligere enn du beskriver, dersom man skal bruke en morderne verson ubuntu, det er fordi mange av programmene trenger tyngre hw enn det som freerunner har disponibelt, og sletter mann de programmene (og instalerer lettere alternativ (evt skriver)) så er det andre program som er avhengie av de du slettet, og da rakner hele systemet, ergo mye jobb og man må være super glup m programering. og i tillegg må man tilpasse til ARM. kansje noe enklere m mobile versonen, men ærigtalt er en debian du kan gjør hva du vil med og som ikke har masse pakker du ikke trenger, ti-tusen ganger bedre en ubuntu. eneste bra som kunne kommet ut av dette måtte være at telefonen hadde blitt mer allmen, dersom openmoko hadde gitt kjøper valget å kjøpe m ubuntu ferdig instalert. men dersom noen har tengt å bruke mye tid på å skrive om ubuntu-mobile slik at freerunner kan kjøre den, kan dere ikke heller bruke tiden på å perfeksjonere og utfyllle det os og programmpakke som allerede er tilpasset? da tror jeg flere vil bli glade og at telefonen kan bli enklere å bruke for folk som ikke liker å lese wiki og bruksanvisninger. selv liker jeg at telefonen har et halvferdig system som bare venter på at jeg skal leke meg og instalere det jeg trenger, og ikke ha masse prog som kansje naboen trenger. Endret 17. august 2008 av ola_normann Lenke til kommentar
yabo Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Er den ferdig? Får mail om oppdatering og slikt, men dette er software det da? Hardware er ferdig, og det kommer ingen nye versjoner på en lang stund? dette riktig? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Er vell ikke noe bugs som skal utbredes med det første, er vell GPS fix'en som mest sannsynlig (etter min mening) blir fikset på i en GTA02v7 (blir ikke det neste?) Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Mottok mail fra openmoko.se for ca halvtime siden. Gode nyheter for alle som ønsker og bestille. Kopiert fra mailen: * English - New shipment expected - preorders welcome Hi all, Openmoko checked their warehouse in China and found a batch of not shipped units that we reserved and paid for immediately. We expect to receive them in the first week of September. The webshop www.openmoko.se is now open for pre-orders that will reserve your Freerunner. Best regards, Anders Hedberg Ps. info - We have some problems sending (not receiving) to gmail accounts from our Google hosted domain (!) openmoko.se. Thus this mail originates from a Danish webserver with another domainname. Ds. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Blir vell fra openmoko.se felleskjøpet til data_jepp kjøper fra. Altså gruppe 2 Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Det er den sendingen jeg for øyeblikket har reservert 13 enheter på, sånn som det ser ut nå bestiller vi bare 12. Sett at folk betaler inn til meg før 22.08, 23.08 må pengene til Sverige for at han skal holde de av. Endret 19. august 2008 av data_jepp Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) data_jepp: Fint om du sender kontonr. på pm. Du har skrevet meg opp, right? Endret: data_jepp: Har tenkt litt, og har funnet ut at jeg egentlig ikke trenger telefonen. Er det for sent skrive seg av lista igjen, nå? Evt. noen som ønsker å ta min plass? Endret 19. august 2008 av dextrous Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Jeg tar plassen jeg ass :o) Passet bra at jeg vasket mobilen min i ferien enklig - da ble valget mye enklere Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Supert. Da var det problemet ute av verden! Send en PM til data_jepp, du, så er sikkert det i orden. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Ja; har gjort det - så får vi se etterpå i kveld. Jeg sier ifra om jeg har fått no beskjed når jeg kommer hjem etter landskampen; hvis ikke data_jepp allerede har sagt ifra til deg om det går greit eller ikke før det :o) Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Vi har en ledig plass i felleskjøpet vårt, send en melding hvis du vil joine. Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) ...feilpost... Endret 23. august 2008 av MarkT Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Ikke meningen å avbryte med en trass tone, men er ikke dette en tråd for screenshots? Kan vi ikke ta småpraten en annen plass å la det være screenshots her i stedet? Uhm...Dette er tråden for Openmoko-freerunner. Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Det stemmer det, du har helt rett. Feilposting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå